روز گذشته در جریان حمله مرگبار به مسجد جامع کانو در شمال نیجریه دست کم ۱۲۰ تن کشته و ۲۷۰ تن زخمی شدند.

پس از انفجار بمبی در این مسجد، ۱۵ مرد مسلح به روی حاضران در آن آتش گشودند. به گفته پلیس چهار تن از مهاجمان توسط مردم از پا درآمده و بقیه گریختند.

گرچه هنوز شخص یا گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته اما شواهد حاکی از آن است که گروه اسلام گرای بوکو حرام مظنون اصلی باشد.

به گزارش شبکه خبری یورونیوز، گفته می شود هدف مهاجمان محمد سانوسی، امیر کانوست. او از رهبران بلندپایه مسلمانان نیجریه و امام جماعت این مسجد است.

محمد سانوسی پیش تر از مردم نیجریه خواسته بود تا علیه گروه تندرو بوکو حرام سلاح به دست گیرند.به گزارش برخی منابع امیر کانو در زمان وقوع حادثه در محل حضور نداشته و به عربستان سعودی رفته است.

مایدوگوری، دیگر شهر نیجریه در شمال شرق کشور سه شنبه شاهد دو حمله انتخاری بود که در جریان آن ۴۵ تن جان باختند.
خشونت های خونین بوکوحرام از پنج سال گذشته تا کنون در منطقه بیش از ۱۳ هزار کشته و یک و نیم میلیون آواره به جا گذاشته است.

همچنین واحد مرکزی خبر گزارش داد: جنیفر ساکی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: « با اینکه هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حملات را بر عهده نگرفته است، نشانه های این حملات حاکی از احتمال دست داشتن بوکوحرام است که به تلاش هایش برای ایجاد بی ثباتی در نیجریه ادامه می دهد.» این وزارتخانه افزود آمریکا این حمله و حملات اخیر به غیرنظامیان بیگناه را در شمال شرقی نیجریه محکوم می کند.

ساکی گفت آمریکا از مبارزه با تروریسم در نیجریه حمایت می کند و به همکاری با نیجریه برای مقابله با افراط گرایی پایبند است.

به گزارش خبرگزاری ریانووستی از واشنگتن، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا تصریح کرد: « واشنگتن در مبارزه با افراط گرایی، خشونت و تهدید ناشی از فعالیت های تروریستی در کنار مردم می ایستد و بار دیگر بر پایبندی خود به همکاری با همه مردم نیجریه در مبارزه با این اقدامات خشونت آمیز تاکید می کنیم.»


دو عامل انتحاری روز جمعه مواد انفجاری همراه خود را در مسجد کانو در شمال نیجریه منفجرکردند.

تصاویر از رویترز

52261

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    8 8
    پرايد هم تشريف دارند
  • بی نام A1 ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    17 8
    لعنت بر عربستان سعودی و ترکیه عثمانی.