ایرنا نوشت:

کره شمالی روز شنبه با صدور بیانیه ای اقدامات اخیر دولت آمریکا در سرکوب مردم شهر فرگوسن را نمونه آشکار نقض قوانین حقوق شهروندی در این کشور دانست و خواستار بررسی وضعیت حقوق بشر در این کشور شد.

این بیانیه با انتقاد از نوع رفتار پلیس و مسوولان محلی با مردم معترض،خواستار بازنگری سازمان های بین المللی از قوانین حاکم در این کشور شد.

اعتراضات ضدنژادپرستی آمریکا پس از آن، اوج گرفت که «دارین ویلسون» پلیس شلیک کننده به «مایکل براون» نوجوان با رای دادگاهی در آمریکا تبرئه شد؛ حکمی که رنگین پوستان آمریکا آن را مصداق بی عدالتی آشکار در کشورشان و تمایز بین اقلیت های غیر سفیدپوست می دانند.

تیراندازی به مایکل براون 18 ساله در 9 اوت 2014 ( 18 مرداد ماه 1393) در شهر فرگوسن ایالت میسوری آمریکا روی داد و براساس گزارش های منتشر شده او با شلیک شش گلوله جان خود را از دست داده است.

دولت کره شمالی همچین اظهار داشت: کشوری که تبعیض نژادی و نابرابری شدید در آن موج می زند و ناقض قوانین بین المللی و حقوق شهروندی است نمی تواند به دیگر کشورها درس دمکراسی بیاموزد.

در بخش دیگری از این بیانیه به تلاش آمریکا مبنی بر تصویب قطعنامه ای در شورای امنیت سازمان ملل بر علیه پیونگ یانگ اشاره شده و آمده است: آنچه که هم اکنون در شهرهای آمریکا در حال وقوع است چهره واقعی کشوری را نشان می دهد که تبعیض نژادی در آن به شدت حاکم است.

این بیانیه می افزاید:کشوری که قوانین حاکم بر آن دارای اشکالات زیادی است نمی تواند برای دیگر کشورها تعیین تکلیف کرده و دیگران را متهم به نقض قوانین بین المللی کند.

وزارت امور خارجه کره شمالی نیز دو روز پیش با صدور بیانیه ای سرکوب مردم شهرهای مختلف آمریکا از جمله فرگوسن از سوی پلیس را محکوم کرده بود.

اخیرا تعدادی از کشورهای غربی از جمله آمریکا از سازمان ملل خواسته اند تا مساله نقض حقوق بشر در کره شمالی را به دادگاه کیفری بین المللی ارجاع دهد که این موضوع با واکنش شدید پیونگ یانگ و تهدید انجام آزمایش اتمی همراه بود.البته قرار است این قطعنامه در هفته های آتی در مجمع عمومی سازمان ملل مطرح شود.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 387493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    تو یکی حرف نزن بابا. عجب رویی داره این کره شمالی. سنگ پای قزوین کم میاره
    • ali IR ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
      9 68
      شما یکی هم سنگ آمریکارو به سینه نزن
    • بی نام A1 ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
      13 48
      درود بر مرد آزاده کیم جونگ اون که جلوی امریکای فاشیست و خون خوار و جهانخوار دچار وادادگی نشده
    • همون بینام اولی IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
      34 3
      به شما ربطی نداره. من سنگ هرکی رو بخوام به سینه میزنم. چون نه دیکتاتورم و نه حقوق بشر رو نقض میکنم
  • پارسا A1 ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    122 5
    ههه . . . قشنگ بود
  • ت ح A1 ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    یکی پیدا نمیشه به کره شمالی بگه تو دیگه ساکت شو
  • بی نام A1 ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    کره شمالی بهتره در مورد نقض حقوق بشر صحبتی نکنه، وقتی کسی را به خاطر این که پای تلفن از گرانی اعتقاد کرده را اعدام می کنید
  • احمد A1 ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    8 48
    لعنت بر امریکا ترکیه عربستان اروپا اسراییل داعش ومرم گمراه ضدانقلاب ایران
  • بی نام IR ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    23 0
    مثل یه کشور دیگه که همین مواضع رو داره بیانیه داده.
  • امیر IR ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    1 27
    سیاست سایتتون خیلی پلیدکارانست.یعنی می خوای بگی ایرانم مثل کره شمالیه که اعتراض میکنه؟؟؟ خدا سر عقل بیاردتون ان شالله...و اینقدر سنگ آمریکارو به سینه نزنید
  • امید A1 ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    20 1
    متن رو نخوندم ولی از تیترش حسابی خنده ام گرفت، به راستی که دنیای سیاست دنیای پرروهاست.
  • برگزیده IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    2 46
    خوب راست میگه ، مرتیکه های نفهم همینطور که به کشورهای دیگه گیر میدن ، باید بقیه کشورها هم مث کبک کلشونو زبر برف نکنن . باید گیر بدن به آمریکایی ها که چرا سیاهپوستا حقوقشون رعایت نمیشه . آمریکا رو بهشت برین فرض نکنید . خودتونو دست کم نگیرید ، نمونش همین حق کشی سیاه پوستا در آمریکاست مث از بین بردن سرخپوستا و خیلی جنایات دیگه . شماها ساکت بشید که مشکلات و مخاطره های کشورهای دیگه رو نمیبینید . ندیده همه چیز آمریکا رو خوب جلوه میدید . کشتن یه سیاه پوست چه توجیهی داره؟ مگه سیاه پوستا آدم نیستن؟ لعنت به تبعیز نژادی که آمریکا سردمدارشه .