۰ نفر
۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۶

واحد مرکزی خبر نوشت:

به گزارش خبرگزاری رویترز از کانو، انفجار یک بمب قوی در شهر کانو در نیجریه شمار زیادی تلفات بر جای گذاشت. انفجار این بمب زمانی رخ داد که ساکنان این شهر برای شرکت در نماز جمعه در مسیر حرکت به سمت مسجد بودند.

چیجانی عثمان از خبرنگاران محلی که در این شهر زندگی می کند گفت:«آنها این مسجد را بمبگذاری کردند. من با مردمی که فریاد می زنند روبرو هستم.» وی نیز برای شرکت در مراسم نماز جمعه به این مسجد آمده بود.

هنوز جزئیاتی از تلفات احتمالی این حادثه منتشر نشده است.
شبکه تلویزیونی پرس تی وی نیز در خبری فوری، به نقل از یک مقام ارشد ارتش نیجریه اعلام کرد: بیم آن می‌رود که جمع کثیری از مردم نیجریه در انفجارهای بمب‌های متعدد در شهر کانو کشته و زخمی شده باشند.

این در حالیست که کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل متحد روز جمعه اعلام کرد حمله روز دوشنبه گروه افراطی بوکو حرام به شهر داماساک در شمال شرقی نیجریه 50 کشته برجای گذاشت و سبب فرار سه هزار تن از ساکنان این شهر به نیجر شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از ژنو، آدریان ادوارد سخنگوی این کمیساریا گفت:« گروه ما در دیفا در نیجر شاهد ادامه ورود آوارگان به این کشور است. اکثر آنها برای عبور از رودخانه « کامادوگو یوب » که دو کشور را از هم جدا می کند منتظر قایق هستند اما برخی از آنها تلاش می کنند شنا کنند و ساکنان محلی از غرق شدن شماری خبر دادند.»

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 387454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =