۰ نفر
۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۸
ملکه ادبیات پلیسی درگذشت

ایسنا نوشت: «پی دی جیمز» نویسنده معروف رمان‌های پلیسی که آثار ادبیات جنایی‌اش در سراسر دنیا میلیون‌ها نسخه فروخته است، در سن 94 سالگی درگذشت.

«فیلیس دوروتی جیمز» معروف به «پی دی جیمز» رمان‌نویس سرشناس پلیسی، در سن 94 سالگی در خانه‌اش در آکسفورد درگذشت.

این نویسنده که در عمر ادبی‌اش حدود 20 رمان و شخصیت پلیسی از جمله «آدام دالگلایش» و «کارآگاه - شاعر اسکاتلندیارد» را خلق کرد، در انگلیس به «ملکه ادبیات پلیسی» شهرت داشت.

«دیوید کامرون» نخست‌وزیر بریتانیا پس از اعلام خبر درگذشت «پی دی جیمز» در صفحه توییترش نوشته که او نویسنده‌ای بود که بر نسل‌هایی از خوانندگان اثر گذاشت.

«پی دی جیمز» سوم اوت ۱۹۲۰ در آکسفورد به دنیا آمد و در 16 سالگی مدرسه را ترک کرد. او سپس به مدت 30 سال در اداره بیمه خدمات درمانی دولت کار کرد و پس از مرگ همسرش در دایره جنایی پلیس مشغول به فعالیت شد.

جیمز از تجربیات کاری‌اش در نوشتن رمان‌هایش بهره برد و اولین رمان پلیسی خود را با عنوان «چهره پنهان» در سال ۱۹۶۲ یعنی زمانی که ۴۲ ساله بود منتشر کرد.

این کتاب با استقبال خوانندگان انگلیسی مواجه شد، اما در واقع پس از انتشار «خون بی‌گناه» هشتمین رمان این نویسنده در سال ۱۹۸۰ بود که به شهرتی جهانی رسید.

این نویسنده همچنین جوایز ادبی متعددی را در کشورهای مختلف از آن خود کرد؛ در سال ۱۹۸۳ از سوی ملکه بریتانیا تقدیر شد و در سال ۱۹۹۱ عنوان «بارون» به او اعطا شد.

کتاب‌های پی دی جیمز به زبان‌های مختلف ترجمه و براساس آن‌ها نیز مجموعه‌های تلویزیونی ساخته شده است.

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 387450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    51 3
    ملکه واقعی که اگاتا کریستی بود و و السلام. از این خانم پی دی جیمز هم که راستش به خاطر جیمز اش همین طوری فکر می کردم اقاست دوتا کتاب چاپ شده به فارسی .یکی کتاب انگیزه های غیر طبیعی از انتشارات طرح نو تحت مجموعه رمان سیاه که در زمان خودش بی نظیر بود و من روزهای طرح پزشکی ام را در یکی از نقاط دور افتاده ایران با خواندن این مجموعه گذراندم. دیگری کتاب زنانه نیست چاپ نیلوفر ان هم در مجموعه دایره هفتم .که ان مجموعه هم خوب بود ولی انگار ادامه داده نشد.
  • asi IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    5 0
    خدا رحمتش کنه خوب عمری کرده 94 سال