والدیر ویرا؛ 17 سال پس از صعود به جام جهانی دوباره در تهران

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران بامداد شنبه وارد تهران می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ نام والدیر ویرا هیچ وقت از تاریخ فوتبال ایران پاك نمی‌شود. او كسی است كه ایران را برای دومین بار به جام جهانی برد. ویرای برزیلی كه بهار 1374 به تهران آمد و سرمربیگری تیم ملی را قبول كرد، دو سال بعد، در هشتم آذرماه 1376 ایران را راهی جام جهانی كرد.
نبرد تاریخی ایران و استرالیا كه كسی فكر نمی‌كرد نتیجه‌اش صعود ایران به جام جهانی باشد، ماندگارترین مسابقه‌ای بود كه او روی نیمكت ایران نشست. در آن مسابقه سخت، ایران توانست استرالیا را كنار بزند و به جام جهانی صعود كند. حالا و پس از گذشت 17 سال از آن روز، ویرا در اولین دقایق هشتم آذرماه 1393 كه سالگرد صعود تیم ملی به جام جهانی است، وارد تهران می‌شود.
ویرا البته پیش از این هم یك بار برای حضور در مراسم توپ طلا به تهران آمده بود اما او این بار به تهران آمده تا به برنامه ورزش از نگاه دو برود و در این برنامه در مورد خاطرات صعود به جام جهانی صحبت كند. ویرا 74 ساله، آخرین سال مربیگری خود را در فوتبال ژاپن گذراند. او در طول دوران مربیگری‌اش با لقب مرد خوش شانس شناخته می‌شد.
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 387439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یک ایرانی A1 ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    5 59
    باسلام به همه دوستان،خبرآنلاین عزیز والدیر ویرا فقط سه بازی سرمربی ایران بود اون هم پس از چندماه حضور درایران که توسط مانوسی فر که اونهم با مشورت مسعودی دبیراتحادیه فوتبال کانادا به امیدایران آمد به بزرگسالان رسید،آیا او در سه بازی تونسته تیم ملی ایران رو به جام جهانی ببره؟چرازحمات کادر فنیه قبلی ایران رونادیده میگیرید؟چرا عمیق تحلیل نمکنید؟باز می خواهید دستاوردهای هموطنانتونو به نام خارجیها بزنید؟متاسفم واسه برنامه ورزش از نگاه دو که به جای تحلیل عمیق چگونگی صعودایران به ج ج ۹۸اینهمه پول هزینه میکنه واسه وی یرای خارجی تازحمات هموطنانشو نادیده بگیره؟
    • بی نام A1 ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
      2 0
      واقعا متأسفم با اين اطلاعات غلط. ويرا كجا دو سال مربي ايران بود.
  • رضا A1 ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    319 8
    آقای ویرا در سال 74 مربی تیم امید شد و در سال 76 فقط برای بازی با ژاپن و دو بازی مقابل استرالیا سرمربی تیم ملی بود.
  • بنده خدا A1 ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    30 2
    چه خاطره جالبی .جواد خیابانی .تلویزیون .تصویر تراک دار جشن اون صحنه که ویرا سیگارش رو.انداخت ودوباره گرفتش
  • IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    6 41
    ویرا فقط یک هنرپیشه ناشی بود خبر آنلاین از شما بیش از اینها انتظار می رود حقیقت چیزی نیست که شما می گویید مایلی کهن کسی بود که نسل فوتبال ایران را عوض کرد و رونساس در فوتبال ایران و آسیا ایجاد کرد البته رسانه ها ی آن زمان اکثرین مخالف مایلی کهن بودند حال به جای آوردن مایلی کهن ویرا را دعوت به سیما می کنند
    • صامت A1 ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
      15 1
      بهترین و زیباترین خاطره زندگی من اون بازی بود و با اون بازیکنایی که دیگه ایران مانند اونا رو نخواهد دید وقتی یادش میافتم احساس سربلندی میکنم احساسی که نمیشه به زبون اورد
    • شهرام A1 ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
      1 3
      استاد با بهترین تیم تاریخ ایران هیچ کاری نتونست بکنه و خدا روشکر که بعد ها هم هنر مربی گری این حضرت کامل عیان شد
  • امیر IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    7 1
    کی پخش میشه
  • بی نام IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    4 0
    چقچه مربی بود
  • فلوس از قم A1 ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    8 1
    وای میشه برای یک بار دیگه مثل چنین نسل را تجربه کنیم عابد زاده با اون لبخندها دلنشینش کیا واخمش وای خدای من......
  • حرف حق IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    12 8
    هيچ كس نقش مايلي كهن را نمي بينه. بازي دادن به مهدوي كيا جوان،داريوش يزداني،نيما نكيسا،علي موسوي،خداداد عزيزي ،مهرداد ميناوند و . . . واقعا مايلي كهن به فوتبال ايران و اون رنسانس خدمت كرد. كنا گذاشتن بازيكناني مثل قلعه نوعي، محمد خاني، ابطحي و . . فقط از مايلي كهن بر مي اومد.