ایسنا نوشت:

اولین نشست‌ منطقه‌ای آموزش شبکه‌سازی سازمان‌های غیردولتی زنان با حضور شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در مشهد آغاز به کار کرد.

 دکتر اطهره نژادی، معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری در مراسم افتتاحیه این نشست که امروز هفتم آذر ماه در «هتل تهران» مشهد برگزار شد، اظهار کرد: سیاست دولت بر این است که در تمام امور و در حد امکان وظایف را به مردم و تشکل‌های غیردولتی واگذار کند و اجرای این نشست اولین گام در این جهت است.

وی خاطرنشان کرد: مدت‌ها صدای ما به گوش کسی نمی‌رسید که بگوییم «امور زنان، زنانه نیست» و اگر به درستی مطرح شود همه برای رفع مشکلات زنان همراه خواهند بود.

نژادی با اشاره به اینکه انتظار ما از سازمان‌های مردم‌نهاد و دولت، هم‌افزایی برای رفع مسائل مربوط به زنان است، تصریح کرد: مدت‌ها جامعه مدنی ما خاموش بود یا فعالیت اندکی داشت و امیدواریم در دولت تدبیر و امید، فرصتی برای احیای آن فراهم شود.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری با بیان اینکه برای برگزاری این نشست از 120 سازمان غیردولتی دعوت شد، افزود: این نشست برای سمن‌های استان‌های چهارگانه شرقی که شامل خراسان رضوی، شمالی و جنوبی و سیستان و بلوچستان می‌شود، در حال برگزاری است.

مهناز احمدی دستجردی، مدیرکل دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش نیز در این نشست گفت: با مشارکت معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانوواده قرار است چند طرح عملیاتی شود.

وی ادامه داد: طرح بهبود وضعیت آموزشی و بهداشتی دانش‎‌آموزان دختر مناطق محروم در دوره متوسطه، طرح تقویت شیوه‌های مهارتی و ارتباطی اولیاء با دانش‌آموزان دختر، طرح آموزش مهارت‌های زندگی به دختران کم‌توان ذهنی ابتدایی و طرح افزایش پوشش تحصیلی دختران بازمانده از تحصیل برخی از این طرح‌هاست.

این نشست سه روزه از تاریخ 7 تا 9 آذر ماه در محل «هتل تهران» مشهد برگزار خواهد شد.

4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 387426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =