سرمایه گذاران در بازارهای طلا و دلار طی یک هفته گذشته سودهای مناسبی را کسب کردند. این اتفاق هم در شرایطی رخ می دهد که تنها تا دو هفته قبل بازار طلا و دلار زیان ده بودند.

بهراد مهرجو:بررسي بازارها طي يک هفته گذشته نشان مي دهد که برخلاف انتظار سرمايه گذاري در بازارهاي طلا و دلار سودده بوده است.در ميانه مذاکرات هسته اي فعالان بازار به سرمايه گذاران خرد توصيه مي کردند تا داراي هايشان را به بازارهايي مانند بورس و بانک ها انتقال دهند. اين تحليل براساس پيش فرض توافق نهايي در مذاکرات وين ارائه مي شد ولي تمديد مذاکرات وين موجب شد تا قيمت سکه و دلار در بازار تهران برخلاف روال جهاني افزايش يابد. در همان دوراني که قيمت طلا در بازار تهران افزايش مي يابد، بهاي همين فلزگرانبها در بازارهاي جهاني روند نزولي را پيش گرفته بود. از سوي ديگر ارزش دلار نيز طي سه روزگذشته نزولي بوده ولي قيمت آن در بازار تهران تحت تاثير مذاکرات هسته اي افزايش يافته است.

برهمين اساس سرمايه گذاران در بازارهاي طلا و دلار طي يک هفته گذشته سودهاي مناسبي را کسب کردند. اين اتفاق هم در شرايطي رخ مي دهد که تنها تا دو هفته قبل بازار طلا و دلار زيان ده بودند.

قیمت دلار در آخرین روز هفته گذشته 3 هزار و 251 تومان بود اما روز گذشته نیز بهای پول آمریکایی در آخرین روز کاری هفته جاری، به 3 هزار و 312 تومان افزایش یافت.

طبق این برآورد ارزش دلار در طول این هفته بیش از 1.8 درصد افزایش یافته است تا دارندگان دلار به این میزان سود کرده باشند.

با این حساب اگر 10 میلیون سرمایه گذاری در این بازار صورت گرفته باشد در طول این هفته 180 هزار تومان سود برای سرمایه‌گذار رقم خورده است.

بازار طلا و سکه نیز که وابستگی زیادی به نرخ ارز دارد، در دو سال اخیر شرایط مشابهی را تجربه کرد تا بهای سکه تمام بهار آزادی طی یک سال از یک میلیون و 500 هزار تومان به سطح 940 هزار تومان برسد.

بهای سکه تمام بهار آزادی روز گذشته به مرز 940 هزار تومان رسید در حالی که در آخرین روز هفته گذشته قیمت آن 914 هزار تومان بود. با این حساب سکه با افزایش 26 هزار تومانی قیمت طی یک هفته مواجه شده است تا دارندگان سکه این هفته با 2.8 درصد سود مواجه شده اند.

با این حساب اگر به میزان 10 میلیون تومان در بازار سکه سرمایه گذاری شده باشد در طول یک هفته 280 هزار تومان سود برای سرمایه گذار حاصل شده است.

بررسي ها نشان مي دهد طي هفته جاري نيز روند بازارهاي دلار و طلا در ايران صعودي خواهد بود. تنها در صورتي امکان کاهش قيمت دلار وجود دارد که بانک مرکزي اقدام به تزريق ارز در بازار کند.

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 387418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • الف قاف A1 ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    24 0
    تنها چیزی که ارزش ریسک و سرمایه گذاری نداره بازار بورسه چون کاملا فرمایشی و پوشالیه یعنی گاهی با حلوا حلوا کردن چنان شیرین می شه که از کل بازارهای بورس آسیا جلو میزنه بعضی وقتها هم چنان زمین میخوره که میشه کم ارزش ترین بازار بورس دنیا اونم فقط بخاطر سرمایه گذاران نیمه دولتیه
    • بی نام IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
      22 0
      آقا کاش فقط اینا بود.در بورس سهمی ارائه شده بنام قاسم ایرانخرده فروشی که هر روز 100 تومن گرانتر میشه برعکس شاخص بورس و جالبه که افراد عادی خود را هم بکشند نمی تونند این سهم رو بخرند چون کاملا سود ده است و در زمان عرضه اولیه اش هم با دستکاری سایت کارگزاری بورس تقلابات مشهود و گسترده ای انجام شد که متاسفانه کسی پاسخگو نیست.اینست بورس ایرانیعنی بازاری پر از دوز و کلک و تقلب به نفع ثروتمندان و رانت خواران
  • omid A1 ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    2 0
    بد بختی و بیچاره گیش فقط واسه طبقه متوسط و فقیره و برعکس ثروتمندها هم که چاق چله تر از قبل میشن ؟؟؟