تسنیم نوشت:

وکیل دارن ویلسون مامور پلیس سفیدپوستی که مایکل براون نوجوان سیاه پوست را در ماه اوت به قتل رساند تاکید کرد که ویلسون تصمیم گرفته است که اداره پلیس فرگوسن را ترک کند و دیگر به عنوان یک مامور پلیس کار نخواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم ،"نیل برونتراگر" وکیل مدافع دارن ویلسون در مصاحبه با سی ان ان تصریح کرد که "ویلسون هم اکنون در مرخصی با حقوق به سر می برد و بحث الان این است که وی به روشی دوستانه از اداره پلیس خارج شود."
وی افزود: به طور واقعی، وی دیگر نمی تواند به عنوان یک مامور پلیس به کار و فعالیت خود ادامه دهد. او نیز این مساله را می داند. هیچ توهمی در این خصوص وجود ندارد.
وکیل ویلسون گفت: مساله این نیست که آیا وی استعفا می دهد یا نه بلکه مساله این است که استعفای وی چه زمانی خواهد بود.
صدور رای هیات منصفه فرگوسن در خصوص بی گناهی ویلسون موجب شعله ور شدن آتش اعتراضات در این شهر و سایر شهرهای آمریکا شده است. در تازه ترین درگیری ها پلیس سنت لوییس اقدام به بازداشت 3 نفر دیگر کرده است. پیش از این نیز پلیس در روز سه شنبه 44 نفر و شب قبل از آن نیز 61 نفر دیگر را بازداشت کرده بود.
پلیس سنت لوییس اعلام کرده است که هرگونه حضور اعتراض آمیز در خیابان های فرگوسن را تجمع غیر قانونی ارزیابی خواهد کرد و معترضان بازداشت خواهند شد.
جی نیکسون فرماندار میسوری نیز تعداد نیروهای گارد ملی را از 770 به بیش از 2200 نفر افزایش داده است. در جریان این اعتراضات به اموال و اماکن شهر فرگوسن خسارات زیادی وارد شده است
اداره هوانوردی فدرال آمریکا نیز پروازها بر فراز این شهر را محدود کرده است. جان بلمار رئیس پلیس منطقه سنت لوییس تاکید کرد که ده ها ساختمان طعمه حریق شده است.
ساکنان فرگوسن بر این باورند که مرگ براون نمادی از رفتار ناعادلانه ای است که با سیاه پوستان توسط اقلیت سفید پوست در این شهر می شود.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 387318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =