ایرنا نوشت:

ویکتور ایوانف رییس سازمان فدرال مبارزه با قاچاق مواد مخدر روسیه اعلام کرد: گروه تروریستی داعش نیمی از کل قاچاق هرویین به اروپا را در اختیار دارد.

به گزارش ایرنا به نقل از ایتارتاس، ایوانف روز چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی سران سازمانهای مبارزه با مواد مخدر کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت دسته جمعی در سن پترزبورگ گفت: نتیجه چشمگیر 13سال اقدامات نظامی نیروهای ناتو در افغانستان شکلگیرِی گروههای مسلح غیرقانونی است که شمار اعضای آن به نیم میلیون نفر می رسد.

وی اضافه کرد: شمار جنگجویان ضددولتی در افغانستان بیش از دوبرابر تعداد نیروهای مسلح کشورهایی همچون انگلیس، فرانسه، سوریه و عراق است.

ایوانف گفت: گروههای مسلح غیرقانونی از یک سو در تولید گسترده موادمخدر و ترانزیت آن شرکت دارند و از سوی دیگر به عنوان منبعی پایان ناپذیر برای استخدام مزدوران در درگیریهای منطقه ای در آسیای مرکزی و خاورمیانه اقدام می کنند.

رییس سازمان فدرال مبارزه با قاچاق مواد مخدر روسیه خاطرنشان کرد: بدون نابودی مواد مخدر در افغانستان، امکان حل و فصل مناقشات در مناطق ذکر شده وجود ندارد.

وی افزود: ترانزیت گسترده هرویین افغانستان منبع بزرگ تغذیه مالی گروه تروریستی داعش است و این گروه با تامین نیمی از هرویین اروپا درآمد هنگفتی بدست می آورد.

ایوانف گفت: این مواد افیونی از طریق عراق و برخی کشورهای آفریقایی به اروپا قاچاق می شود.

در نشست شورای هماهنگی سران سازمانهای مبارزه با قاچاق موادمخدر کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت دسته جمعی در سن پترزبورگ مقامهای روسیه، قزاقستان، بلاروس، قرقیزستان، تاجیکستان، ازبکستان و ارمنستان شرکت کردند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 387294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =