ایرنا نوشت:

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: دکتر فرهادی شخصیت برجسته‌ای است که احتیاجی ندارد خود را به گروه و جناحی وابسته کند و حضور وی وزن کابینه را بالا می‌برد.

ابراهیم کارخانه‌ای در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به رای اعتماد بالای مجلس به وزیر علوم تحقیقات و فناوری اظهار داشت: مجلس به دنبال این است که کسی در این وزارت قرار بگیرد که دغدغه علم و فناوری داشته باشد و دانشگاه به عنوان موتور حرکت علمی کشور بتواند در خدمت توسعه کشور قرار گیرد.

وی اضافه کرد: مجلس براساس صحبت‌هایی که آقای فرهادی در مجلس و کمیسیون های تخصصی داشت به این نتیجه رسید که ایشان چنین دغدغه‌هایی را دارد و با ۱۹۷ رای وی را به عنوان وزیر علوم تحقیقات و فناوری برگزید.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سابقه اجرایی دکتر فرهادی و حضور در راس دو وزارت خانه علوم و تحقیقات و فناوری و بهداشت و درمان از برجستگی‌های بالای ایشان است درحالی که گزینه‌های پیشنهادی قبل چنین ویژگی‌هایی را نداشتند و حداکثر مسئولیت آن‌ها پست معاونت بوده است.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: نکته مهم در رای اعتماد به فرهادی اجماع دو فراکسیون رهروان ولایت و اصولگرایان مجلس برای رای اعتماد به ایشان بود و به نظر می‌رسد تعامل دولت و مجلس از این پس به مراتب افزایش خواهد یافت.

کارخانه‌ای همچنین گفت: آن‌چه برای مجلس مهم است نظام است و همه ما در یک کشتی نشسته‌ایم و اگر در داخل اتحاد داشته باشیم نقش جمهوری اسلامی ایران هم در معادلات منطقه‌ای به مراتب افزایش می‌یابد.

به گفته عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از مسائلی که باعث شد مجلس با رای اعتماد بالا به فرهادی وی را به وزارت علوم تحقیقات و فناوری بفرستد مسایلی بود که امروز وی درجلسه رای اعتماد مطرح کرد و خود را مقلد امام و یار همیشگی مقام معظم رهبری عنوان و تاکید کرد در وزارت علوم از همه نیروهای فعال، مومن و کارآمد انقلاب استفاده می‌کند.

کارخانه‌ای گفت: از دیگر برجستگی‌های مواضع ایشان بحث فتنه بود که به صراحت اعلام کرد فصل‌الخطاب نظر رهبری است و فتنه خط قرمز است و کسی نباید از آن عبور کند.

وی در پایان گفت: فرهادی شخصیت برجسته‌ای است و احتیاج ندارد که خود را به گروه و جناحی وابسته کند و حضور وی وزن کابینه را بالا می‌برد.

به گزارش ایرنا مجلس امروز با ۱۹۷ رای محمد فرهادی را برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انتخاب کرد.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 387249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    نظرات؟ شما هم؟