ایرنا نوشت:

روسیه هشدار داد تلاش های اوکراین برای پیوستن به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) فقط به تنش های منطقه ای دامن خواهد زد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، 'سرگئی ریابکوف' معاون وزیر خارجه روسیه روز سه شنبه در مسکو گفت، موضع جدید اوکراین درباره برگزاری همه پرسی در زمینه پیوستن به ناتو به وخامت اوضاع در این کشور منجر خواهد شد و عضویت اوکراین در ناتو تاثیری در تقویت امنیت و وضعیت زندگی مردم این کشور نخواهد داشت.

این موضع روسیه در واکنش به اظهارات روز دوشنبه 'پترو پوروشنکو' رئیس جمهوری اوکراین مطرح شد که گفته بود کشورش قصد دارد پس از کسب معیارهای لازم به اتحادیه اروپا و ناتو بپیوندد.

پوروشنکو گفت موضوع پیوستن این کشور اروپای شرقی در یک برنامه فشره شش ساله بررسی خواهد شد و پس از آن مردم اوکراین با شرکت در یک همه پرسی درباره عضویت یا عدم عضویت در ناتو تصمیم گیری خواهند کرد.

از زمان آغاز عملیات نظامی دولت کی یف علیه تظاهرکنندگان طرفدار مسکو در شرق اوکراین در اواسط ماه آوریل گذشته، ساکنان مناطق شرق این کشور که عمدتا روس زبان هستند شاهد درگیری های مهلک بین نیروهای طرفدار روسیه و نیروهای دولتی اوکراین بوده اند.

دولت کی یف و هم پیمانان غربی آن تاکنون بارها روسیه را به مداخله در اوضاع ناآرام شرق اوکراین متهم کرده اند اما کرملین همواره چنین اتهاماتی را تکذیب و آن را بی پایه و اساس دانسته است.

اوکراین روز گذشته (سه شنبه) نیز بار دیگر روسیه را به حمایت از جدایی طلبان شرق اوکراین متهم کرد و مدعی شد مسکو روز دوشنبه محموله هایی متشکل از تجهیزات تسلیحاتی سنگین را به این منطقه ارسال کرده است.

اتهام اخیر دولت کی یف در حالی مطرح شده که تلاش های دیپلماتیک برای پایان دادن به ناآرامی های شش ماه گذشته در اوکراین به بن بست رسیده و بر اساس تخمین سازمان ملل، تاکنون 4300 نفر در این ناآرامی ها کشته شده اند

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 387170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =