ایسنا نوشت:

با آغاز موج جدید اعتراضات در فرگوسن، رئیس جمهوری آمریکا به شدت معترضان را به دلیل خشونت‌های نژادی در میسوری سرزنش کرد و گفت که هیچ بهانه‌ای برای آتش زدن ساختمان‌ها، سوزاندن خودروها و یا اموال دیگران پذیرفتنی نیست.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا همزمان با دومین شب ناآرامی‌ها در شهر فرگوسن ایالت میسوری گفت: اقدامات ویرانگر عمل مجرمانه محسوب می‌شود و عاملان آن تحت پیگرد قرار می‌گیرند. من به کسانی که فکر می‌کنند آنچه در فرگوسن رخ داده می‌تواند بهانه‌ای برای بروز خشونت باشد، می‌گویم هیچ دلیلی وجود ندارد که شما بخواهید جامعه خودتان را تخریب کنید.

باراک اوباما که به شیکاگو سفرکرده بود تا بر روی مساله مهاجران تمرکز کند، سفرش عمدتا تحت الشعاع خشونت‌های فرگوسن قرار گرفت.

این اعتراضات در پی اعلام حکم برائت پلیس سفید پوست آمریکایی از اتهام قتل عمد نوجوان سیاهپوست 18 ساله آمریکایی بار دیگر آمریکا را در بر گرفت.

اوباما گفت: می‌دانم که بسیاری از مردم از این تصمیم ناراحت هستند. این ناامیدی که ما شاهدش هستیم درباره یک حادثه خاص نیست. آن‌ها ریشه عمیقی در بسیاری از جوامع رنگین پوست دارند که حس می‌کنند قوانین ما همواره غیر منصفانه اجرا می‌شود. راه‌های سازنده‌ای برای بیان و مطرح کردن این ناامیدی‌ها وجود دارد؛ راه‌های مخربی نیز برای واکنش وجود دارد؛ آتش زدن ساختمان‌ها، خودروها و تخریب اموال و به خطر انداختن جان مردم این اقدامات مخرب است و هیچ توجیهی برای آن پذیرفتنی نیست. اقدامات مذکور عمل مجرمانه است و عاملان آن تحت پیگرد قرار می‌گیرند.

رئیس جمهوری آمریکا پیشتر نیز پس از اعلام حکم هیات منصفه فرگوسن خواستار برقراری آرامش شده بود.

مقام‌های کاخ سفید همچنان درحال بررسی این مساله هستند که آیا اوباما باید به فرگوسن سفر کند یا خیر چرا که احتمال گسترده‌تر شدن اعتراضات وجود دارد. باراک اوباما همچنین با اریک هولدر دادستان کل آمریکا دیدار کرد و در جریان جدیدترین تحولات قرار گرفته است و به هولدر گفت که باید یک سری نشست‌های منطقه‌ای برای اعتمادسازی برگزار شود.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه سخنانش گفت: پیام من به تمام کسانی که به صورت سازنده وارد عمل شده‌اند و تلاش میکنند تا اعتراضات برپا کنند و این سئوال را می‌پرسند که ما چگونه می‌خواهیم شرایط را بهبود ببخشیم، می‌گویم که رئیس جمهوری آنها برای آن‌ها کار می‌کند.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 387149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۵
    22 14
    اگه این اتفاق تو ایران افتاده بود هم این آقا همین مواضع را داشت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • جانباز A1 ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    1 0
    اخه حیوان اینها از هم جنسهای خودت هستند اوبامای بی غیرت یک نگاهه هم به رنگ پوست خودت بکن حیف نان