تسنیم نوشت:

فرماندار ایالت میسوری در مرکز آمریکا، سه‌شنبه شب اعلام کرد با توجه به تشدید تظاهرات اعتراضی در فرگوسن، شمار نیروهای گارد ملی مستقر در این شهر تا ۳ برابر یعنی ۲۲۰۰ نیرو افزایش خواهد یافت.



به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از «اسکای نیوز»، «جی نیکسون» فرماندار ایالت میسوری، شب گذشته در کنفرانس خبری پیرامون اعتراضات فزاینده شهر فرگوسن گفت: «در مجموع 2200 نیروی گارد ملی در این منطقه مستقر خواهند شد. باید از امنیت مردم و اموال عمومی را تامین کرد. این گروه‌ها مستحق صلح هستند.»
پلیس منطقه فرگوسن، دیورز اعلام کرد 12 ساختمان در حومه فرگوسن به آتش کشیده شده و حدود 61 نفر که اغلب آنها از ساکنان منطقه «سنت لوئیس» هستند به اتهام سرقت، حمله غیر قانونی سلاح و تجمع غیر قانونی بازداشت شده‌اند. همجنین تعدادی فروشگاه غارت شده است.
براساس این گزارش، هیئت منصفه دادگاه ایالات میسوری که برای رسیدگی به پرونده مامور پلیس عامل قتل یک جوان سیاه‌پوست بدون اسلحه تشکیل شده بود، روز دوشنبه خواستار منع تعقیب قضایی این پلیس سفیدپوست شد.
کمی پس از اعلام رای هیئت منصفه بزرگ، فرگوسن به کانون اعتراضات تبدیل شده و تظاهرکنندگان معترض پرتاب اشیاء مختلف به طرف نیروهای امنیتی و پلیس را آغاز کردند و شعارهایی از قبیل «از عدالت و صلح خبری نیست» را سر دادند و به درخواست ماموران پلیس برای متفرق شدن توجهی نکردند.
در مقابل نیروهای پلیس برای پراکنده کردن معترضان به گاز اشک‌آور و بمب‌های صوتی متوسل شده‌اند. پلیس همچنین اعلام کرد معترضان به سمت نیروهای پلیس تیراندازی کرده و خودروهای گشت‌زنی را آتش زده‌اند.
اوباما محکوم کرد
«باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا، روز سه‌شنبه به ادامه تظاهرات خشونت‌آمیز در شهر فرگوسن واکنش نشان داد و در سخنانی در «شیکاگو» گفت: «آتش زدن ساختمان‌ها و اتومبیل‌ها، منهدم کردن اموال عمومی و به خطر انداختن جان مردم اقدامات جنایتکارانه‌ای است.»
اوباما با اذعان به اینکه برخی از اقلیت‌ها در آمریکا احساس می‌کنند «قوانین همیشه به طور یکسان و عادلانه اجرا نمی‌شود»، تصریح کرد «راه‌های بهتری برای ابراز این شکست وجود دارد.»
از زمانی که «مایکل براون» نوجوان سیاه‌پوست آمریکایی در نهم اوت گذشته توسط یک مامور پلیس سفید‌پوست آمریکایی به نام «دارن ویلسون» در فرگوسن کشته شد، این منطقه پیوسته صحنه تظاهرات اعتراض‌آمیزی بوده است که در اغلب موارد با خشونت پلیس همراه می‌شود.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 387119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =