سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند تجربی می‌گوید پیشکسوتان سینما نباید انتظار داشته باشند ما برای فرزندانشان پپسی باز کنیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد، درباره هیات انتخاب فیلم در بخش بین‌الملل این جشنواره که امسال اسامی آنان اعلام نشده گفت که این آثار توسط شورای مشاوران و زیر نظر دبیر جشنواره انتخاب شده و به همین خاطر اسامی هیات انتخاب را اعلام نکردیم. 

امسال و در این جشنواره ۱۲ فیلم نیز در بخش خارج از مسابقه این جشنواره وجود دارد که طباطبایی‌نژاد درباره آن‌ها گفت: «از سال آینده سخت‌گیری‌مان در مورد بخش مسابقه بیشتر خواهد شد و از دوره دهم بخش مسابقه فقط ویژه فیلم‌های رده A برگزار می‌شود اما به هر حال فضای رقابت و جشنواره باعث ارتقای آثار مستندسازان می‌شود.» 

او همچنین اضافه کرد که امسال بیشتر فیلم‌ها متقاضی حضور در بخش مسابقه نبودند و درباره ادغام جشنواره آیینی و حقیقت نیز اظهار داشت: «این جشنواره به نمایش فیلم اختصاص نداشت و فقط جایزه‌ای به آثار برگزیده اهدا می‌شد، اما ما فکر کردیم آثار این جشنواره ارزش دیده شدن دارد، بنابراین این آثار در بخش مسابقه ملی جشنواره حقیقت نیز به نمایش در می‌آید. ما حمایت از فیلم‌های ارزشی و دینی را وظیفه خود می‌دانیم. آنچه در گذشته اتفاق می‌افتادد رفع تکلیف بود و آنچه امروز روی می‌دهد ادای تکلیف است.» 

پروژه لاله دیگر موضوعی بود که مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند درباره آن سخن گفت: «نامه‌ای به سازمان بازرسی کل کشور فرستادیم تا این سازمان نظر خود را برای دامه این پروژه اعلام کند.‌ آن ها فعلا در حال بررسی هستند. ممکن است این سازمان اجازه دهد که این اثر با تغییر کارگردان ادامه پیدا کند یا این که پروژه متوقف شود. متاسفانه آقای نیک‌نژاد هرگز ادعاهایش را مبنی بر این که رایت «لاله» صدیق در اختیار آنان است اثبات نکرد و بنده به عنوان مدیر دولتی اجازه ندارم به کسی اعتماد کنم چون وکیل بیت‌المال هستم و باید قواعد حقوقی را رعایت کنم.» 

او همچنین از پیشکسوتان سینما خواست که انتظار نداشته باشند به آثار فرزندان‌شان توجه ویژه‌تری شود: «دوستانی که موی‌شان را در سینما سپید کرده‌اند اگر انتظار دارند پپسی ویژه‌ای برای فرزندان‌شان باز کنیم باید بدانند چنین نیست بلکه وظیفه من برقراری عدالت در تخصیص امکانات است. تاکنون هیچ پروژه‌ای نبوده که جمع مشارکت ما در آن به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان رسدیه باشد. اگر کسی ادعا دارد که ما مبالغ ۸۰۰ میلیون تومانی کمک کرده‌ایم آن پروژه‌ها را اعلام کنند.» 

او همچنین درباره برگزاری مراسم اختتامیه این جشنواره هم گفت: «تالار وحدت سال گذشته ۱۶ میلیون تومان اجاره گرفت اما امسال ۴۰ میلیون از ما می‌خواهد ما هم صلاح ندانستیم بودجه‌ای را که متعلق به مستندسازان است برای یک شب برنامه در این سالن بپردازیم به همین خاطر اختتامیه در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می‌شود.» 

۵۷۲۴۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 387059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اصغر جاوید IR ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۵
    0 0
    اقدامهای مثبت مدیر عامل محترم آقای طبا طبا ئی قابل تحسین هست .فیلمسازان سینمای مستند عمدتا نگا هشان نسبت به محیط زندگیشان واقع گراست ومبانی ارزشی کار هایشان ماندگار هست .بنابراین مدیریت صحیح این مدیر عامل محترم که بیشترین بهره وری منابع وبودجه را صرف اعتلای سینمای مستند مینماید قابل ستایش هست . بعنوان مثال هزینه یک شب اجرای برنامه را صرف تولید اثری مستند مینماید که این حرکت باعث خوشحالی مستند سازان میشود تا با اعتماد وعلاقه بیشتر در روند تولید آثار بیاد ماندنی مستند تلاش نمایند....