معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور گفت: طرح تحول سلامت، طرح دولت تدبیر و امید برای پاسخگویی به مطالبات مردم در حوزه سلامت است و دولت تا پایان از آن حمایت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛   محمدباقر نوبخت در جلسه کشوری نظارت بر تعرفه ها که در ستاد مرکزی وزارت بهداشت با حضور وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رییس سازمان نظام پزشکی، رییس بیمه مرکزی ایران، روسای سازمان های تامین اجتماعی و بیمه سلامت ایرانیان، رییس سازمان تعزیرات حکومتی و معاونین این وزارتخانه برگزار شد، گفت: طرح تحول سلامت با رضایت عامه مردم با نگاه های متفاوت نسبت به مسائل سیاسی و اجتماعی مورد پذیرش قرار گرفت و برای تداوم این رضایت، نیازمند به نظارت و استمرار است.

وی گفت: نظارت بر اجرای طرح تحول سلامت به صورت درون سازمانی و برون سازمانی هم اکنون در حال اجراست و قطعاً امکان رفع نواقص و کاستی هایی که در این طرح مشاهده شده است، به طور همزمان و با سرعت وجود دارد.

 نوبخت با اشاره به این که طرح تحول سلامت از 15 اردیبهشت ماه در سراسر کشور آغاز شده است و 6 ماه از اجرایی آن می گذرد، یادآور شد: معمولاً طرح هایی که با این گستردگی و ظرافت شروع می شود، محصول سالها مطالعه و تمهید مقدمات برای اجرا است بنابراین باید از وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشکی و وزارتخانه ها و دستگاه های مرتبط با اجرای این طرح برای برنامه ریزی در مدت یک سال قدردانی و تشکر شود.

وی گفت: دولت در مراحل نخستین فعالیت خود نسبت به پاسخگویی مطالبه اجتماعی مردم در حوزه سلامت می خواست این اقدام هرچه سریع تر صورت گیرد بنابراین طرح تحول سلامت به دلیل فوریت نیاز مردم به اصلاح خدمات سلامت، آغاز شد.

عظمت طرح تحول سلامت قابل اغماض نیست
وی با بیان این که هیچ کاستی و نقصی در این زمینه قابل پذیرش نخواهد بود ولی قابل قبول خواهد بود، گفت: نواقص موجود در اجرای این طرح باید برطرف شود و عظمت این طرح قطعاً قابل اغماض نیست.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور با تاکید بر ضرورت استمرار طرح تحول سلامت گفت: این طرح وارد مرحله سوم شده است و در کنار اقدام برای کاهش پرداخت ها از سوی مردم باید افزایش پرداخت ها متناسب با شأن پزشکان و کادر درمانی اتفاق می افتاد تا این طرح تکمیل شود.

وی گفت: برای این که افزایش پرداخت از جیب مردم صورت نگیرد، طی یک برنامه مشترک و توافقی که با وزارتخانه های بهداشت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان های بیمه گر داشتیم، نحوه تامین منابع لازم برای افزایش پرداخت پزشکان و کادر درمانی در حال انجام است.

وی همچنین گفت: طرح تحول سلامت، طرح دولت تدبیر و امید برای پاسخگویی به مطالبات مردم در حوزه سلامت شروع شده است و دولت تا پایان از آن حمایت خواهد کرد.

وی در پایان گفت: این طرح با قوت به راه خود ادامه خواهد داد و با رفع نواقص موجود مرحله به مرحله و کم نقص تر و پویاتر راه خود را طی خواهد کرد.

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 387023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهروز IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
    6 0
    آره با تعرفه های جدیدی که وزارت بهداشت برای خوش خدمتی هم صنفی های خودشون پزشک اعلام کرده، بیمه های تکمیلی هم حاضر به ارائه معرفی نامه برای جراحی نیستند و بیماران باید ابتدا مبلغ را شخصا واریز کنند و سپس بیمه های تکمیلی مبالغ مورد قبول خودشون رو میدند. آقای نوبخت شما که این مشکلات رو ندارید، باید هم از وزارت بهداشت حمایت کنید. اصلا شما سهمیه بیمه تکمیلی خودتون رو مثل بقیه کارمندان خودتون پرداخت می کنید یا اینکه دولت براتون قبول زحمت میکنه؟
  • بی نام A1 ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
    7 0
    هر چه می خواهید بنام مردم و بکام متخصصان با افزایش تعرفه های غیر متعارف رفتار کنید خدایی هست و اه و ناله مردم از گرانی تعرفه ها روزی برای شما جواب خواهد داد کجای دنیا متوسط حقوق کار مندان یک کشور در ماه یک میلیون تومان و متخصصان حد اقل چهل میلیون تومان در ماه و با نفوذی که دارند تا حدودی معاف از مالیات هستند در کجای دنیا برای مبارزه با د زد انهم دزد سلامت که شرف و عزت و انسانیت ندارد و فقط به حرفه پزشکی اشنایی دارد برای رام کردن دزد تعرفه ها را افزایش میدهند که دزد دیگر دزدی نکند