ایرنا نوشت:

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: متاسفانه براساس آمار، میزان مصرف موادمخدر صنعتی از سه به 26 درصد افزایش یافته که این موضوع نگران کننده است.

«علیرضا جزینی» گفت: علت این اتفاق به باورهای غلط بین جوانان و زنان باز می گردد که معتقدند مصرف مواد مخدر صنعتی و نیز مواد آمفتامین دار اعتیاد آور نیست.

او ادامه داد: همچنین قرص های لاغری و قرص هایی که برخی افراد شب امتحان مصرف می کنند اعتیاد آور است.

جزینی با بیان اینکه قرص های لاغری در لاغر سازی زنان موثر نیست، گفت: قرص های شب امتحان در افزایش توانمندی جوانان در شب امتحان نیز هیچ تاثیری ندارد و این قرص ها فقط اعتیاد آور است و باعث بروز مشکلات جدی برای جوانان و زنان می شود.

قائم مقام ستاد مبارزه با موادمخدر ادامه داد: مصرف این نوع داروها و مواد مخدر صنعتی در کشور رو به تزاید است که به همین منظور باید آگاه سازی این موضوع بیشتر صورت گیرد و در این راستا رسانه ها بهتر می توانند نوجوانان و جوانان را از مضرات داروهای صنعتی مخدر آگاه کنند.

او هوشیاری خانواده برای توجه بیشتر به نوجوانان و جوانان را یکی دیگر از راهکارهای کاهش میزان گرایش این قشر به سمت موادمخدر عنوان کرد و گفت: به والدین توصیه می شود جوانان را نسبت به میزان مضرات انواع موادمخدر آگاه کنند تا کمتر شاهد گرایش آنان به سمت اعتیاد به مواد مخدر باشیم.

به گفته وی، براساس آمار در هفت ماه گذشته 304 تن انواع موادمخدر در سطح کشور کشف و ضبط شده است.


17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 387002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس A1 ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
    2 0
    وقتی اینا میگن 23 درصد افزایش داشته شما باید رو دو برابر این آمار حساب باز کنی یعنی تقریباً 46 درصدی ا فزایش مصرف مواد مخدر در کشوری که چسبیده به مرکز تولید و توزیع مواد مخدر.
  • بی نام A1 ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
    2 0
    منظور اينه که الان بيش از 23 درصد مصرف مواد مخدر داخل کشور صنعتي است. مواد صنعتي خيلي خيلي زودتر از مواد مخدر سنتي ميکشن