تمدید توافقات ژنو، فعالان تجاری ایران را خوشحال نکرد ولی آنها حداقل می دانند تا تیرماه سال آینده وضعیت اقتصادی کشور ثبات نسبی دارد.

به گزارش خبرگزاري خبرآنلاين، تمديد توافق ژنو در وين، دو واکنش متفاوت را در محافل سياسي به همراه داشته است. روزنامه هاي جناح راست مانند کيهان و وطن امروز، تيتر هاي منفي از اين توافقات را با تمرکز بر تمديد تحريم ها در پيشاني روزنامه هاي خود قرار داده اند. از سوي ديگر روزنامه هاي جناح چپ مانند شرق و اعتماد از تمديد اميد و ديپلماسي سخن گفته اند. اما هر انداز فضاي سياسي کشور در مورد اين اتفاق نظرات پراکنده وجود دارد، حداقل فعالان اقتصادي به تحليلي واحد در اين مورد رسيده اند.

تمديد توافق وين، در فضاي اقتصادي کشور به معناي ادامه شرايط موجود تعبير شده است. در همين حال بررسي ها نشان مي دهد طي 90 روزگذشته به دليل فشارهاي امريکا فضاي تجاري کشور براي انتقال پول به شدت دشوار شده است.

در همين حال اسدالله عسگراولادي رئيس اتاق ايران وچين به سايت صداي اقتصاد در اين مورد گفته است:« آمریکایی ها در این مدت هیچ دخالتی در این خصوص نداشتند و برخی از سختگیری های صورت گرفته در مسیر انتقال پول هیچ ارتباطی با آمریکایی ها ندارد. این مسائلی که اواخر در زمینه مطرح شده از سوی اروپایی ها صورت گرفته است. برخی بانکهای اروپایی سخت گیری هایی اعمال میکنند و فشارهای را ایجاد کردند. البته بخشی از آن رویکردها پیش از این هم وجود داشت. باید منتظر ماند و دید که تا فرارسیدن دور بعدی مذاکرات اقداماتی از این دست توسط برخی کشورها باز هم در قبال ایران صورت خواهد گرفت یا نه. دور از ذهن نیست که در این مدت برخی کشورها به فشارهای یکجانبه خود در حوزه های مختلف از جمله انتقال پول ادامه دهند.»

هنوز واکنش بازارهاي کشور به اتفاقات شب گذشته مشخص نشده است. اما با اين حال صبح امروز بهاي دلار در بازار تهران به 3 هزار و 263 تومان رسيد. اين اتفاق در شرايطي رخ داد که بهاي دلار هفته گذشته به 3 هزار و 244 تومان هم رسيده بود. قيمت دلار شب قبل و در واکنش به انتشار خبر تمديد مذاکرات روند صعودي را پيش گرفته بود.

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 386993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
    26 3
    نوامبر 2055 میلادی : « تمدید توافقات ژنو تا سال 2056 میلادی ادامه دارد و همۀ طرف های مذاکره خوشبین هستند »
  • علي A1 ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
    11 57
    براي سياستهاي غلط دولت روحاني متاسفيم همچنين ازانتخاب اين رئيس جمهور كه در برابرغرب سر تسليم فرود آورده وفقط شعار تدبير واميد را سر مي دهد
    • سعید IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
      27 3
      من برای شما متاسفم امثال شما انتظار دارن ۸ سال کشور رو تا لبه سقوط ببرن بعد یکی بیاد ۱ ساله درستش کنه دوباره تحویل شما بده حتی اگه روحانی موفق نشه اجازه نمیدیم دوباره شما امور رو به دست بگیرین.
  • بی نام A1 ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
    11 18
    احتمال زیاد یه افزایش نسبی در مورد دلار در کوتاه مدت داریم
  • مهدی IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
    36 1
    من در عجبم که هنوز می گن تحریم ها چیزی نیست و ما رو به زانو در نیاورده
  • بی نام A1 ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
    5 12
    کجا گران شده چرا شایع پراکنی می کنی .چرا پول می ریزی تو جیب صرافها .ما مردم را بدبخت می کنی .
  • بی نام RO ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
    13 2
    به سمت بدبختی، بی در و پیکری بیشتر، به فنا، به درک
  • هاشم احدي IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
    7 0
    سلام تداخل درموضع گيريها وناديده گرفتن حقوق جمعي اوضاع رابدترازاينهم خواهدكردمگرميشوددم ازمردم زدومردمرا دجارمعضل نموده وخودزندگي مرفانه را درىيش گرفت؟خدمات عمومي اعم ازدرماني واياب ذهاب گرفته تا مصارف عمومي برخي راتافته جدابافته نموده برخي هم اه دربساط ندارند فقط باوعده هاي بي ضمانت دل خوشند كه انهم عملي نميشودو
  • بی نام UA ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
    7 1
    متاسفیم
  • بی نام IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
    6 2
    حیف از وقتی که تلف میشه .
  • بی نام IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
    8 1
    چشم مستر پرزیدنت روشن.
  • بی نام A1 ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
    5 0
    آقایان میدونستند دلار گرون میشه که کار شکنی میکردند