واحدمرکزی خبر نوشت:

رئیس جمهور آمریکا گفت:ما باید این تصمیم هیئت منصفه عالی را بپذیریم.

به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر،باراک اوباما گفت:همانطور که می دانید چند دقیقه پیش هیئت منصفه عالی که مرگ مایکل براون بررسی می کرد،رای خود را اعلام کرد.
ممکن است این مسئله موجب اختلاف شدید در فرگوسن و سراسر آمریکا شود.بنابراین می خواهم چند کلمه ای درباره شیوه ای که باید به سمت جلو حرکت کنیم،صحبت کنم.
رئیس جمهور آمریکا گفت:نخست و مهمتر از همه این است که ما کشوری هستیم که بر حاکمیت قانون برپا شده است.بنابراین ما باید این تصمیم هیئت منصفه عالی را بپذیریم. تعدادی از شهروندان آمریکایی با این تصمیم موافق هستند و تعدادی دیگر نیز عمیقا نومید و حتی عصبانی شدند.این واکنش قابل درک است اما من به درخواست والدین مایکل ملحق می شوم که خواسته است هر کسی به این تصمیم اعتراض دارد این کار را به صورت مسالمت آمیز انجام دهد.آسیب رساندن به دیگران یا نابود کردن اموال پاسخ این تصمیم نیست.
باراک اوباما به نقل از پدر مایکل براون گفت:من بدون توجه به این که هیئت منصفه چه تصمیمی گرفته است نمی خواهم مرگ پسرم بیهوده باشد بلکه می خواهم رهبری تغییر قابل توجه و مثبت را برعهده داشته باشم.
تغییری که منطقه سنت لوئیز را برای همه بهتر کند. والدین مایکل براون بیش از همه از دست دادند و ما باید به خواسته های آنها احترام گذاریم.
باراک اوباما گفت:من همچنین از مقامات مجری قانون در فرگوسن و منطقه می خواهم توجه و خویشتن داری در مدیریت تظاهرات مسالمت آمیز که ممکن است روی دهد، از خود نشان دهند.
افسران پلیس ما هر روز جان خود را برای ما در خطر می اندازند و وظیفه سختی دارند.آنها برای حفظ امنیت عمومی و مسئول دانستن افراد ناقض قانون کار سختی دارند. آنها همانطور که در روزهای آینده کار خود را انجام می دهند نیاز است با جوامع همکاری کنند و علیه آنها اقدام نکنندتا تعداد معدودی را که ممکن است بخواهند از تصمیم هیئت منصفانه عالی به عنوان بهانه برای خشونت استفاده کنند از دیگران متمایز کنند.آنها را از اکثریت که فقط می خواهند صداهای آنها درباره نحوه اقدام جوامع و مجریان قانون شنیده شود،متمایز کنند.
رئیس جمهور آمریکا گفت:ما باید بدانیم اوضاع در فرگوسن بیانگر چالش بزرگتری است که ما همچنان در کشور مواجه هستیم. حقیقت این است که در بخش های مختلفی از این کشور بی اعتمادی قوی بین مجریان قانون و جوامع مختلف وجود دارد.برخی از این بی اعتمادی میراث برجا مانده از تبعیض نژادی در این کشور است و این فاجعه است زیرا هیچ کسی به اندازه جوامع فقیر که در آنها نرخ جرایم بالاتر است نیاز به گشت زنی خوب ندارد. خبر خوب این است که ما می دانیم می توانیم کارهایی برای کمک در این زمینه انجام دهیم.
من به هولدر دادستان کل توصیه کردم با شهرهای مختلف کشور برای کمک به روابط بهتر بین جوامع و مجریان قانون همکاری کند و بر روی آموزش مقامات کار شود تا مجریان قانون خود را طوری نشان دهند که برای همه به صورت عادلانه رفتار می کنند و از جوامع برای پیشگیری جرایم استمداد طلب کنند.
باراک اوباما گفت: ما تمایل داریم با این دولت و مقامات دولت محلی برای شروع اصلاحات در قانون کیفری همکاری کنیم. بنابراین ما این درسها را باید از این حوادث فاجعه بار بگیریم.ما باید بدانیم این موضوع فقط به فرگوسن مربوط نیست بلکه به آمریکا مربوط می شود.ما در چند دهه گذشته پیشرفت بسیار زیادی در رابطه با مسئله نژادی داشته ایم. من در زندگی خود شاهد آن بودم.انکار این پیشرفت در حقیقت انکار ظرفیت آمریکا برای تغییر است اما آنچه که واقعیت دارد این است که همچنان مشکلاتی وجود دارند و جوامع مختلف این مشکل را افزایش ندادند.جدا از این تصمیم خاص موضوعاتی است که در آنها قانون به شیوه تبعیض آمیز به کار گرفته می شود.من فکر نمی کنم که این هنجار باشدو برای اکثریت جوامع چنین باشد یا اکثریت مسئولان مجری قانون این کار را انجام دهند اما این موضوعات واقعی هستند و ما باید آنها را حل کنیم نه این که آنها را انکار کنیم یا تلاش کنیم آنها را مخفی کنیم بلکه نیاز داریم آنها را درک کنیم و روشن سازیم چگونه می توانیم به پیشرفت بیشتری برسیم.این کار می تواند انجام شود. این کار نمی تواند با پرتاب بطری ها ،شکستن شیشه خودروها،استفاده از این تصمیم به عنوان بهانه برای تخریب اموال عمومی و آسیب رساندن به هر کس دیگری انجام شود.بنابراین کسانی که در فرگوسن هستند راههایی برای بیان سازنده نگرانی های خود دارند و راههای نیز برای بیان غیرسازنده نگرانی ها وجود دارد.
والدین مایکل براون درک می کنند که مفهوم سازنده بودن چیست.
اکثریت تظاهرکنندگان مسالمت آمیز نیز این مسئله را درک می کنند.بینندگان می دانند که هرگز عذری برای خشونت پذیرفته نیست به خصوص این که افراد زیادی با حسن نیت تلاش می کنند در این زمینه کار کنند.
از طرف دیگر کسانی که علاقه به تمرکز بر روی خشونت دارند باید بدانند که ما نیز وظیفه داریم کاری انجام دهیم.هرگاه ما کاری انجام می دهیم ، خشم ممکن است برای مدت کوتاهی فروکش کند اما بعد از مدتی افزایش می یابد و آمریکا در این صورت آنطور که همه فکر می کنند، نخواهد بود.
باراک اوباما گفت:من مطمئن هستم اگر ما بر روی مشکل متمرکز شویم و به آنچه که بر جوامع در سراسر کشور اتفاق افتاده است،نگاه کنیم،می توانیم علاوه بر فرگوسن در شهرها و جوامع دیگر در کشور پیشرفت کنیم.
باراک اوباما گفت:اریک هولدر و تیم وی از وزارت دادگستری در آنجا هستند.من فکر می کنم آنها کارهای خوبی انجام داده اند.همانطور که گفتم اکثریت جوامع جهت اطمینان ازاستفاده از این فرصت و تبدیل آن به وضع مثبت تلاش می کنند.من فکر می کنم ما باید توجهات خود را بر فعالیت های مثبت متمرکز کنیم.تعداد معدودی افراد از این تصمیم به عنوان بهانه ای برای خشونت و نقض قانون استفاده می کنند.
باراک اوباما گفت:رسانه ها نیز مسئولیت دارند تا اطمینان دهند ما بر روی درخواست والدین مایکل براون ،رهبران جوامع و روحانیون و رهبران حقوق مدنی و فعالان و مجریان قانون که تلاش کردند راهی بهتر بیابند، تمرکز داریم.بدیهی است واکنش های منفی نیز وجود خواهد داشت.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 386973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =