قتل معلم بروجردی توسط دانش آموز در مدرسه ای در این شهر یکی از خبر های پر بحث در میان کاربران بود. از عدم اشاره به این موضوع در اخبار تلویزیون و تا بحث درباره جایگاه معلمان در جامعه از جمله موضوعات مورد بحث کاربران بود.


موضوع پر تکرار در نظرات کاربران خبرآنلاین اشاره آنها به این موضوع بود که به این موضوع در خبر تلویزیون پرداخته نمی شود،ولی اگر درآمریکا این اتفاق افتاده بود الان تمام کانال های صدا و سیما تو اخبارشون چندصد بار پخش می کردند.

مظلوم بودن یا بی مسئولیت بودن معلمان دیگر موضوع مورد توجه کاربران بود. در مقابل کاربری که معلمان را مفت خورترین قشر جامعه خواند که چیزی یاد دانش آموزان نمی دهند و همه تکالیف بر عهده پدر و مادر است، کاربر دیگری معتقد بود متاسفانه معلمان در این مملکت مظلوم ترین قشر جامعه هستند که مشکلات معیشتی فراوان دارند. از نگاه این کاربر نه وزیر و نه هیچ کس دیگری از جو خطرناک بوجود آمده در دبیرستان های پسرانه خبر ندارند و هیچ معلمی خصوصا در مدارس متوسطه کاردانش و فنی امنیت جانی ندارد. یک کاربر هم معتقد بود زندگی فعلی برای معلمان مرگ تدریجی است.

برخی کاربران هم برای ریشه یابی این قتل سن نوجوانی، فشار روانی برروی نوجوانها و سخت گیری معلمان را در این مساله دخیل دانستند. کاربری نوشت که دوران نوجوانی دوران اوج هیجانات عصبی است، ولی متاسفانه هیچکس به فکر سلامت روانی نوجوانان نیست. کاربر دیگری هم نوشت :گاهی اوقات رفتار معلمین با دانش آموزان بسیار بد و توهین آمیزه است.

کاربر دیگر توجه نداشتن به شایسته سالاری را در آموزش و پروش مورد توجه قرار داد و نوشت که وقتی مسئول آزمایشگاه یه مدرسه می شه مدیر آموزش و پرورش یه شهرستان، وقتی دبیر تربیت بدنی میشه معاون و وقتی یه دانشجوی دکترای مدیریت میشه معلم جانشین و یک فوق لیسانس روان شناسی میره تو یه روستای دور افتاده آب بابا درس بده و یه سرباز معلم میشه کارشناس مقطع و ..... نباید انتظار بیشتری داشت.

مجموعه نظرات کاربران درباره این خبر را اینجا ببینید.
17212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 386941