مولوی عبد الحمید: محبت به اهل بیت(ع) از اشتراکات شیعه و سنی است

خبرگزاری حوزه نوشت:

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی، عصر امروز در دومین روز کنگره جهانی جریان های تکفیری و افراطی از دیدگاه علمای اسلام با اشاره به این که باید شکرگذار خداوند باشیم که علما را در کنار یکدیگر گردآوره است، اظهار داشت: به جای غیبت و حب و بغض و تنش که خواسته دشمنان اسلام است، امروز ما در کنار یکدیگر قرار گرفته ایم که مایه نگرانی و اندوه و غم دشمن است.

جهان اسلام و تفرقه و افراط به اوج خود رسیده است

وی با تقدیر و تشکر از حضرات آیات مکارم شیرازی و سبحانی، ابراز داشت: کنگره جهانی علیه تکفیر و افراط گرایی در این زمان بسیار حائز اهمیت است و جهان اسلام از تکفیر وتفرقه و افراط به اوج خود رسیده است.

امام جمعه اهل سنت زاهدان با بیان این که در شهر مقدس قم که شهر علم و یکی از مراکز علمی جهان اسلام و تشیع است بیان داشت: شیعه و سنی کنار یکدیگر می باشند و جمع قابل توجهی از علمای شیعه و اهل تسنن در آن حضور دارند.

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی با اشاره به این که جهان اسلام از تکفیر و افراط گرایی رنج می برد، ابراز داشت: اسلام دین پروردگار است و تمام ادیان را منسوخ کرده است و کتاب آسمانیش تحریف نشده است. وی با بیان این که دشمنان می خواهند گسترش و دامنه اسلام را در دنیا کم کنند، گفت: امروز حدود دو میلیارد مسلمان در دنیا حضور دارد و تکفیر ی ها می خواهند جامعه اسلامی را بکاهند و مسلمانان را از دایره دین خارج کنند.

امام جمعه اهل سنت زاهدان فتنه تکفیر را بسیار خطرناک دانست و اظهار داشت: بر اساس آیات قرآن کریم هرکسی ایمان و اعتقاد به نماز و زکات داشته باشد برادر دینی است و کسی که بر قبله مسلمانان نماز می خواند هیچ کسی نمی تواند با فتوای تکفیر وی را از دایره اسلام و خدا و پیامبر(ص) خارج کند.

موضع حضرت علی(ع) در مقابل خوارج تدبیر بود

وی با ابراز تاسف از اینکه فتنه تکفیر از صدر اسلام وجود داشته است، ابراز داشت: خوارج در صدر اسلام، بهترین اصحاب را مورد هدف قرار داد و حضرت علی(ع) را با مقام بلندش شهید کردند، موضع حضرت علی(ع) در مقابل خوارج تدبیر بود و زمانی که آن ها جنگ کردند حضرت علی(ع) نیز با آن ها مقابله کرد.

مولوی عبدالحمید با اشاره به اینکه امروز شیعه و سنی از هر زمان بیشتری نیازمند وحدت اسلامی است، گفت: وحدت ما وحدت اروپا و شرق و غرب نیست و وحدت اسلامی و روایتی می باشد.

رسول خدا(ص) محور وحدت اسلام است

وی با بیان این که اشتراکات شیعه و سنی و مذاهب اسلام پایان ناپذیر است، ابراز داشت: همه مسلمانان به رسول خدا(ص) عشق می ورزند و ایشان محور وحدت اسلام است و همه ما محبت و عشق به اهل بیت حضرت رسول(ص) می ورزیم و محبت به اهل بیت(ع) از اشترکات شیعه و سنی است.

به اشتراکات تکیه کنیم

مولوی عبدالحمید با بیان اینکه ما با اهل کتاب در زمینه توحید اشتراک داریم، گفت: شیعه و سنی نه در توحید، بلکه در رسالت و مشترکات متعدد متحد هستند.  وی با تاکید بر اینکه امروز اسلام نیازمند وحدت است، ابراز داشت: ما باید دشمن شناسی داشته باشیم و اهداف و ترفندهایش را شناخته و ریشه یابی کنیم.

امام جمعه زاهدان با اشاره به اینک باید به دنبال راهکاری برای خروج از برون رفت وضعیت تکفیر در عالم اسلام باشیم، اظهار داشت: آیت الله العظمی خامنه ای در جایگاه رهبری نظام جمهوری اسلامی و مراجع تقلید، نقش مثبت در تقویت وحدت اسلام دارند چرا که جهان اسلام، حرف علما را گوش می دهد و حرمت برای آن ها قائل است.

مولوی عبدالحمید با تاکید بر اینکه باید دست بسیاری از گمراهان تکفیر ی را بگیریم و با منطق آنها را از این مسیر خارج کنیم، گفت: ترور ها پوششی است و آمریکا به دنبال امنیت اسرائیل است و می خواهد فرهنگ و تمدن غربی را که فروریخته است احیا کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید نسبت به یکدیگر احترام قائل باشیم و از بی احترامی ها و تهمت ها به مقدسات یکدیگر پرهیز کنیم و نسبت به آزادی های مشروع قانونی مذاهب اهتمام داشته باشیم و در مقابل توهین کنندگان به اسلام متحد شویم.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 386935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی A1 ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
    69 2
    ما شیعیان هیچ مشکلی با برادران اهل تسنن نداریم . اجازه ندهیم تندروهای شیعه و سنی با روایات و احادیث جعلی بین مسلمانان اختلاف افکنی کنند . بیایید آب به آسیاب دشمن نریزیم
    • بی نام A1 ۰۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
      7 0
      همه که مثل شما نمیشن دوست عزیز
    • بی نام IR ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
      6 8
      آقای مولوی شما که دلسوز وحدت شیعه و سنی هستید چرا توجه به خیل عظیم مبلغان تفکر وهابی در بین اهل سنت ایران توجهی ندارید و واکنش عملی و بیانی نشون نمی دید، کشورهای افراطی حوزه خلیج فارس تمام توانشون رو گذاشتن که اهل سنت ایران رو آلوده به تفکرات و اعتقادات وهابی گری کنن.
  • بی نام A1 ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
    44 8
    زنده باد اسلام .......................... آفرین مولوی بر تو
  • ایلیا زرتشت GB ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
    12 5
    درود بر شما
  • سپهرارا گرگان A1 ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
    10 0
    این همایش ها برای وحدت شیعه وسنی وجهان اسلام مکرر نیاز است ومانع بوجود آمدن افراطی گری وگروهای تروریست می شود تداو م داشته باشد ممنون
  • بی نام IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
    16 5
    احسنت به جناب مولوی
  • بی نام IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
    8 1
    شیعه و سنی علیه تکفیر و دشمن واقعی که استکبار است ... ما برادران همیشه متحد خواهیم بود عقایدمان شاید فرق داشته باشد اما دلمان برای اسلام میتپد و برادران عزیزی برای هم هستیم.
  • بی نام A1 ۰۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
    12 5
    احسنت مولوی زنده باد
  • بی نام IR ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
    16 4
    وجود آدم معتدل و فهمیده ای مثل آقای مولوی یکی از سرمایه های اجتماعی این مرز و بوم است و کمک زیادی به کاهش افراطی گرایی و تقویت جریان اعتدال در جوامع اهل سنت خواهد کرد.آقای مولوی از شما متشکرم.
    • امیر A1 ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۵
      11 1
      منم از منطق شما سپاسگذارم