هیجان بورس در روز پایانی مذاکرات هسته ای/ شاخص با چاشنی مذاکرات

در آخرین روز مذاکرات هسته ای ایران با 1+5 شاخص بورس بار دیگر در واکنش به اخبار منتشر شده نوسان پیدا کرد.

بازار سرمایه در شرایطی کار روز دوشنبه خود را آغاز کرد که از دقایق ابتدایی تحت تاثیر اخبار مذاکرات هسته ای ایران با 1+5 شاخص روند صعودی به خود گرفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین پس از آنکه گمانه زنی هایی در رابطه با توافق ایران با گروه 1+5 بر سر پرونده هسته ای ایران منتشر شد به یکباره شاخص بورس در حالی از کانال 76 هزار واحدی عبور کرد.موضوعی که به اعتقاد بسیاری از فعالان بازار تحت تاثیر هیجانات سهامداران ناشی از خوش‌بینی به مذاکرات و انتشار خبرهای پیرامون تمدید توافق ژنو یا احتمال یک توافق سیاسی به وقوع پیوست و سبب شد شاخص به فراتر از کانال 76 هزار واحدی رفت. 

شاخص با گذشت زمان در جریان معاملات روز دوشنبه از تب و تاب افزایشی افتاد و در نهایت به افزایش 559 واحد رضایت داد و با بازگشت از کانال 76 هزار واحدی به عدد 75 هزار و 949 واحد رسید. 



در جریان معاملات روز دوشنبه پس از اینکه اخبار فضای مثبت مذاکرات هسته ای مطرح شد از همان ساعت اول معاملات سبزپوش شد و شرکت‌هایی که پیش‌بینی شد پس از اعلام انجام توافق با رشد قیمت مواجه ‌شوند با هجوم صف‌های خرید روبرو شدند. 

در این بین نمادهای خودوریی و بانکی که بیشترین تاثیر را از اعلام توافق در مذاکرات هسته‌ای می‌برند با تقاضای بالایی مواجه شدند و امروز بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص را گذاشتند.
 

نمادهای بانک ملت،پاسارگاد، مپنا، بانک صادرات، بانک تجارت و بانک پارسیان بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص را داشتند. از سوی دیگر  هلدینگ خلیج فارس اثر منفی را بر شاخص داشت. 

همچنین در پایان معاملات امروز نماد معاملاتي شركت شركت موتوژن پس از برگزاري مجمع عمومي عادي ساليانه مبني بر تقسيم سود نقدي - عمومي عادي بطور فوق العاده مبني بر انتخاب اعضاي هيات مديره بازگشایی شدند.

از سویی دیگر نماد معاملاتي شركت های تجارت الكترونيك پارسيان با توجه به تعديل پيش بيني درآمد هر سهم،  سيمان سپاهان جهت برگزاري مجمع عمومي عادي ساليانه به منظور تصويب صورتهاي مالي،شركت تجارت الكترونيك پارسيان جهت برگزاري مجمع عمومي فوق العاده به منظور تصميم گيري در خصوص افزايش سرمايه،شركت محور سازان ايران خودرو جهت برگزاري مجمع عمومي عادي به طور فوق العاده به منظور انتخاب اعضاي هيات مديره متوقف شدند.

گفتنی است در جریان معاملات روز دوشنبه وضعیت شاخص صنعت به شرح نمودار زیر است. 




3939

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 386919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرهاد A1 ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
    26 7
    تمدید مساوی سقوط بورس
  • فیس بوک A1 ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
    0 0
    دقیقا تمدید شد تا 10 این ماه