این 4 نفر امروز با 330 سکه جلال به خانه می‌روند

اختتامیه هفتمین جایزه ادبی جلال آل احمد با معرفی برترین‌ها برگزار شد و سرانجام چهار نویسنده برگزیده شدند و مجموعا 330 سکه طلا را به خانه بردند.

برگزیدگان نهایی هفتمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد مشخص شدند. در بخش رمان و داستان بلند کتاب‌های «آه با شین» تألیف محمدکاظم مزینانی و «ملکان عذاب» تألیف ابوتراب خسروی به صورت مشترک (هر کدام 55 سکه تمام بهار آزادی) به عنوان اثر برگزیده معرفی شد. ابوتراب خسروی در بخش داستان کوتاه  جایزه امسال به عنوان داور فعالیت داشت.

«بی‌ترسی» نوشته محمدرضا کاتب از نشر ثالث‌، «روز حلزون» اثر زهرا عبدی از نشر گیسا‌ و «سنگ و سایه» نوشته محمدرضا صفدری از نشر ققنوس‌ دیگر نامزدهای این بخش بودند.

در بخش نقد ادبی نیز کتاب «گشودن رمان» اثر حسین پاینده برگزیده شد. پاینده در هفتمین دوره جایزه جلال عضو هیات علمی بود.

«نشانه-معناشناسی دیداری» اثر حمیدرضا شعیری، نشر سخن، «آینه‌های دور و نزدیک» اثر صابر امامی، موسسه خانه کتاب‌، «شهر و تجربه مدرنیته فارسی» اثر نرگس خالصی مقدم، نشر تیسا‌، «کارکرد گفتمانی سکوت» اثر لیلا صادقی، نشر نقش جهان دیگر نامزدهای این بخش بودند.

در بخش داستان کوتاه اثری به عنوان برگزیده انتخاب نشد و کتاب «رازهای سانتی‌متری» شایسته تقدیر شناخته شد.

همچنین در این بخش «در هوای گرگ و میش» اثر محسن عباسی از نشر رخداد نو‌، «گرمازدگی» اثر فرشته احمدی از نشر افق‌، «سرطان جن» رامبد خانلری از نشر آگه‌ و «دوربرگردان» اثر میثم کیانی از نشر زاوش نامزد شده بودند.

در بخش مستندنگاری‌ نیز دو کتاب «زندان الرشید» و «سفر برگذشتنی» به صورت مشترک برگزیده شدند و به نویسندگان آن‌ها (محمدمهدی بهداروند و محمدرضا توکلی صابری) هر کدام ۵۵ سکه طلا تعلق گرفت.

1970 روز در شماره شش ژان پارت از حجت الله ایوبی، منتشر شده در نشر ثالث‌، پنجره‌های تشنه از مهدی قزلی، انتشارات سوره مهر‌، شرح بی نهایت از آزرم و فرهاد فخرالدینی، نشر قطره دیگر نامزدهای این بخش بودند.

6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 386913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • خواننده IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
    1 1
    آن طور که یکی از اشخاص حاضر در یکی از جلسات جایزۀ جلال در همین دوره می گفت، برندۀ شاخۀ نقد ادبی، که خود عضو هیئت علمی هم تشریف داشتند، با حالت گریه در حضور معاون فرهنگی و اعضای هیئت علمی و داوران شکایت می کرده که جایزۀ جلال در سال های قبل حق او را خورده است و بنابراین حالا باید جبران کند. بعد هم قرآن را برداشته و قسم خورده که من اصلا تصمیم دارم اگر این جایزه را به من بدهید سکه هایش را به یتیمخانۀ محلمان بدهم و از این حرف ها. انتظار می رفت که ایشان امروز لااقل به این مسئله اشاره می کرد که ظاهراً نکرده خواهش می کنم این کامنت را منتشر بفرمائید تا ببینیم جناب ایشان چه عکس العملی نشان می دهد.