اولین قرار تامین در پرونده دادستان سابق تهران رقم خورد. قرار کفالت به مبلغ 20 میلیارد ریال که فقط به خاطر اتهام تصرف غیرقانونی در اموال شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یکی از وکلایی که شاکی پرونده سعید مرتضوی است، گفت: امروز دادسرا قرار کفالت 2 میلیارد تومانی برای سعید مرتضوی که اتهامات متعدد دارد، صادر کرد.

به گفته مصطفی ترک همدانی، در جلسه امروز دادسرا، بازپرس پرونده تحقیقات مقدماتی را شروع کرد و نسبت به پرونده شستا و اتهام تصرف غیرقانونی در اموال وارد دستور شد. رسیدگی این شعبه منجر به صدور قرار تامین کیفری شد.

همدانی در ادامه گفت: نحوه برخورد متهم با من و همکارانم (علیرضا دقیقی و پیمان حاج محمود عطار، دیگر شاکیان مرتضوی) در این جلسه، جای پرسش داشت. او وقتی وارد جلسه دادگاه شد به بازپرس گفت سمت این آقایان چیست و وقتی به او تفهیم شد که ما شاکی پرونده هستیم و شغلمان نیز وکالت است، اظهار کرد که بعدا مشخص می شود این آقایان به کدام یک از سرویس ها وابسته هستند.

این وکیل دادگستری توضیح داد: البته در این جلسه، ما اتهام جدیدی را نیز به سعید مرتضوی وارد کردیم؛ در شکایت جدید مطابق قانون اخلال در نظام اقتصادی کشور مستنداتی به دادسرا ارائه کردیم که نشان می دهد افعال این متهم در زمان تصدی مدیریت و سرپرستی سازمان تامین اجتماعی، می تواند مصداق آشکاری برای اخلال در نظام تولیدی کشور باشد.

او همچنین درباره احتمال بازداشت موقت دادستان سابق تهران گفت: هنوز دادگاه به رسیدگی اتهامات دیگر پرونده از جمله اختلاس نرسیده است و در حال حاضر تنها متهم به دلیل وارد شدن اتهام تصرف غیرقانونی در اموال سازمان تامین اجتماعی و شستا، قرار کفالت دو میلیارد تومانی دریافت کرده است.

گفتنی است سعید مرتضوی با تودیع این قرار، از دادگاه خارج شده است.

47231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 386908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
    33 0
    ماشاالله به این رو
  • عباس A1 ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
    34 0
    این همه پولو ایشون از کجا اوردند
    • بی نام IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
      13 0
      دوست عزیز اینم مثل رئیس محترمش نوکری مردم و کارگران تامین اجتماعی را میکرده منتها با حقوق ماهیانه 68 میلیون تومان تازه این منهای پاداش و ماموریت و......... مع
  • بی نام A1 ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
    9 0
    انشالله با عدالت و برابر کارهای خلافش رای مرتضوی صادر بشه ونه جریمه 200هزار تومانی .البته اگر در این دنیا نشه قطعا در عالم دیگر باید پاسخگوی مظالمش باشه
  • بی نام IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
    39 0
    وقاحت هم حدی دارد