فارس نوشت:

نیروهای ارتش سوریه در ادامه عملیات‌های خود در شهر حلب، وارد کوی «السکن الشبابی» شده تا به این ترتیب حلقه محاصره گروهک‌های تروریستی مستقر در بخش شرقی حلب را تنگ‌تر کنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، نیروهای ارتش سوریه با حمایت و پشتیبانی نیروهای دفاع محلی حلب موفق شدند، وارد کوی «السکن الشبابی»، در شمال شرقی شهر حلب شوند و با تسلط بر مناطق گسترده‌ای از این کوی راه ارتباطی کوی «هنانو» با «میدان الجندول» را قطع کردند و در این خصوص گامی بزرگ در تکمیل حلقه محاصره شهر حلب بردارند.

بر اساس گزارش‌های میدانی رسیده از حلب، نیروهای ارتش سوریه موفق شدند، پس از درگیری‌های شدید و سخت وارد کوی السکن الشبابی حلب شوند که در جوار کوی هنانو قرار دارد، کویی که اوایل بحران سوریه شاهد فجایع بسیاری از جمله قتل و کشتار فجیع اهالی و سربازان سوری به دست گروهک‌های تروریستی و عناصر مسلحی بود که وارد آن می‌شدند.

به این ترتیب نیروهای ارتش سوریه هم اکنون تنها 1700 متر با منطقه «کاستلو» و بزرگراه بین‌المللی آن فاصله دارند که تنها راه ارتباطی گروه‌های مسلح مستقر در بخش شرقی حلب با دنیای خارج است و از طریق آن امکان تامین نیازهای خود اعم از نظامی و غیر نظامی را دارند که از ترکیه برای آنها ارسال می‌شود.

با پیشروی ارتش سوریه در کوی السکن الشبابی، کوی استراتژیک هنانو از سمت شرق و شمال شرقی در محاصره این نیروها قرار می‌گیرد که راه ورود ارتش سوریه به آن را تسهیل می‌کند.

این عملیات ارتش سوریه در زمانی صورت می‌گیرد که گروهک‌های تروریستی تکفیری تلاش دارند، با مورد حمله قرار دادن دو شهرک شیعی نشین «نبل» و «الزهراء»، در شمال شهر حلب که بیش از دو سال است در محاصره گروهک‌های تروریستی تکفیری از جمله «جبهه النصره» قرار دارد، آنها را تصرف کرده و نگاه‌ها را به سمت این دو شهرک جلب کنند.

بر این اساس گروهک‌های تروریستی تکفیری تلاش کردند، از چندین محور این دو شهرک را مورد حمله قرار دهند، به گونه‌ای که این منطقه شاهد شدیدترین و سخت‌ترین درگیری‌ها طی دو سال گذشته بود و در جریان آن تروریست‌ها نقاطی از منطقه «المعامل» (کارخانه‌ها) را در ورودی شهرک «الزهراء» تصرف کردند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 386874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =