تابناک نوشت:

ایران و گروه 1+5 در آستانه دستیابی به «توافق سیاسی» هستنددر حالی که طی روزهای اخیر چنین بیان می شد با توجه به زمان اندک باقی مانده برای ادامه مذاکرات هسته ای، محتمل ترین گزینه مطرح در حال حاضر، تمدید دوره زمانی مذاکرات است، اکنون خبر می رسد که طرفین بر سر یک «توافق سیاسی» به اشتراک نظر رسیده و قصد دارند ادامه مسیر را بر اساس آن طی کنند.

آنها متعهد خواهند شد که اختلافات باقی مانده را که اغلب در دو موضوع غنی سازی و جدول زمانی تحریم هاست، از طریق مذاکره حل کنند. پیش بینی شده است که زمان ازسرگیری این مذاکرات، هفته نخست دسامبر و زمانی باشد که جان کری، وزیر خارجه آمریکا طبق برنامه از قبل تعیین شده برای شرکت در اجلاس ناتو به بروکسل و برای شرکت در یک کنفرانس بین المللی به لندن خواهد رفت.

هنوز هیچ گونه جزئیاتی درباره محتوای این توافق سیاسی منتشر نشده، به طور کلی چنین گفته می شود که این مرحله، در سطحی بالا تر از تمدید مذاکرات و پایین تر از تفاهم بر سر چهارچوب توافق نهایی یا خود توافق نهایی است. بر این اساس و به ترتیب اولویت، از توافق نهایی و جامع، توافق بر سر چهارچوب ها، توافق سیاسی، تمدید و در پایین ترین سطح، شکست مذاکرات یاد می شود.

در همین حال، خبرگزاری «آسوشیتدپرس» نیز اعلام کرده در صورت رسیدن طرفین به یک توافق سیاسی کلی، آن ها متعهد خواهند شد که اختلافات باقی مانده را که اغلب در دو موضوع غنی سازی و جدول زمانی تحریم هاست، از طریق مذاکره حل کنند. پیش بینی شده که زمان ازسرگیری این مذاکرات، هفته نخست دسامبر و زمانی باشد که جان کری، وزیر خارجه آمریکا طبق برنامه از قبل تعیین شده برای شرکت در اجلاس ناتو به بروکسل و برای شرکت در یک کنفرانس بین المللی به لندن خواهد رفت.

گفتنی است، مجلس شورای اسلامی نیز امروز جلسه ای غیرعلنی با موضوع بررسی مذاکرات هسته ای ایران در وین داشت که هنوز هیچ گونه جزئیاتی از مباحث مطرح در این جلسه منتشر و اعلام نشده است.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 386793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • saeid A1 ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
    0 1
    رابطه ایران و آمریکا رابطه مظلوم وظالم است."امام خمینی ره "
  • مرجان حقیقی IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
    0 0
    اگه قراره به توافق برسن پس چرا دوباره آخر خبر می نویسید از سر گیری مذاکرات این مذاکرات چه وقت به انتها میرسه من ۱۴ ساله بودم مذاکرات رو داشتن از سر می گرفتن تا الآن ماشالله چه طومار بلندیه طومار مذاکرات ایران وآمریکا