سعید مظفری زاده داور دربی 78 می گوید داوری جهانبازی در کلاس جهانی بوده . او فقط یک اشتباه داشته. نگرفتن پنالتی علیه استقلال روی طارمی در دقیقه 95 بازی.

 

تیم داوری یدالله جهانبازی برای قضاوت دربی اگرچه اولین تجربه داوری اش را تجربه می کرد و از 4 عضو این تیم تنها ابوالفضلی سابقه پرچم زدن در دربی را داشت ، گوشه ای از توانایی های بالای داوری ایران را به نمایش گذاشت و مهر تائیدی زد بر شهامت کمیته داوران و انتخاب خوب شان. البته باید بار دیگر هم تشکری کرد از مسئولان فدراسیون فوتبال ، مهدی تاج و عزیز محمدی که شهامت به خرج دادند تا داوران ایرانی جای شان در دربی را پس بگیرند این بازی را سوت بزنند.

آنچه در قضاوت دربی 79 به چشم آمد ، تلاش جهانبازی بود برای کنترل بازی. او مدیریت خوبی در درگیری ها و دقایق پر تنش بازی داشت و با کنترل درست اخطارهایش نگذاشت بازی پر حادثه به چالش کشیده شود. کمک های او هم در صحنه ها عالی بودند. ظهیری که تازه داور بین المللی شده در اولین تجربه قضاوت دربی ، با اعتماد به نفس بالا توانست در دربی موفق عمل کند. ابوالفضلی دیگر کمک داور این مسابقه هم مثل همیشه روز موفقی را سپری کرد. تورج حق وردی هم خیلی خوب توانست مربیان دو تیم و حاشیه های بیرون از زمین را مدیریت کند تا بازی به آشوب کشیده نشود. در مجموع شاید تنها اشتباه داور مسابقه ، پنالتی دقایق پایانی روی طارمی بازیکن پرسپولیس بود و برخورد او در آن دقایق پایانی می توانست با سوت داور و اعلام پنالتی به سود پرسپولیس همراه شود اما جهانبازی این عقیده را نداشت. در دیگر صحنه ها مثلا در دقیقه 12 با همه احترامی که برای پیشکسوتان داوری قائلم ، آنچه دیدم تکل صحیح بنگر برای توپ هاشم بیک زاده بود. یا گل دقیقه 87 استقلال به درستی  آفساید اعلام شد. در آن صحنه امیرحسین صادقی در آفساید بودند و کمک داور مسابقه به درستی این صحنه را آفساید تشخیص داد.

اخراج عالیشاه درست بود و اخطارها هم با متانت داده شد. شاید بسیاری بگویند داور باید زودتر اخطار می داد و شدت عمل بیشتری داشت اما در جام جهانی گذشته هم بوساکا به داوران توصیه کرده بود با مدیریت بازی ها از اخطارهایی که هم بازی را از روند طبیعی خارج می کنند و هم هیجان مسابقه را می کشد ، پرهیز کنند. جهانبازی هم در بازی دربی با این کلاس ، مسابقه را قضاوت کرد. فصل قبل هم که دربی را سوت زدم ، خیلی از دوستان می گفتند چرا از کارت های زیاد استفاده نکردم، آن زمان هم اعتقادم این بود که باید بازی را با مدیریت صحیح اداره کرد و ریتم مسابقه را از جریان نیانداخت.

4141

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 386771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =