دربی عصر یکشنبه نتوانست ورزشگاه آزادی را پر کند. دربی که بعد از مدت ها گل داشت و البته کلی حاشیه زیبا . سرانجام رکورد قلعه نویی هم شکست و او باخت در دربی را تجربه کرد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ؛ دربی 79 در حالی بعد از یک دقیقه سکوت به یاد غلامحسین مظلومی آغاز شد که این بازی میانه هفته نتوانست ورزشگاه آزادی را پر کند. چیزی کمتر از 60 هزار هوادار این دربی را به یکی از کم تماشاگرترین دربی سال های اخیر تبدیل کرد. بازی درحالی شروع شد که استقلال با لباس های مشکی رنگ به زمین  آمد . لباسی که پیشتر آن را نپوشیده بود. استقلالی ها این لباس را در سوگ غلامحسین مظلومی به تن کرده بودند. با سوت آغاز بازی ، این استقلالی ها بودند که پر فشار آغاز کردند . چند ضربه خطا ، اوت دستی و فشار روی دروازه پرسپولیس البته قرمزها هم در این دقایق تاکتیک شان دفع توپ بود.

دقایق ابتدایی با درگیری لفظی بنگر و آرش برهانی همراه بود و این دو به هر بهانه ای به هم می تاختند تا در 6 دقیقه ابتدایی بازی کلی از وقت مسابقه هدر رفته باشد.

دوازده دقیقه از بازی گذشته بود که هاشم بیک زاده در برخورد با بنگر سرنگون شد. سرنگونی او در 18 قدم پرسپولیس اعتراض قلعه نویی را به همراه داشت درحالی که به نظر می رسید بنگر توپ را زده باشد. برگشت توپ در سوی دیگر زمین می توانست نوری را تک به تک کند اما او از دستش استفاده کرد و داور هم خطا گرفت. بازی با سوت های متوالی داور و خطاهای بازیکنان همراه بود. 

بازی بعد از آن هیجان چند دقیقه ای افت کرد. توپ ها در میانه میدان رد و بدل می شد و فرصت چندانی بدست نمی آمد. این در حالی بود که نوید مظفری کارشناس داوری اعتقاد داشت در دقیقه 12 بازی جهانبازی پنالتی مسلم استقلال را نگرفته است. درست در دقیقه 40 بازی ، دربی از مرز 400 دقیقه بدون گل گذشت و طلسم ایمون زاید همچنان ادامه داشت. در دقیقه 44 بازی بود که یک کرنر برای آبی ها ، سانتر خسرو و قطع توپ توسط سجاد شهباززاده طلسم دربی را شکست و استقلال بعد از 404 دقیقه به گل رسید . نیمه اول با همین گل تمام شد و درخشان با آسیب دیدگی رضا حقیقی ، نوراللهی را به جایش به میدان فرستاد. 

شروع نیمه دوم با حمله پرسپولیس شروع شد ، یک ضربه کرنر و هد بنگر که با درخشش محسن فروزان دفع شد. او در این لحظه به ستاره سکوها تبدیل شد. بازی در این دقایق گرمتر از قبل شده بود . پرسپولیس تاکتیک زیر توپ زدن نیمه اولش را کنار گذاشته بود و سعی می کرد روی زمین بازی کند. استقلال هم به سرعت خودش را به دروازه پرسپولیس می رساند. در همه این دقایق برهانی و بنگر به هر بهانه ای همدیگر را می زدند و جهانبازی هم انگار کارت همراهش نداشت. این دو این قدر همدیگر را زدند تا سرانجام جهانبازی برای خطای بنگر روی برهانی به او گفت سومین تکلت بود و کارت زرد را نشانش داد تا بنگر هم به داور بگوید:«برو بابا!»

دقیقه 73 بازی بود که حملات پرسپولیس اوج گرفت. مهدی طارمی که در نیمه دوم به میدان آمد ستاره تیمش شد. او ابتدا با زیبایی هرچه تمامتر توپ را با قیچی به تیر دروازه فروزان کوبید و در برگشت همان توپ را پرسپولیسی ها سانتر کردند و این بار طارمی توپ را کاشت تا محمد نوری دروازه استقلال را باز کند. او برای شادی گل پیراهنش را در آورد وب ازوبندش را در دست گرفت و رو به دوربین ها فریاد می زد. طارمی در این دقایق ستاره اصلی پرسپولیس بود.در دقیقه 74 بازی بود که درگیری بین عالی شاه و فخرالدینی برای دقایقی بازی از دست داور خارج شد و بازیکنان دو تیم به هم پیچیدند. بازی وقفه ای حداقل دو دقیقه ای را سپری کرد تا جریان مسابقه که تازه گرم شده بود ، دوباره افت کند.عالی شاه دقایقی بعد توانست گل دوم تیمش را هم بزند ، او با ضربه سر توانست تیمش را پیش بیاندازد اما در آوردن لباسش کار دست قرمزها داد. کارت زرد دوم ، برای در آوردنپیراهن و اخراج از بازی. پرسپولیس باید 10 دقیقه آخر را 10 نفره بازی می کرد. در دقیقه 84 استقلال می توانست بازی را مساوی کند اما ضربه صادقی به تیر دروازه خورد تا دربی 79 در نیمه دوم یکی از بهترین بازی های اخیر دو تیم باشد.
قلعه نویی بعد از این صادقی و عمران زاده را به خط حمله برد. بازی مستقیم در دستور کار آبی ها بود. آنها در دقیقه 87 به گل هم رسیدند ولی این گل آفساید بود. ضربه صادقی آفساید بود. بعد از این بهانه ای برای نیلسون ایجاد شد تا خودش را روی زمین بیاندازد. عمران زاده و استقلالی ها که کلافه بودند ، وسایل تیم پزشکی پرسپولیس را بیرون ریخت تا بازی شروع شود. داور بازی هم 6 دقیقه وقت اضافه گرفت. در این دقایق استقلالی ها سعی می کردند بازی را برگردانند. البته طارمی هم یکبار در محوطه جریمه استقلال سرنگون شد. پرسپولیس این بازی را در نهایت برد . درخشان رکوردش را حفظ کرد و استقلال پر ستاره باخت تا دیگر قلعه نویی بهانه ای برای احتیاط در دربی ها نداشته باشد. او دیگر رکوردی ندارد تا برایش بازی را ببندد. قلعه نویی بازی برده را به تیم بی ستاره و بحران زده پرسپولیس باخت. تیمی که 10 نفره هم شده بود!



4141

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 386737

برچسب‌ها