ایسنا نوشت:

شاکی پرونده رئیس سابق سازمان تأمین اجتماعی، گفت: سازمان بازرسی کل کشور پس از بررسی پرونده مرتضوی و تأیید تخلفات صورت گرفته در مدیران دوره وی، از این متهم شکایت کرد که به این ترتیب یک شاکی حقوقی دیگر به این پرونده اضافه شد.
پیمان حاج محمود عطار درباره تخلفات سعید مرتضوی و روند رسیدگی به پرونده وی در دستگاه قضایی، گفت: سعید مرتضوی به عنوان رئیس وقت تأمین اجتماعی مدعی است وجوهی را که به اشخاص غیرمرتبط با سازمان مذکور پرداخت کرده است، در حوزه اختیارات مدیریتی وی بوده و در قالب بودجه غیرشمول این پرداخت‌ها را انجام داده است.
او گفت: اختلاف‌نظری که بین ما سه شاکی پرونده سوءاستفاده مالی از سازمان تأمین اجتماعی وجود دارد، موجب شد بنا به درخواست ما بازپرس پرونده از دو مرجع نظارتی کشور یعنی دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور استعلامی انجام دهد مبنی بر اینکه "آیا رئیس سازمان تأمین اجتماعی می‌تواند این‌گونه وجوه را به اشخاص خارج از سازمان پرداخت کند یا خیر"، که پاسخ هر دو سازمان به این استفساریه منفی بود و این پرداخت‌ها را غیرقانونی عنوان کردند و مصادیق غیر شمول را شامل این پرداخت‌ها ندانستند.

این وکیل دادگستری، در ادامه این مطلب گفت: سازمان بازرسی کل کشور علاوه بر اینکه پاسخ بازپرس را اعلام کرد، به عنوان نهاد نظارتی از سعید مرتصوی بابت پرداخت‌های غیرقانونی به دستگاه قضایی شکایت کرد و یک شکایت به شکایت‌های مرتضوی اضافه شد.

او گفت: نتیجه‌ای که ما از پیگیری این پرونده به دنبال آن هستیم، این است که با توجه به اتهامات متعدد کلان اقتصادی که متوجه سعید مرتضوی است، بازپرس پرونده باید در مرحله پس از احضار مرتضوی و متناسب با سوءاستفاده‌های کلانی که مورد تأیید مراجع نظارتی قرار گرفته است، برای وی قرار تأمینی مناسب و دستور ممنوع‌الخروجی وی را صادر کند، زیرا بیم این وجود دارد که در آینده دسترسی به مرتضوی فراهم نباشد و اموالی هم نتوان از وی مصادره کند.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 386703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    54 0
    یه 200 هزارتومان دیگه به بدهی مرتضوی اضافه شد.
  • مهدی A1 ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    44 0
    زیرا بیم این وجود دارد که در آینده دسترسی به مرتضوی فراهم نباشد و اموالی هم نتوان از وی مصادره کند. اینجا جایی است که خلافکار نمیترسد ولی قانون مدار میترسد
  • پای ثابت IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    25 0
    همینن الان هم شاید دیگه نتونید مصادره کنید
  • بی نام IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    14 0
    مدیرپاک پاکترین دولت تاریخ...
  • بی نام A1 ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    12 0
    فراموش نفرماييد اعضاي هيّئت مديره تامين اجتماعي هم با ايشان هماهنك و همداستان بوده اند، انها هم بايد در پيشگاه قانون جواب بدهند..
  • بی نام A1 ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    13 0
    ما بيمه شدگان تامين اجتماعي حقمان را از متخلفان ميخواهيم و چشممان به قوه قضاييه دوخته شده
  • همکار شما IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    6 0
    سلام دوستان مطبوعاتی. خواهشا اخبار رو با ذکر منبع اصلیش نقل کنید. منبع اصلی این خبر خبرگزاری آنا است. سپاسگزارم.
  • بی نام A1 ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    15 1
    چرا این اشغال را اعدام نمیکنند مگه مه افرید خسروی اعدام نشد خوب این که بدتره