ایرنا نوشت:

آیت الله مکارم شیرازی  در کنگره جهانی جریان های تکفیری از دیدگاه علمای اسلامی در قم گفت: در این کنگره به دنبال راهکاری برای حل مشکل شوم تکفیری ها هستیم که همزمان به اسلام و مسلمین و جهان بشریت ضربه می زنند.

وی بیان داشت: وظیفه همه ما این است که در شرایط کنونی انگیزه های گروه منحرف تکفیری را بررسی کرده و ریشه های افکاری که آنها را به سوی وادی خطرناکی که به سمت جهنم می برد، بشناسیم و کوشش کنیم این ریشه ها را بخشکانیم.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: تا چه زمانی باید شاهد ریختن خون مسلمانان و هتک نوامیس مسلمانان باشیم و اینکه تکفیریها دین اسلام را که دین محبت است آیین خشونت معرفی کرده اند و باید به دنیا اثبات کنیم که روش آنها با اسلام بیگانه است.

وی ابراز داشت: در مبارزه با تکفیری ها تنها مبارزه نظامی کافی نیست و باید ریشه های فکری تکفیری ها از سوی علمای اسلام خشکانده شود.

وی بخش دیگری از سخنان خود را نیز به زبان عربی بیان کرد.

کنگره جهانی ' جریان های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلامی ' روز یکشنبه با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری و به ریاست آیت الله مکارم شیرازی و دبیری علمی آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید کار خود را با حضور جمع کثیری از علما و اندیشمندان جهان اسلام در سالن همایش های بین المللی رسول اکرم(ص) مجتمع فرهنگی و مدرسه علمیه امام کاظم(ع) قم آغاز کرد.

 

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 386631

برچسب‌ها