خانه ملت نوشت:

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس با هشدار نسبت به افزایش کارتن‌خواب‌های زن در پایتخت، گفت:‌ بهتر است کارگروهی تشکیل شود تا شهرداری در راس آن و سازمان های حمایتی دیگر به عنوان زیر مجموعه این کارگروه، به معضلات کارتن خواب‌ها رسیدگی کنند.

عباس صلاحی درباره برخی اظهارنظرها مبنی بر وجود بیش از 3 هزار کارتن خواب زن در پایتخت، گفت: ‌متاسفانه اگرچه طی یک دو سال گذشته این پدیده در سطح شهر تهران افزایش یافته اما با این حال برای حل و برون‌رفت از این معضل چاره‌ای اندیشیده نشده است.

نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: تاکنون شهرداری تلاش داشته با راه‌اندازی گرمخانه‌هایی تاحدودی معضل کارتن‌خواب‌های زن را رفع کند اما همچنان اقدامی برای سامان‌دهی کارتن خواب‌های زن صورت نگرفته است.

این نماینده مردم در مجلس نهم،‌ با تاکید بر اینکه وجود کارتن خواب‌ زن پدیده زشت و معضلی اجتماعی است که باید راهکاری برای رفع آن اندیشیده شود، گفت: این اقدام در توان شهرداری است که مکان‌های عمومی را برای این افراد درنظر گیرد تا گرمخانه‌هایی مستقل برای زنان کارتن خواب در پایتخت راه‌اندازی شود.

او یادآور شد: البته ناگفته نماند راه‌اندازی گرمخانه‌ها و ساماندهی کارتن خواب‌ها موضوعی است که در کنار شهرداری، نهادهایی همچون نیروی انتظامی یا سازمان بهزیستی نیز مکلف به حمایت و کمک به شهرداری هستند.

صلاحی گفت: به نظر می‌رسد باید کارگروهی تشکیل شود تا شهرداری در راس آن و سازمان‌های حمایتی دیگر به عنوان زیر مجموعه این کارگروه، به حل معضلات کارتن‌خواب‌ها بپردازند و لازم است نمایندگانی از سوی وزارت کشور یا کمیسیون اجتماعی مجلس در این کارگروه حضور داشته تا چگونگی اقدامات انجام شده را تحت نظارت داشته باشند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت حمایت مجلس برای راه‌اندازی گرمخانه‌ها ویژه کارتن خواب‌های زن، گفت: مجلس می‌تواند بند یا تبصره‌ای به قوانین سازمان های حمایتی همچون بهزیستی اضافه کرده تا این افراد تحت پوشش قرار گیرد؛ بدون‌شک با توجه به اینکه امروزه در مجلس قانونمند شدن درآمدهای دولت درحال انجام است لذا اگر این درخواست درقالب لایحه‌ای به مجلس ارایه شود می‌توان تبصره‌ای را در درآمدهای دولت گنجاند تا اعتباری ویژه برای تحت پوشش قرار دادن کارتن خواب‌ها در نظر گرفته شود.

 

17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 386473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
    5 9
    سلام قابل توجه مذاکره کنندگان هسته ای که در بهترین هتل های جهان می خوابند وآن هم از پول این افراد بی چاره .نمی توانید مقداری اورانیوم غنی شده را بفروشید وبرای این افراد خانه امن بسازید ؟
  • قنبر A1 ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
    16 0
    مجلس کارهای مهمتری داردمثل استیضاح وزرا وطرح امربه معروف ایناکه مردم این کشورنیستند؟؟؟؟
  • ali A1 ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
    14 0
    هر روز صبح ساعت 7 که از اتوبان چمران وارد ملاصدرا می شوید با منظره ی بسیار ناراحت کننده ی خروج کارتن خواب های زن و مرد از حاشیه ی اتوبان مواجه می شوید. این بندگان خدا متاسفانه غالبا معتاد به مواد افیونی هم هستند و بسیار نیاز به کمک جامعه دارند. با هر معیاری که به قضیه نگاه کنید چه اخلاقی چه اجتماعی و چه مذهبی ملاحظه می کنید که وظیفه ی حاکمیت اسلامی حمایت از این دردمندان است
  • بی نام A1 ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
    8 0
    شهرداری برای فروختن هوا پول سر سام آورمیگیره که باعث گران شدن ساختمان است بعد شمادنبال اسکان پایتختی برای زنان