دیدارهای پشت سر هم در وین/ از محتوای مذاکرات کسی خبرندارد

علی رغم بدقولی ها از سوی کنگره آمریکا و مخالفت های تندرو ها در تهران اکنون ظریف و همکارانش ، آخرین دور مذاکرات را به امید رسیدن به توافق نهایی انجام می دهند.

به گزارش خبرآنلاين، در حال حاضر ایران و شش قدرت جهانی  در حال مذاکره  برای رسیدن به توافق نهایی  تا 24 نوامبر در وین هستند. خبر هايي که از وين مخابره مي شود حاکی از این است که در طی این مدت هيات ايراني نشست های متعددی را برگزار کرده اند اما از محتواي اين ديدارها تا کنون خبري به بيرون درز نکرده است. اما و اگرهاي زيادي درباره احتمال به نتيجه رسيدن مذاکرات وجود دارد. (پيش بيني 12 کارشناس از احتمال به نتيجه رسيدن مذاکرات را ايــنــجــا بخوانيد)

اما با این وجود کادر ظریف و دیپلمات هایش 2 روز بیشتر فرصت ندارند و همچنان تمامی رويدادها در وین در سکوت خبری می ماند و منتشر نمی شود. هم چنین تمامی دیپلمات ها از مصاحبه با خبرنگاران امتناع می کنند تا نتیجه اصلی مشخص شود.

در طی مدت اقامت ظریف در وین وي چندين بار با تهران برای مشورت در  تماس بوده است. ظریف در برنامه کاری خود شب گذشته دیدار سه جانبه با کری و اشتون داشت .در ادامه محمد جواد ظریف و لوران فابیوس وزرای امور خارجه ایران و فرانسه در هتل محل مذاکرات هسته‌ای یک ساعت و نیم دیدار کردند. کری هم در آغاز بدو ورود خو به وین دیداری با با همتایان انگلیسی و فرانسوی خود داشت .

همچنین برخی منابع از سفر احتمالی وزیر خارجه روسیه به وین در روز دوشنبه خبر دادند؛ هر چند احتمال آن می رود که لاوروف کمی زودتر و یکشنبه شب به وین بیاید.

2929

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 386456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =