۰ نفر
۱ آذر ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۷

فارس نوشت:

گورباچف از راهکارهای جدید خود برای حل مشکلات بین‌المللی رونمایی می‌کند.

«میخائیل گورباچف» آخرین رئیس جمهوری شوروی سابق قصد دارد راهکار جدیدی برای برقراری ثبات در جهان و ایجاد عرصه گفت‌وگو و حل مشکلات بین‌المللی ارائه دهد و معتقد است سازمان ملل در اجرای این نقش لنگ می‌زند.

به گزارش فارس به نقل از نووستی، «میخائیل گورباچف» آخرین رئیس جمهوری اتحاد جماهیر شوروی به فکر ارائه راهکاری در خصوص برقراری ثبات در جهان است که بر پایه ایجاد عرصه مناسبی برای گفت‌وگوهای جهانی و قادر به تاثیرگذاری بر کشورها و سازمان‌های بین المللی باشد، چرا که به عقیده وی سازمان ملل متحد در این راستا درست عمل نمی‌کند.

گورباچف روز پنج شنبه در مراسم معرفی کتاب جدید خود تحت عنوان «بعد از کرملین» یادآور شد که در حال حاضر به فکر نظریه‌ای  برای  کار بر روی برنامه‌ای است که بتواند به برقراری ثبات در جهان کمک کند.

به گفته وی، این نظریه در جریان سفر اخیرش به آلمان برای شرکت در بیست و پنجمین سالگرد فروپاشی دیوار برلین به وی پیشنهاد شده است. 

آخرین رئیس جمهوری شوروی گفت: «ارائه چنین راهکاری، کار بسیار عظیمی است که نیازمند اقدامات اولیه‌ برای فراهم سازی شرایط است و سپس به مرحله‌ای خواهد رسید که عرصه گسترده‌ای برای گفت‌وگو و بررسی مشکلات جهان امروز بوجود آید. این عرصه باید بتواند بر روی عملکرد کشورها و موسسات بین الملی تاثیر بگذارد که اکنون بطور رسمی وظیفه سازمان ملل متحد است، ولی متاسفانه این سازمان در انجام این وظیفه لنگ زده و از عهده آن بر نمی‌آید».

این سیاستمدار کهنه کار روس با توضیح اینکه کار وی به روی این برنامه ممکن است بسیار فراتر از مسائل مربوط به روسیه و وضعیت کنونی این کشور در جهان باشد، افزود: «من با وضعیت سیاسی در اروپا، آمریکا و بخشی از قاره آسیا، آشنایی کامل دارم و اوضاع و شرایط حاکم بر جهان را به خوبی درک می‌کنم. اکنون جهان به وضعیتی رسیده که بازگشت از آن دیگر امکان ندارد و مشکلات کنونی به کل بشریت مربوط است، ولی ما یاد نگرفته ایم تا چگونه در چنین جهانی زندگی کرده و با مشکلات آن مقابله کنیم ».

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 386437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =