۰ نفر
۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۹

واحدمرکزی خبر نوشت:

جو بایدن معاون رییس جمهور آمریکا روز جمعه اعلام کرد روسیه ممکن است برای تهاجم به اوکراین «بهای گزافی» بپردازد و با خطر انزوای بیشتر مواجه شود.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از کیف، بایدن پس از ملاقات با پترو پوروشنکو رییس جمهور اوکراین و با اشاره با الحاق کریمه به روسیه و مناقشه مسلحانه با جدایی طلبان در شرق اوکراین گفت :«در قرن بیست و یکم کشورها تلاش می کنند مرزهای اروپا را دوباره ترسیم کنند و یا به دلیل اینکه از تصمیم همسایه راضی نیستند،‌ مداخله نظامی کنند، این موضوعات غیر قابل قبول هستند.»
وی افزود:«روسیه بهای سنگینی خواهد پرداخت و بیشتر منزوی خواهد شد.» مقامات آمریکایی معمولا از این اصطلاح برای تحریم ها استفاده می کنند.
بایدن خاطر نشان کرد :«تهاجم روسیه حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین را تهدید می کند و نقض اساسی اصول بنیادین نظام بین المللی است.»
کیف و غرب ، روسیه را به حمایت نظامی از جدایی طلبان در شرق اوکراین متهم می کنند. مناقشه مسلحانه در شرق اوکراین از اواسط آوریل تا کنون بیش از 4300 کشته برجا گذاشته است.مسئولان آمریکایی مسکو را به عدم رعایت تعهدات در چارچوب توافق نامه مینسک متهم می کنند. این توافق نامه در ماه سپتامبر امضا شد.
بایدن خاطر نشان کرد :«اگر روسیه به تعهدات خود پایبند بود،‌ما می توانستیم مذاکرات منطقی را آغاز کنیم.»

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 386396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =