رونمایی از صفحه جدید یک خبرگزاری بعد از 7سال

همزمان با هفته کتاب و با حضور معاون فرهنگی وزیر ارشاد، نسخه جدید خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) رونمایی و برای کاربران قابل استفاده شد.

به گزارش خبرآنلاین، خبرگزاری کتاب در ابتدای دولت اول احمدی نژاد راه اندازی شد و تا امروز با گرافیکی ساده و ابتدایی به عنوان تنها خبرگزاری تخصصی حوزه کتاب فعالیت می کرد.

در رونمایی از نسخه جدید خبرگزاری کتاب، علاوه بر معاون وزیر، علی اکبر اشعری، مدیر پروژه باغ کتاب، محمد آموزگار، رئیس انجمن ناشران، جواد محقق، محمود حکیمی، نصرالله حدادی و چهره های مختلفی از ناشران حضور داشتند.

در نسخه جدید این خبرگزاری که با استفاده از بیشترین فضای بصری برای انتقال بیشتر اطلاعات طراحی شده، علاوه بر تیترهای اول و مهم، دو بخش یادداشت های مهمان از چهره ها، در کنار مباحث کارشناسی، نقد و نظر و گفتگوهای تحلیلی به شکل قابل توجهی، جانمایی شده است. رنگ بندی مناسب در کنار آیتم های متعدد تخصصی، بخش نشست ها و ...از جمله ویژگی های متمایز طراحی شده در نسخه جدید است. همچنین بخش های متنوعی به گروه های خبری اضافه شده که بر جذابیت صفحه اول خبرگزاری افزوده است. ضمن اینکه بعد از 7سال، برای خبرگزاری لوگوی مناسبی طراحی و اجرا شده است.

‌

سیدعباس صالحی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم، اظهار کرد: آقای میرزایی با مدیریت و نوآوری‌های خوبشان در خانه کتاب پیشرفت ایجاد کرده است. آقای اسدزاده، سردبیر خبرگزاری کتاب ایران نیز که در طول یک دهه اخیر که ارتباط نزدیک با ایشان داشتم، با مدیریت خوبشان، زمینه تحولات بزرگی را در این خبرگزاری فراهم کرده است.

وی راه‌اندازی سایت جدید خبرگزاری کتاب ایران را به مجموعه این خبرگزاری و موسسه خانه کتاب تبریک گفت و ادامه داد: ایبنا باید ضمن این‌که به صورت تخصصی فعالیت می‌کند، خاص نباشد. این خبرگزاری باید از فضای منولوگ به فضای عمومی‌تر راه پیدا کند.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: متاسفانه اهل کتاب این مشکل را دارند که باشگاه درونی نخبگانی تشکیل داده‌اند؛ به این معنا که این قشر از جامعه در درون خودشان حرف می‌زنند، اما قدرت تعمیق‌پذیری موضوعات را ندارند. همین امر باعث شده است رسانه‌های دیگر اهل کتاب را خاص‌تر و خاص‌تر کنند و آنها به کنج برانند.

صالحی گفت: هنر خبرگزاری کتاب ایران این است که در عین حال که کار تخصصی می‌کند، می‌تواند فضای تعمیق‌پذیری مباحث را نیز ایجاد کند. همچنین این خبرگزاری باید حلقه‌های بی‌نظیر عرصه نشر را تبیین کند و با آمایش این حلقه در حوزه‌های مختلف، بتواند این چرخه را با هم به پیش ببرد.

وی افزود: از دیگر وظایف خبرگزاری کتاب آمایش موضوعات کتاب است؛ به‌طوری که به آینده‌پژوهی در عرصه نشر بپردازد؛ این که ما به کجا می‌رویم نکته بسیار مهمی در عرصه نشر مکتوب است.

صالحی عنوان کرد: انتظار من به عنوان مخاطب این خبرگزاری این است که وقتی به آن مراجعه می‌کنم به آنچه در جهان در حوزه نشر مکتوب می‌گذارد دست یابم؛ به عبارت دیگر خبرگزاری کتاب پل ارتباطی ما باشد با آنچه در فرهنگ مکتوب جهان اسلام می‌گذرد.

وی با بیان این‌که ما به دیپلماسی فرهنگی بیش از دیپلماسی سیاسی نیازمندیم گفت: دولت‌ها همواره عوض می‌شوند اما فرهنگ‌ها می‌ماند. دیپلماسی پایدار در ملت‌ها، فرهنگ است و کتاب پایدارترین ابزار فرهنگی است؛ با این نگاه از ایبنا انتظار می‌رود با منتشر کردن اخبار به زبان‌های مختلف فرصتی را برای دیپلماسی فرهنگی با محوریت کتاب فراهم کند.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 386367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Казвам се A1 ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
    16 1
    خبرآنلاین، پس شما کی یک قالب درست حسابی و هماهنگ با صفحات لمسی استفاده میکنید؟ این قالب مربوط به عهد بوقه و اصلاً هماهنگ نیست با تاچ.