سایت صدای اقتصاد نوشت:

ماجرای توقف کامیون های ایرانی و ترکیه ای در مرز وارد فاز تازه ای شده است.

به گفته مسعود خوانساری رئیس کمیسیون حمل و نقل و ارتباطات اتاق تهران از 10 آذر ماه باک سوخت کلیه اتوبوس ها و کامیون های ورودی ترکیه به ایران توسط گمرک پلمپ می شود. این وسایل نقلیه باید با همان پلمپ سالم از مرز خارج شوند.

پیش از این اعلام شده بود ورود کامیون های ایرانی به ترکیه و کامیون های ترکیه ای به ایران در پی اختلاف به وجود آمده برای پرداخت عوارض به شدت کم شده است.

دو هفته قبل "محمد جواد عطرچیان" مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری در جلسه کمیسیون حمل و نقل اتاق تهران ، درمورد آخرین وضعیت تردد کامیون ها در این منطقه گفته بود:«به دلیل مشکلاتی که در چند هفته اخیر درحوزه حمل و نقل کالا درمرز ایران و ترکیه به وجود آمده است، میزان ورود کامیون ها از ترکیه به ایران که معمولا به حدود 450تا500 دستگاه کامیون می رسید،10تا 15درصد کاهش یافته و میزان ورود کامیون های ایرانی به ترکیه، 50 درصد با کاهش مواجه شده است.»

عطرچیان درادامه همچنین گفته بود :«ایران برای مقابله با رویه ای که ترکیه درپیش گرفته است، قصد دارد، باک کامیون های ترکیه را درمرز پلمپ کند. حتی چاه هایی برای پلمپ باک ها در مرز حفر شده است.» او افزود:« دراین راستا ایران هم ازطریق وزارت راه وشهرسازی و وزارت امورخارجه پیگیری‌ها و رایزنی‌‌هایی با وزارتخانه های همتای خود داشته است و این اقدام غیرقانونی دولت ترکیه را به آنها متذکر شده و از طرف مقابل خواسته است، نسبت به اجرای قانون و تفاهمنامه‌های قبلی متعهد باشند. اما به طور کلی مقامات مرتبط با این موضوع در ترکیه به رغم ارسال دعوتنامه های رسمی وغیر رسمی، حاضر به مذاکره نشده اند.»

براساس آنچه مسعود خوانساری اعلام کرده با توافقات جدید باک کامیون های ترکیه ای پیش ار ورود به مرز ایران پلمپ می شوند.

برای مطالعه اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 386139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • همایون A1 ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    28 19
    تقاضا داریم با شدت برخورد بشه....تا کی باید با ترکیه مماشات کرد ؟
  • ایرانی RO ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    14 2
    برای جلوگیری از سوخت ارزان به کشورهایی همچون ترکیه عراق و سایر کشورها بهتراست یک نرخ برای کامیون های خودمان تعیین کنند وتوسط کارت سوخت سهمیه دریافت ودر کلیه مکانهای سوخت گیری بدون کارت قیمت بین المللی را در نظر بگیرند تا سوء تفاهمی پیش نیاد.
  • کوروش IR ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    3 12
    ببین به کجا داریم میرسیم این بود امانت داری از میراث ابا و اجداد ما
  • امیر A1 ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    3 1
    چرا از امروز نه چرا از ده آذر ؟
    • لاله IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
      1 1
      وقت داشته باشن توی این چند روز حسابی گازوئیل قاچاق کنن دیگه...