مولاوردی: رویکرد اعتدال دولت فرصتی تاریخی برای تحقق نقش زن ایرانی در جامعه است

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده روز چهارشنبه در همایش ملی اعتدال گفت: رویکرد اعتدال و دولت اعتدال را می‌توان فرصتی تاریخی برای تحقق نقش زن ایرانی در جامعه دانست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری شهیندخت مولاوردی در سخنان خود در این همایش با پرداختن به موضوع زنان در پیوند بارویکرد اعتدال، گفت: رویکرد اعتدال می‌تواند فرصتی برای کاستن از شکاف‌های ساختاری در حوزه زنان و خانواده باشد.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با تشریح نقش زنان در اعتدال و نقش اعتدال در تحقق حقوق زنان تصریح کرد: دولت اعتدال به دلیل حمایت از اعتدال‌گرایی صبورانه می‌تواند شرایط حضور زنان در عرصه بین‌المللی را فراهم سازد. با این حال شاهد هستیم در هنگامه اعتدال چتری از تعارض در حوزه زنان و خانواده سایه انداخته است.

مولاوردی ادامه داد: زنان آنجا که می‌خواهند میان فضای کاری و زندگی خود نقش بازی کنند، دچار عدم تعادل در حوزه کار و زندگی هستند. با توجه به افزایش میزان زنان تحصیل‌کرده، آنان امروز به دنبال تثبیت موقعیت خود در اجتماع هستند و باید به نقطه تعادلی در این زمینه دست یابند. این در حالی است که بر سر دو راهی کار و زندگی قرار می‌گیرند و چالش اصلی دولت هم ایجاد توازن در این بخش است.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با اعلام اینکه در حال حاضر نوعی عدم توازن در دسترسی زنان به منابع وجود دارد، اظهار  داشت: سیاست‌های دولت اعتدال می‌باید ناظر بر گذار از این عدم توازن‌ها باشد.

مولاوردی تأکید کرد: اگر اعتدال، کاربست عدل در حوزه‌های مختلف است باید پاسخگوی چالش‌های حوزه زنان باشد با استفاده از ظرفیت‌های بالقوه گفتمان‌های دیگر، بتواند در رفع ناسازگاری‌ها راه جدیدی را روی زنان بگشاید.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده، اعتدال را نقد آگاهانه از اتفاقات جهان و تلاش مستمر برای اصلاح امور تعریف کرد و گفت: حرکت دولت اعتدال در مسیری دشوار قرار دارد و این حرکت در حوزه زنان و خانواده سخت‌تر است.

در این همایش یک مجموعه هفت جلدی با موضوع تدوین گفتمان عدالت رونمایی شد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 386082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر TR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    5 12
    یاشاسین هم استانی ما خانم مولاوردی عزیز