ایرنا نوشت:

پلیس فدرال آمریکا (اف.بی.آی) از رهگیری حدود 150 نفر از شهروندان این کشور، که در ماه های اخیر به سوریه رفته اند و احتمالا به گروه های مسلح افراطی پیوسته اند، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از بوستون، 'جیمز کومی' رئیس پلیس فدرال آمریکا گفت: اف بی آی تاکنون حدود 150 نفر از کسانی را که به هر انگیزه ای به سوریه سفر کرده اند، رهگیری کرده است. تعداد قابل توجهی از آنها برای جنگ به این کشور رفته اند.

وی افزود: آمریکایی هایی که در کنار گروه های جهادی خارجی می جنگند، نگرانی اصلی اف بی آی را تشکیل می دهند، چرا که احتمال دارد آنها با کسب آموزش ها، مهارت ها و ارتباطات لازم برای انجام حملاتی تروریستی در داخل به کشور بازگردند.

رئیس پلیس فدرال آمریکا همچنین گفت: ما مصمم هستیم اجازه ندهیم در آینده با برقراری ارتباطی بین مهاجران تروریست خارجی، حادثه تروریستی دیگری همچون حادثه یازده سپتامبر رخ دهد.

کومی ادامه داد: اف بی ای بیشترین توجه را به آن دسته از آمریکایی هایی دارد که گمان می رود به گروه شبه نظامی دولت اسلامی (داعش) پیوسته اند.

وی از پاسخ به این سوال خودداری کرد که به نظر پلیس فدرال آمریکا تاکنون چه تعداد از آمریکایی هایی که در کنار تروریست های خارجی جنگیده اند، به این کشور بازگشته اند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 386080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =