تسنیم نوشت:

در پی اقدام خصمانه ابوظبی علیه نیروهای مقاومت عراق، ائتلاف همپیمانی شیعیان عراق از دولت این کشور خواست سفیر امارات در بغداد را احضار کند.



به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از «السومریه نیوز»، «کاظم الصیادی» عضو ائتلاف ملی در پارلمان عراق، روز گذشته در سخنانی گفت: «امارات، قطر و عربستان سعودی دشمنان عراق هستند و در چارچوب پروژه آمریکایی- صهیونیستی برای ناامن کردن عراق تلاش کردند.»
وی تصریح کرد: «گزارش‌های بین‌المللی موجود به حمایت مالی امارات از گروه داعش و پشتیبانی لجستیکی قطر از گروه داعش اشاره می‌کنند. در این میان عربستان سعودی نیز صاحب تفکر تروریسم است.»
الصیادی افزود: «این 3 کشور مذکور با تمام توانشان برای ناامن کردن عراق و شکست دادن دولت عراق تلاش می‌کنند.»
این عضو ائتلاف ملی از دولت عراق خواست «سفیر امارات در عراق را در پی تصمیم اخیر دولت متبوعش علیه گروه‌های مقاومت (عراق) احضار کند.»
وی همچنین بر ضرورت «بسته شدن سفارت امارات و محاکمه همه کسانی که بر ارتش، گروه‌های مقاومت و بسیج مردمی تعرض می‌کنند و علیه آنها سخنی می‌گویند، تأکید کرد.»
الصیادی تأکید کرد «گروه‌های مقاومت همان کسانی هستند که عراق را از اشغال گروهک داعش و تروریست‌ها نجات داد.»
براساس این گزارش، دولت امارات متحده عربی، یکشنبه گذشته شماری از گروه‌های عراق را در فهرست سازمان‌های تروریستی گنجاند. این فهرست شامل سازمان «بدر»، گردان‌های «اهل الحق»، گردان‌های «حزب‌الله» و گردان «الیوم الموعود» است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 386000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =