هنر بازیگری استلا آدلر را در خیابان بوتیک‌های خاموش یاد بگیرید

22 کلاس آموزشی استلا آدلر با چاپ سوم رمان «خیابان بوتیک‌های خاموش» مهم‌ترین اثر پاتریک مودیانو برنده جایزه نوبل ادبیات 2014 منتشر شد.

به گزارش خبرآنلاین، انتشارات افراز کتاب «هنر بازیگری استلا آدلر» را با مقدمه‌ای از مارلون براندو و ترجمه فاطمه خسروی منتشر کرد. این کتاب شامل 22 کلاس آموزش بازیگری است که مخاطب خود را پله‌پله برای حضور روی صحنه تئاتر و بازیگری تئاتر آماده می‌کند.

بازیگری عمل کردن است، بازیگر باید قوی باشد، پرورش قدرت تصور، دنیای نمایش را آن خود کنید، اهرم‌های کنترل بازیگری را به دست بگیرید، یادگیری کنش‌ها، کنش‌ها را عملی کنید، واژه‌نامه‌ای از کنش‌ها درست کنید، کنش‌های پیچیده، درک متن، ویژگی‌های شخصیت نمایش، یادگیری ریتم شخصیت نمایش، بازیگر یک جنگجو است، استانیسلاوسکی و تئاتر واقع‌گرایانه مدرن و طبقه مشخصی را روی صحنه بازی کنید، از جمله سرفصل‌های این کتاب هستند.

بر اساس آنچه از زبان مارلون براندو در مقدمه این کتاب آمده، وی معتقد است استلا آدلر فراتر از یک معلم بازیگری است. کار هنری او، به‌تمامی، اطلاعات ارزشمندی را منتقل می‌کند، این‌که چطور طبیعت شیوه‌های احساسی‌مان و درنتیجه، طبیعت دیگران را کشف کنیم... تقریباً تمامی فیلم‌هایی که در هر جای این دنیا ساخته می‌شوند، تحت‌تأثیر فیلم‌های امریکایی هستند و فیلم‌های امریکایی هم به‌نوبه خود متأثر از آموزه‌های استلا هستند...

کتاب آموزشی «هنر بازیگری استلا آدلر» با ویرایش هووارد کیسل در 324 صفحه و قیمت 15800 تومان به پیشخوان کتاب‌فروشی‌ها راه یافته است.

همچنین این ناشر «خیابان بوتیک‌های خاموش»، شاهکار مودیانو که برنده جایزه گنکور 1978 است را با ترجمه زنده‌یاد ساسان تبسمی برای سومین بار روانه بازار نشر کرد. این رمان، داستانی از جست‌وجوی حقیقت و گذشته‌ کارآگاهی حافظه‌باخته است که همانند همه‌ شخصیت‌های ضدقهرمان داستان‌های مودیانو، سهمی از گذشته دارد که کمی به امروز آغشته است. جی‌ام جی لوکلزیو، برنده‌ نوبل ادبی 2008، می‌گوید: «پاتریک مودیانو یکی از بهترین و خلاق‌ترین نویسندگان زنده‌ فرانسه است که بی‌شک تأثیر بسزایی بر نویسندگان جوان گذاشته است.»

بر اساس مقدمه این کتاب، نثر مودیانو نقطه‌قوت نویسندگی او است. او به کمک نیروی شگرف و ساده‌ روایت، مخاطب را از صفحه‌ اول با پرسه‌زنی‌های شخصیت‌های ضدقهرمانان داستان خود در قلب پاریس، عروس پیر و زیبای شهرهای جهان، با ذکر اسامی خیابان‌ها، کوچه‌ها، میادین، ایستگاه‌ها و متروها همراه می‌کند.

در نوشته‌های او، جمله‌ها از دقت بسیار بالایی برخوردارند، عاری از پیچیدگی زبانی، دقیق و به حدی روان که مانند لغزیدن آرام راوی در جای‌جای پاریس، روی خط می‌لغزند و در گوشه‌ای حساس از احساس خواننده می‌نشینند.

«خیابان بوتیک‌های خاموش» در 247 صفحه و قیمت 14800 توماه تجدید چاپ شده است.

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 385908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =