رییس جمهوری روز سه شنبه در جریان طرح آغاز ایمن سازی با واکسن پنج گانه در انستیتو پاستور گفت: طرح تحول نظام سلامت با وجود بار مالی سنگین برای دولت، مرحله به مرحله پیش خواهد رفت و تا رسیدن به نقطه ای مطلوب، متوقف نخواهد شد.

به گزارش خبرآنلاين به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی، با اشاره به اینکه دولت در اجرای طرح تحول نظام سلامت مصمم است، اظهارداشت: سلامت دغدغه مردم است و شایسته است همگان برای کمک به بیماران و نزدیکان آنان تلاش کنند تا از رنج بیماری رهایی یابند و با بازیابی سلامت خود عنصری مفید و فعال برای جامعه باشند.
دکتر روحانی با یادآوری اهمیت بهداشت و ضرورت آموزش همگانی برای پیشگیری از بیماری، گفت:باید تلاش کنیم مردم کمتر بیمار شوند و این امر با عمومی شدن بهداشت در همه زمینه ها و مشارکت مردم محقق می شود.
رییس شورای عالی سلامت، وظیفه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را در پیشبرد طرح تحول نظام سلامت نظیر تولید واکسن خاطرنشان ساخت و گفت: واکسن برای جلوگیری از ابتلای کودکان به بیماریهای فراگیر کمک زیادی می کند و باید تلاش کنیم همه واکسن ها را در کشور تولید کنیم.
رییس جمهوری افزود: هنگامی که مردم به بیمارستان مراجعه می کنند باید براحتی پذیرش شوند و به آنها رسیدگی شود. هزینه های درمانشان قابل قبول باشد و دولت در این زمینه کمک های لازم را انجام داده و خواهد داد.
دکتر روحانی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع پرداخت یارانه ها اشاره کرد و با بیان اینکه اگر بودجه ای که برای پرداخت یارانه نقدی در نظر گرفته شده به صورت غیر نقدی و در بخش هایی نظیر سلامت ، تولید ، صنعت ومحیط زیست هزینه شود اثربخش تر است ، اظهار داشت: هدایت بودجه یارانه های نقدی به سمت این بخش ها باید به مطالبه مردم و افکارعمومی از دولت تبدیل شود.
رییس جمهوری ادامه داد: موضوع سلامت از آن موضوعاتی است که مردم را می تواند تشویق کند تا آرام آرام از مسیر یارانه نقدی به سمت پرداخت یارانه های غیر نقدی حرکت کنیم که برای آینده و توسعه کشور بهتر است.
دکتر روحانی با قدردانی از زحمات تمام دست اندرکاران حوزه سلامت کشور که بار سنگینی بر دوش آنهاست ، گفت: برای اینکه کشور را بسازیم همه باید به میدان بیایند زیرا دولت به تنهایی قادر نیست مشکلات را حل کند. دولت و مردم اگر دست به دست هم بدهند قادرند گام های بلندی حتی در شرایط تحریم بردارند که بسیار ارزشمند است.
رییس جمهوری تصریح کرد: خواست مردم ما پیشرفت کشور و کمک به یکدیگر است. مردم مسلمان ایران در وجودشان مهربانی ، برادری و دلسوزی نسبت به همنوع موج می زند و ما امیدواریم با کمک مردم مسیر درست را به سرعت پیش ببریم.

*درخواست از رسانه های همگانی در بخش سلامت و بهداشت
رییس جمهوری از رسانه های همگانی خواست تا در چارچوب عمل به یکی از وظایف و مسئولیت های خود یعنی آموزش ، اصول طرح های بهداشت و سلامت را به منظور جلوگیری از شیوع بیماری ها در کشور، ترویج کنند.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در جریان رونمایی از طرح ایمن سازی با واکسن پنج گانه در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر و شبکه خبر گفت: از اردیبهشت ماه سالجاری که طرح تحول نظام سلامت کلید خورد تا به امروز که طرح ایمن سازی با واکسن پنج گانه کلید خورده است ، هرماه قدمی به پیش برداشتیم که باید تبریک گفت.
رییس جمهوری با بیان اینکه بیش از ۹۰ سال از شروع فعالیت ها در مبارزه با بیماریهای واگیردار و تولید واکسن در کشور می گذرد، اظهارداشت:تولید واکسن پنجگانه برای جلوگیری از بیماری های خطرناکی که کودکان ما را تهدید می کند اهمیت بسزایی دارد. این واکسن که برای نخستین بار در کشور تولید می شود جایگزین واکسن ثلاث می شود که کار بسیار بزرگی است و امیدواریم این کار ادامه پیدا کند.
وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی نیز با اشاره به نحوه تولید واکسن پنج گانه ابراز امیدواری کرد که تا دو سال آینده این واکسن بطور کامل در کشور تولید شود.
قاضی زاده هاشمی همچنین با بیان اینکه در ادامه کار دولت یازدهم شاهد ساخت و اضافه شدن واکسن های دیگری خواهیم بود ، پیگیری طرح هایی در حوزه صنعت ، محیط زیست و غذا به منظور ارتقای سلامت جامعه را از برنامه های دولت برشمرد.
در این مراسم تفاهم نامه تولید واکسن پنج گانه از سوی دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و دکتر محمد مخبر از ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در حضور رییس جمهوری امضاء شد.
واکسن پنچ گانه برای پیشگیری از بیماریهای سیاه سرفه ، هپاتیت B ، دیفتری ، کزار و هموفیلوس آنفلونزا تولید می شود. در این مراسم همچنین در حضور دکتر روحانی این واکسن به یک نوزاد تزریق شد.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 385855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    5 4
    من ناراضی هستم.چرا یک پزشم باید ماهی 60 میلیون کارانه بگیره؟؟ تازه این متوسطش هست. چرا حقوق بقیه کارمندان کمه؟ ولی کارانه پزشکان بیش از 40 برابر حقوق بقیه کارمندانه؟ تازه بعضی از پزشک ها که خیلی بیشتر از این میگیرن. یک استاد تمام دانشگاه شریف حداکثر مبلغی که میتونه بگیره ماهی 6 میلیونه.ولی کارانه یک پزشک معمولی بیش از 20 30 میلیونه؟ بقیه کارمندان که دیگه بماند.
  • هزینه‌ی روی دوش خواننده A1 ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    2 3
    یک سؤال، ببخشید پول و هزینه‌ی این کارانه‌ها و هزینه‌های دیگر را کی می‌ده، دقیقاً ؟ مردم عادی؟