ایرنا نوشت:

صدها تن از مردم سن لوییز در ایالت میسوری آمریکا بار دیگر در اعتراض به قتل یک جوان سیاهپوست به دست یک پلیس سفیدپوست در نهم اوت امسال (18 مرداد)، با خوابیدن در خیابان های شهرهای مختلف این ایالت، موجب راهبندان های سنگینی شدند.

به گزارش ایرنا، هیات منصفه عالی منطقه 'لن لوییز' ایالت میسوری آمریکا قرار است در روزهای آینده رای نهایی درمورد مامور پلیسی که یک جوان سیاهپوست غیرمسلح را با شلیک 6 گلوله به قتل رساند، صادر کند.

قتل 'مایکل براون' جوان 18 ساله سیاهپوست در سه ماهه گذشته، نه تنها در ایالت میسوری بلکه در دیگر ایالت های این کشور نیز واکنش های اعتراض آمیز گسترده ای را به همراه داشته است.

معترضان با به راه انداختن تظاهرات گسترده، خواستار برکناری و محاکمه 'دارن ویلسون' مامور پلیسی هستند که جوان سیاهپوست را به قتل رساند.

هزاران تن از مردم میسیوری در ادامه این اعتراض ها که یکشنبه شب به وقت محلی در یکصدمین روز مرگ این جوان سیاهپوست در شهرهای مختلف این ایالت با خوابیدن در خیابان ها به شکلی که ویلسون به قتل رسید، اعتراض دوباره خود را به بی اعتنایی مسئولان قضایی آمریکا نسبت به این مساله نشان دادند.

یکی از تظاهرکنندگان در گفت و گو با خبرنگاران گفت: مردم فرگوسن و دیگر مناطق تصمیم دارند تا زمانی که حکم محکومیت قاتل این جوان صادر نشود به اعتراض های خود ادامه دهند.

مسئولان شهر فرگوسن به شدت نگرانند که بعد از انتشار رای هیات منصفه، این اعتراض ها به دور دیگری از آشوب و غارت در این شهر منجر شود.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 385764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۶
    5 2
    تلفظ ایالت missouri ا ، mezori هست نه میسوری