ایرنا نوشت:

'فدریکا موگرینی' مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) گفت که وزرای امور خارجه عضو این اتحادیه تحریم های جدید علیه روسیه را بررسی می کنند، اما باید در ها را به روی مسکو بازنگه داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی 'ای یو بیزینس' وی پیش از آغاز این نشست در جمع خبرنگاران افزود: یقینا اعمال تحریم های بیشتر علیه روسیه را بررسی می کنیم، اما تحریم ها به خودی خود موثر نیست؛ بلکه اگر با تدابیر دیگر به کار گرفته شوند می توانند ابزاری باشند.

موگرینی خاطرنشان کرد:اتحادیه اروپا باید راهبردی کامل بیابد که شامل واداشتن اوکراین به اجرای اصلاحات به ویژه در زمینه احیای امنیت مدنی باشد. وزرای امور خارجه همچنین این موضوع را بررسی می کنند چطور می توان با روسیه وارد روند گفت وگو شد.

نشست وزرای اتحادیه اروپا در حالی انجام می شود که نشست دوروزه گروه 20 در 'بریزبن' استرالیا عرصه رویارویی سران اروپایی با 'ولادیمیر پوتین' رییس جمهوری روسیه شد که وی را به حمایت از جدایی طلبان در شرق اوکراین متهم می کردند.

بر اساس این گزارش تحریم هایی که امروز بررسی می شود بیشتر به افزودن نام اشخاص حقیقی و حقوقی نزدیک به پوتین در فهرست تحریم ها محدود خواهد شد.

'لابومیر زائورالک' وزیر امور خارجه جمهوری چک نیز پیش از این نشست گفت: ما آماده حمایت از افزایش تحریم ها علیه اشخاص حقیقی هستیم و این یکی از مهم ترین محورهای گفت وگوهای امروز است.

وی افزود: تحریم های بیشتر علیه روسیه احتمالا در نشست دسامبر (آذر/دی) وزرای خارجه اتحادیه اروپا علیه آمریکا بررسی می شود.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 385713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =