یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای طرح مدیریت بر واردات خودرو کمک بسیار مؤثری بر فضای تولید و هدفمند شدن واردات خواهد کرد.

او گفت: مسلماً طرح ممنوعيت واردات خودروهاي بدون كيفيت و نظارت دولت بر اين امر، موجب عدم ورود خودروهاي بي كيفيت به خصوص برخي محصولات چيني به كشور خواهد شد.
به گزارش خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، سيد محمد بياتيان گفت: متأسفانه هم‌اكنون خودروهايي كه از استانداردهاي لازم برخوردار نيستند، بعضاً توسط برخي از شركت‌ها وارد مي‌شوند كه علت بسياري از تصادفات ترافیکی و قربانیان ناشی از آن، استفاده از اين خودروهاي به ظاهر بزك كرده و فاقد كيفيت و بدون استاندارد است.
او با اشاره به اين كه خودروهاي چيني داراي آپشن‌هاي زيادي هستند كه به نوعي سليقه مشتريان داخلي را ارضاء مي‌كند، گفت: اين در حالي است كه اغلب اين خودروها از كيفيت لازم برخوردار نيستند و به همين جهت در صورتي كه طرح مديريت بر واردات خودرو اجرايي شود، كمك مؤثري به فضاي توليد و هدفمند شدن واردات خواهد بود.
بياتيان با بيان اين كه در حال حاضر رشد صنعت خودرو در كشورمان، مستلزم نگاه به خودروسازان مطرح دنياست، گفت: شركت‌هايي كه امروز در دنيا حرفي براي گفتن دارند، در حوزه تحقيق و توسعه سرمايه‌گذاري بسياري كرده‌اند كه ماحصل آن حضور پر رنگ در بازارهاي جهاني است.
نماينده مردم بيجار در مجلس شوراي اسلامي در پايان با تأكيد بر اين كه خودروسازان داخلي بايد به جهت افزايش استاندارد، كيفيت و رضايت‌مندي مشتريان از محصولات داخلي و دست‌يآبي به ايمني مصرف‌كنندگان و كاهش آلودگي هوا تلاش كنند تا گام‌هاي مثبتي را در عرصه خودروسازي داخلي و طراحي پلت فرم ملي شاهد باشيم، گفت: البته اين مهم نيازمند كمك دولت به صنعت خودرو و حمایت از نخبگان اين صنعت است.

 


231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 385679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ali A1 ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۶
    25 2
    آره راست میگه ، پراید خیلی خوبه برید بخرید
  • بی نام IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۶
    18 3
    آقای نماینده شما که عاشق خودروهای باکیفیت هستی از روی همین جمله خودت 100 بار بنویس تا دوباره علیه مذاکرات ایران و 51 بیانیه ندهی. ضمنا شما یا نمیدانی استاندارد چیست یا خودرو ندیده اید. فعلا استانداردها و تکنولوژیهای خودروهای چینی بسیار بالاتر از خودروسازان داخلی محبوبتان هستند.
  • جلال A1 ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۶
    13 3
    برادر محترم می توانید نمونه هائی از تصادف خودروهائی مانند جیلی جی ام جک جی 5 بیاورید و آنها را با پراید و پژو مقایسه بفرمائید ؟ خودروهای چینی بازار خودروهای داخلی را خراب کرده اند و حالا دارند اینطور صحبت می کنند .
  • hosseinh IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۶
    18 2
    اونوقت خودروهای بزک نشده بی کیفیت داخلی عامل سلامت مردم هستن؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۶
    13 2
    اون وقت حتماً خودرو های بزک نکرده داخلی استاندارده وقتی نماینده های مجلس این باشن تکلیف ملت روشنه از ماست که بر ماست
  • بی نام IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۶
    9 5
    حرفتون کاملاً صحیح است. یکی از آشناهای ما از این خودروهای چینی خریده بود. خودروهای چینی فقط ظاهر خوبی دارند ولی در کیفیت ساخت فوق العاده بی کیفیت هستند. به نظر من پراید از این خودروهای چینی که قیمت زیادی هم دارند بهتر است.
  • بی نام IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۶
    12 4
    این از اون حرفاست در مورد قاتلهای ایرانی هیچی نمیگه چون منافعش حکم میکنه
  • بی نام RO ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۶
    6 1
    خودروهای چینی که در داخل مونتاژ میشوند یکی از بی کیفیت ترین خودروها هستند ، به عنوان کسی که خط تولیدشون رو دیده میگویم
  • اردشیر A1 ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    6 0
    آقا حق با شماست خودروهای بی کیفیت چینی درهنگام تصادف باعث صدمات بدی میشن این حرف صحیحه ولی میدونید اینا چند ساله داره وارد میشه؟یعنی الآن فهمیدید؟چرا همون اوایل جلو وارداتشونو نگرفتید؟تازه مگه این داخلیها همه تولیداتشون برای مصرف خوبه که میگید چینی اخه ؟ما مردم نمیتونیم شما که میتونستید متولیان این کاررو به اخیه بکشید چرا این کارو نکردید؟ خب اشکالی نداره الآن هم هنوز فرصت هست بیایین خودروهای بقول خودتون بزک کرده چینی رو که کیفیت مناسبی ندارن از گردونه واردات و اون داخلیهای مشکل دارو از گردونه تولید حذف کنید من فکر میکنم شما ها که نمایندگان مردم هستید باید این کارو انجام بدبد آقا بیایید این کارو رسانه ایش کنین بخدا جواب میده حسابی فقط چنتا خبرنگار کاربلدمیخواد که صد البته باید پشتشون خالی نشه
  • مجید A1 ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    0 0
    آقای نماینده خواهشا یه ذره فکرکنید بعداحرف بزنید ماکه داریم سه سال استفاده میکنیم هیچ ایرادی ندیدم ولی خیلی بهتراز ماشینهای ایرانیه اگه هم وارد شده با نظارت شمابوده پس شما نماینده مردم نیستید جلوش را بگیرید البته ببخشید یادم رفت شما برای کارکردن نرفتید برای خودتان و... رفتید بازهم ببخشید