ایسنا نوشت:

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از نحوه اداره مجلس توسط علی لاریجانی انتقاد کرد.

غلامرضا مصباحی مقدم در تذکری در جلسه‌ی علنی عصر امروز (یکشنبه) مجلس از لاریجانی گلایه کرد که به وی اجازه نداده در زمان بررسی طرح افزایش اختیارات وزیر دادگستری پیشنهاد خود را در مورد این طرح مطرح کند.

وی خطاب به رئیس مجلس گفت: من به شما ارادت دارم و امیدوارم رفتارتان را اصلاح کنید که ارادت من به شما ادامه داشته باشد.

مصباحی مقدم که پیش از این در جلسه صبح امروز قصد طرح پیشنهادی در مورد طرح افزایش اختیارات وزیر دادگستری را داشت اضافه کرد:‌ نمایندگان حق اظهار نظر در طرح‌ها و لوایح را دارند و رئیس مجلس باید مجلس را بی‌طرف اداره کند. من هم حق اظهار نظر داشتم، اما شما گفتید که پیشنهادم را مطرح نکنم. در حالی که ما انتظار نداریم شما مجلس را به گونه‌ای اداره کنید که این طور القا شود که جانب‌داری می‌کنید.

علی لاریجانی در واکنش به اظهارات مصباحی مقدم گفت: من از شما خواهش کردم و فکر کردم شما این را قبول کرده‌اید.

مصباحی مقدم ادامه داد: خواهش شما باید با اجابت و موافقت من باشد؛ در حالی که من موافقت نکردم، شما هم کاری که می‌خواستید انجام دادید. من انتظار داشتم اجازه دهید پیشنهادم را مطرح کنم و نمایندگان موافق و مخالف حرف بزنند و ای بسا پیشنهاد من رای نمی‌آورد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در همین رابطه گفت: من طرف خاصی نیستم و به شما گفتم شورای نگهبان اظهار نظر کرده و گفته برخی از پیشنهادات خلاف قانون اساسی است؛ شما گفتید که می‌توانیم این پیشنهادات را مصوب کنیم و آن را به مجمع تشخیص بفرستیم، اما من به شما گفتم که مشکلاتی وجود دارد و در صورتی که مصوبه مجلس به مجمع برود یک پروسه یک ساله به طول می‌انجامد. بنابراین به شما گفتم که مصلحت نیست این پیشنهاد را مطرح کنید.

لاریجانی یاد آور شد: علاوه بر پیشنهاد شما چند پیشنهاد الحاقی دیگر نیز مطرح بود و ما باید سریعتر طرح مربوط به دائمی شدن احکام بودجه را بررسی می‌کردیم.

رئیس مجلس اضافه کرد: من از ابتدا هم گفتم که طرح مربوط به افزایش اختیارات وزیر دادگستری به شکل دو فوریتی مطرح نشود تا برای بررسی بیشتر آن فراغ بال داشته باشیم.

وی در پایان خطاب به مصباحی مقدم گفت: ارادت من به شما باقیست و اگر صبح می‌گفتید که بر طرح پیشنهادتان اصرار دارید اجازه می‌دادم که پیشنهادتان را مطرح کنید.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 385558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    8 0
    یکی از بهترین پیشنهادات که رای هم می آورد نظر اقای لاهوتی بود که به شکل عجیبی پس از موافقت دولت و قبل از مخالفت رییسی توسط خود لاهوتی پس گرفته شدالبته همه دعوا سر سازمان زندان ها و پزشکی قانونی بود و همه ما می دانیم چرا پس گرفته شد.
  • بی نام IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    6 0
    بیا پایین باهم بریم
  • بی نام A1 ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    27 3
    از سر شکم سیری دعوا میکنند.....به جای حل مشکلات