وداع هزاران نفر با خواننده پاپ / گزارشی از حضور عاشقانه طرفداران مرتضی پاشایی مقابل تالار وحدت

امروز خیابان‌های اطراف تالار وحدت از خیابان حافظ تا چهارراه ولیعصر مملو از آدم‌هایی بود که با پیراهن مشکی و چشمانی اشکبار به تشییع جنازه مرتضی پاشایی آمده بودند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این مراسم با پخش قطعاتی از آثار این خواننده موسیقی پاپ آغاز شد. ترانه‌هایی که با همخوانی مردم به صورت گسترده همراه بود. در این میان گروهی هم با سنج و دمام‌نوازی همدردی خود را نشان می‌دادند. 

بالاخره مراسم شروع شد. نخست، پیام تسلیت علی جنتی وزیر ارشاد خوانده شد و بعد علی مرادخانی معاون هنری وزیر ارشاد طی سخنانی گفت اینجا چهره‌های نورانی را می‌بیند که این روزها شاهد تجلی احساس آنها بوده است. 

او ادامه داد: «برای شما ملتی که محبت را به عنوان اساسی‌ترین و ماندگارترین چهره مردم ایران نشان دادید، آرزوی سلامتی می کنم و امیدوارم خداوند روح مرتضی پاشایی را شاد کند که می‌دانم شاد هم هست.» 

مرادخانی به ذکر خاطره‌ای از پاشایی هم پرداخت: «یادم می‌اید که حدود یک ماه پیش به اتفاق مرتضی پاشایی در مشهد حضور داشتیم و به هنرمندان برگزیده جشنواره تئاتر مناطق جایزه می‌دادیم و این برای هنرمندان تئاتر آن مراسم جالب بود که مرتضی پاشایی جایزه آنها را می‌دهد کما اینکه از او خواستند که در این مراسم برای‌شان بخواند.»

او دعا کرد که روح پاشایی با اولیا محشور شود و افزود: «با همه این شوری که در انیجا هست بار دیگر به من ثابت شد که این ملت با این وحدت و بزرگی برای ما عزت و افتخار می‌آورند و به دنیا نشان می‌دهند که همه ما برای ستاره‌ها و کسانی که برای فرهنگ و هنر این سرزمین تلاش می‌کنند احترام قائلیم.» 

معاون هنری ارشاد خطاب به مردم گفت: «چند روز پیش که در بیمارستان بهمن او را ملاقات کردم همواره می‌خواست مراسم تشییع پیکرش جوری برگزار شود که روحش شاد باشد. حالا شما کاری کنید که امروز روح مرتضی شاد باشد.» 

محمد علیزاده:‌ مرتضی اسطوره شد

یکی دیگر از کسانی که در این مراسم سخنرانی کرد محمد علیزاده خواننده پاپ بود. او در حالی که می‌گریست گفت: «این روزها در خلوتم خیلی با مرتضی حرف زدم و شاید به خاطر این حرف‌ها بسوزم اما دست آخر روحم آرام شده است چرا که دوست و برادر همیشگی من مرتضی پاشایی تبدیل به یک اسطوره شد.» 

او در سخنانش با پاشایی هم حرف زد و گفت: «رفیق خیلی خوشحالم که لحظات تلخ و شیرین زندگی‌ام را با تو تجربه کردم و از شنیدن موسیقی تو به اندازه شنیدن موسیقی خودم لذت بردم. 

این خواننده در پایان سخنانش به طور ضمنی جواب برخی انتقادهایی که به حضور هنرمندان در روزهای آخر عمر پاشایی در بیمارستان شده بود را هم داد:‌«عمری است که با دلم زندگی می‌کنم و اگر هم گریه کردم و فیلم‌بردارها و عکاس‌های گریه‌های من را دیدند بدانند که این گریه‌ها در مقام محمد علیزاده نبود، من برای برادرم گریه کردم، بمن برای دوست عزیزم گریه کردم که تا پایان عمر به یاد او خواهم ماند.»  

علیزاده بعد از سخنانش قطعه «هواتو کردم» را خواند و گفت:‌«دوست دوست‌داشتنی من، دوست مهربان و رفیق بی‌عقده من، همه در این مدت برای زنده ماندن تو تلاش کردند و هر کاری کردند تا تو بمانی اما نشد ولی تو ما را به بزرگی‌ات ببخش. اگر روزی فرزندی داشتم مطمئن باشید که از عمو مرتضی برایش خواهم گفت که این بار نه به عنوان یک خواننده بلکه به عنوان یک انسان دوست داشتنی همراه من بود چرا که او برای من فقط یک خواننده نبود.» 

بعد از علیزاده عموی مرتضی پاشایی هم از حضور مردم تشکر کرد و خطاب به مردم گفت: «شما خودتان مرتضی را بهتر از من می‌شناسید، شما عاشق مرتضی پاشایی بودند چون مرتضی عاشق شما بود. خوب یادم هست هر شب که برای ملاقات او به بیمارستان می‌رفتم او با همان حال مریض باز هم به فکر مردمی بود که در آن هوای سرد در محوطه بیمارستان حضور داشتند. مرتضی در همان جا هم حتی در بیمارستان به فکر شما مردم بود.» 

او ادامه داد: «شما شفای مرتضی را خواستید و خداوند مرتضی را یک سال دیگر به ما داد در حالی که قرار بود به گفته پزشکان او سال گذشته ما را ترک کند، اما خدا مرتضی را به شما و ما هدیه کرد و او یک سال دیگر همراه بود. مطمئن باشید هم اکنون مرتضی ما را نگاه می‌کند، مرتضی فقط متعلق به ما نیست. روح او در دل شماست و من مطمئنم او همچنان به فکر ملت شریف و مهربان ایران است. به همین جهت از شما می‌خواهم در این چند روز با همین آرامش و با همین شکوه او را همراهی کنید.» 

بعد از عموی پاشایی، نوبت به بنیامین بهادری رسید که قطعه «صدای بی‌صدا» را برای مردم اجرا کرد. اما در کنار آن در میان مردمی که از گوشه و کنار ایران به این مراسم آمده بودند هر گروه بنا بر آداب و رسوم خود برای این خواننده عزاداری کردند. 

سرانجام تابوت پاشایی که برای نخستین بار به عنوان یک شخصیت فرهنگی به پرچم ایران مزین شده بود در میان انبوه طرفدارانش روانه بهشت زهرا شد. 

58۲۴۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 385522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 74
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    منظورتون صدها هزار نفره ديگه چون خودم باچشمام ديدم از فرودوسي تا خوده ميدون انقلاب جمعيت بود
    • بدیع الزمان A1 ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
      22 99
      که چی ؟؟....چند روز دیگه فراموش میشه....اصلا تو بگو یک دهه...آخرش چی؟؟.. همین الان کسانی که برای نسل قبلی بت بودند شماها چقدر به یادشون هستید ؟؟.....اگر به قیامت اعتقاد دارید که ماندگاری اعمالتون هست که اونجا تجسم میکنید......اگر در این تجمعات حرف و حدیثی خلاف شرع و عرف باشه اثرش به اون بنده خدا هم میرسه... این کارها جاش در مسجده نه گوشه پارگ و لب دریا....روزانه اینهمه جوان در اثر تصادفات و بیماری از بین میرند....به همه سنگ قبر بیش نمیرسه...اون میمونه اعمالش ..
  • نسیم US ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    103 3
    این متن رو با چشمای پر از اشک خوندم. ممنونم از گزارش حال و هوای تشیع پاشایی عزیز برای کسانی که به هر دلیلی نتونستند بیان اما دلشون در مراسم بود .
  • رضا A1 ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    253 9
    زندگی صحنه یکتای هنرمندی ماست هرکسی نغمه خود خواند و از صحنه رود صحنه پیوسته به جاست خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد روحش شاد و یادش گرامی
  • بی نام US ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    الله اکبر...عجیبه این محبوبیت..خدا بخواد یکی میشه محبوبه دل مردم یکی هم مغضوب
    • بی نام A1 ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
      86 0
      خوش به سعادت مرحوم پاشایی چه جمعیتی چه محبوبیتی خدا رحمتش کنه. واقعا عزت دست خداوند است . امشب شام غریبان مرحومه کسانی که میتونن براش نماز بخونن و دعا کنن .
  • بی نام IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    61 1
    روحش شاد ویادش گرامی باد
  • بی نام IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    213 7
    روحش شاد
    • امیر A1 ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
      37 91
      مساله محبوبیت نیست عزیزم ، مساله جوگیری مردمه . توی اینکه اون خدابیامرز محبوب بود شکی نیست ولی کلا ما جوگیریم . فردا فراموش میشه .
  • بی نام A1 ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    23 3
    روحش شاد.
  • بی کار A1 ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    18 30
    ببخشید این‌ها درآمدشان از کجاست؟ این جمعیت که ترافیک درست کرده بودند...
  • بی نام IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    47 1
    بنيامين خيلي قشنگ خوند روح پاشايي شاد تا حالا همچين جمعيتي نديده بودم
  • بی نام A1 ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    به این میگن مراسم خودجوش واقعی
    • کاشیان A1 ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
      از جمعه تا حالا زندگی و تلوزیون و موبایل و .... همه شده مرتضی پاشایی . خودجوش کجا بود؟؟؟/
  • جاسم A1 ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    در حیرتم از مرام این مردم پست این طایفه زنده کش و مرده پرست تا هست به ذلت بکشندش به جفا گر مرد به عزت ببرندش سر دست
    • بی نام A1 ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
      جاسم دردت از کجاست .مردم را تحقیر نکن .... این دیگه کلیشه ای شده حرف تو ...می خواهی ببری زیرسوال همه چیز را .چطور
    • بی نام IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
      30 5
      اینقدر هم منفی نگر وجود داره؟
    • بی نام IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
      جو گیر نشید لطفا مردم چه بدی در زمان حیاتشون کرده بودند؟ طرفدار یه خواننده به جز طرفداری چه کاری از دستش بر میاد؟ هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد
    • بی نام IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
      با اینکه شما قبول نمی کنید اما مردم همیشه دلایل و انتخاب های خودشونو دارن و به این انتخاب ها پایبندند.
    • احمد A1 ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
      دمت گرم آقا جاسم چه چیزی گفتی. دیدن آخرای عمرش با شایعه سازی چقدر اذیتش کردن وحالا دارن براش چیکار می کنند
    • بی نام IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
      زنده كش مرده پرست اصلا هرچي كه شماها دوست داريد بگيد هميني هست كه ميبينيد . مردم اينجوري صفا ميكنن شما ناراحتي تصاوير رو نبين. جنابعالي اگه يكي از عزيزانت رو از دست بدي گريه نميكني؟؟؟؟ اگه گريه ميكني پس تو هم مرده پرستي
    • جاسم A1 ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
      79 36
      یادتون نیست که آخرای عمرش گفت این شایعه سازی های مردم من رو زودتر کشت که می گفتن مرتضی فوت کرد
    • بی نام A1 ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
      23 6
      در این یک مورد خاص حرفتو قبول ندارم مرتضی تو اوج بود طرافداراشم زیاد بود دیگه مردم باید چیکار میکردند براش که شما چیزی نگید
    • امین A1 ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
      113 9
      مردم همیشه مرتضی رو دوست داشتن ..و همیشه جاودان خواهد بود منتهی مرتضی مظلوم بود تا سال 91 به کاراش مجوز ندادن...من بشخصه میگم شاید صدها سال بگذره یکی مثه مرتضی پاشایی بیاد ..کسی که تو همه ی زمینه های موسیقی یک بود یک نابغه به تمام معنا بود...گذشته از این ها انسان بسیار شریفی بود.....روحش شاد..خدایش مردم هم چه وقتی که زنده بود و چه الان همیشه همراهش بودن..این نشون میده که تو قلب تک تکشون بود..
    • حسام A1 ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
      48 8
      بخل و حسادت هم حدي دارد جاسم جون
    • بی نام A1 ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
      38 7
      این رو بش میگن عاطفه. بش میگن انسانیت. بش میگن نوع دوستی و محبت. نه مرده پرستی. اگه مردم از مردن همدیگه خوشحال یا بی تفاوت باشن خوبه؟؟؟؟ خبرآنلاین جان مادرت چاپ کن دیگه.
    • ر.ق IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
      32 7
      جاسم تو از اونایی هستی که می خوای حتما یه چیزی گفته باشی. آخه کی این بنده خدا رو تو زنده بودنش به ذلت کشیده؟ پست هم ...
    • آرمان IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
      25 8
      تو سالمی ، جاسم؟؟؟؟
    • مجتبی عباس بگلو A1 ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
      18 8
      جاسم منظورش اینکه اون هاییکه زنده هستن و قدرشونو نمیدونیم .
  • بی نام A1 ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    182 7
    قابل توجه بود.بدرود .
  • بی نام A1 ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    143 7
    سرانجام تابوت پاشایی که برای نخستین بار به عنوان یک شخصیت فرهنگی به پرچم ایران مزین شده بود در میان انبوه طرفدارانش روانه بهشت زهرا شد.
  • بی نام IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    81 7
    ايشان را نمي شناختم ولي اين جمعيت خدا رحمتش كند جوان بود
  • مهربان IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    31 2
    ترافیکیه جاده بهشت زهرا...یعنی مردم واقعا دوستش داشتند و دارند.طرفداراشم از همه قشری هستند.روحش شاد
  • بی نام A1 ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    حضور ميليوني بود نه هزاران نفري لطفا اصلاح بفرماييد .
    • مرتضی IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
      21 19
      میدونی میلیون بعده چه عددی میاد؟ من بارها رفتم ورزشگاه آزادی. این جمعیت نهایت دوتا ورزشگاه آزادی بود. شاید بعد 200 هزار میشه میلیونی. البته نا گفته نماند با برزگداشتهایی که تو شهرها گرفت شاید میلیون بشه.
  • بی نام A1 ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    93 8
    نگرانه مني........................
  • سام سوادکوهی A1 ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    113 6
    درود بر مردمانی که همیشه نامشان در تاریخ به نیکوی برده می‌شود .انان همیشه زنده اند. روحت شاد .
  • ناصر IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    90 5
    از قطعه هنرمندان یه قطعه یادگاری با منت شایدم مجانی از اونایی که باید حمایتمون کنن گرفت و آروم گرفت دیگه نگران پخش و مشکلات آلبوم ها و ترانه هاش نیست راحت شد ولی ماها رو ناراحت کرد شایدم داغون یادش گرامی و ترانه هاش ماندگار من شخصا 3 روزه ترانه عصر پاییزشو دارم گوش میدم و هم ناراحتم و در تعجب از احساس عمیق مرتضی
    • علی IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
      20 2
      بله عزیز.کاراش دلی بود نه مصنوعی ...
  • زهره A1 ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    ای کاش در تهران رندگی میکردیم.حتمن در مراسمش شدرکت میکردم دلم خونه.دلم براش میسوزه.افسوس ما شهرستانیها از خیلی چیزا محرومیم
    • بی نام EU ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
      33 0
      عزيزم دور از جون مگه دلت ميخواد با اين هواي الوده دچار سرطان بشي هر جا كه هستي مطمىن باش از تهران بهتره
  • رضا IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    115 5
    پیگیری لحظه به لحظه احوال مرحوم پاشایی از بدوا درگیر شدن او با بیماری مهلک سرطان تا تشییع باشکوه پیکر این جوان محبوب وطن توسط مردم ، نشان از عمق علاقه آنان به هنر و هنرمند است . خزان عمر مرتضی پاشایی عزیز به سی سال هم نرسید اما با عزت زندگی کرد و با عزت و محبوبیت نیز دوستدارانش را ترک کرد . هنر او تاثیرخود را بر جامعه گذاشت و قطعا اگر جسم او در میان ما نیست اما نامش و یادش در ذهن آیندگان نیز جاوید است . خداوند به پدر و مادر و دوستدارانش صبر و روح بزرگوارش را قرین رحمت بیکرانش کند.
  • بی نام A1 ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    128 2
    چه جمعیتی بود
  • مبینا RO ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    15 1
    خدا رحمتش کنه.صدای خیلی زیبایی داشت.
  • گیل مرد EU ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    138 6
    حرکت پسندیده مردم ایران این بود که با احترام با هنرمند خودشون وداع کردند.
  • بی نام IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    32 2
    من به عنوان یک مادر به مادرمحترم مرحوم پاشایی تبریک وتسلیت میگم ,ناز شستت ومرحبا به جوان. تربیت کردنت,شریک غم شما هستم
  • بی نام IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    15 0
    براي شادي روحشون و آرامش خانواده محترمشون فاتحه فراموش نشه .
  • محمد IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    17 0
    روحش شاد
  • رضا A1 ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    9 33
    مردم عجیبند، جو گیرند و یه ذره قابل تامل. فارغ از اینکه شاید تجمع حتی الکی اش هم مورد استقبال رسانه ها و مخالفین قرار می گیره ولی واقعا چرا انقدر جوگیری. برای آینده کشور خطرناکه. خیلی ها دلیل حضورشون در مراسم تشییع پاشایی مرحوم رو نمی دونند و یا دلیلشون اصلا خود پاشایی نبود امروز. چرا اینجوری شدیم. حیف آینده کشور
  • رویا IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    12 0
    مرتضی با عزت به جهان ابدی رفت خوشا به حالش
  • سیستم مدیریت آموزش الکترونیکی IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    13 0
    خدا بیامرزدتش
  • آرش IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    28 1
    واقعا"عزت و ذلت دست خداست.
  • احمد IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    19 3
    او سکوت مرگ را شکست . ا نسا نهای ناد ری هستند که حتی مرگ هم نمیتواند آنها را درخاموشی و فرا موشی خود پنهان کند . ومرتضی از آن تبا ر بود .وترانه هایش ارام بخش د لها و زد ا ینده غمهای پنهان برای هر فراموش شده ای چه نیکو کوک می شد . وبهترین ترا نه او در مصاف مرگ وعشق چه معصوما نه و تا ا بد یت زمزمه شد . روحش شاد
  • محسن IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    25 4
    جای خالی تو خیابون نبود بعد میگی هزاران؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • معصومه IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
      13 1
      خدا روحش و با صالحین محشور کنه
  • حیران US ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    5 10
    میان این مردم م ولی با این مردم نیم این متوفی برای کشور چکار کرده که این مردم به در سوگ ش امده بودنداگر یک دانشمند علمی ایران هم فوت کند کسی در ماتم ش خواهد بود اگر ادیسون ایران فوت کند مردم باز خواهند امد تجربه می گوید نه نه و نه میان این مردم م ولی با این مردم نیم
  • امیر IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    40 1
    تعجب میکنم ازتکرارکلمه مرده پرست توسط بعضی ازدوستان.عزیزان سروران گرامی حداقل دراین یک مورد مردم همه جوره کنارمرتضی بودند.چه درکنسرتها چه در دوران بیماری چه وداع باشکوهی. .. درودبر مردم قدرشناس ایران عزیزم...
  • بی نام A1 ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    21 0
    درود بر جوانان و مردم ايران
  • اکبر از تبریز A1 ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    41 4
    واقعا خوش به حال مرتضی پاشایی آدم تو 30 سالگی باشه و این همه طرفدار داشته باشه نعمته... خوش به حالش که در اوج از میان ما رفت ... خیلی خیلی ناراحت کننده بود .... خدا روحشو شاد کنه ...
  • علی IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    25 1
    رفتی و رفتن تو آتش نهاد بر دل از کاروان چه ماند جز آتشی به منزل
  • بابک A1 ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    28 4
    این نشانه این است که مردم ایران چقدر هنرمند و هنر دوست و هنر پرورهستند .ونمی توان مردم رااز هنر و هنرمند دور کرد.
  • لیلا A1 ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    18 2
    مرتضی عزیز با رفتن دل دنیا را خون کردی الانم باورم نمیشه رفتی روحت شاد ان شا الله با شهدای کربلا محشور بشی از دل و یاد ما نمیری و همیشه جاویدان هستی در فراقت اشک میریزم مرتضی عزیز
  • امیر تبریز اوغلی IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    23 0
    روحش شاد
  • رها IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    23 0
    امیدوارم آروم بخوابی داداش مرتضی با این ک رفتنت خیلی نامردی بود ولی خب میدونم ک خودتم راحت شدی و اینم میدونم ک دیگه از این بیماری لعنتیت خسته شده بودی روحت شاد شادی روحش صلواااااات
  • بی نام A1 ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    32 1
    تازه فهمیدم که آهنگایی که گوش میدادم کی خوانندش بود. خواهشا مسخره نکنید. خدا بیامرزدش... به روح و روانش فاتمه صلوات....
  • موسیقی IR ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۶
    9 30
    خدا رحمتش کنه ولی تمام طرفداران ایشان کسانی هستند که موسیقی شناس نیستند و درک چندانی از قوانین موسیقی ندارند.
  • بی نام A1 ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۶
    10 0
    خداوند روحش را شاد و تمام هنرمندان این سرزمین را در پناه خود محفوظ دارد .
  • میزا قلی قلی زاده از منگره A1 ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    4 0
    خدا رحمت کنه مرتضی روحش شاد
  • بی نام A1 ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    3 2
    ....تنها با صدایش آ رام می شوم...روحش شاد .
  • بی نام A1 ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    4 0
    این روزا سختتر از اونیه که فکر کنی ...
    • بی نام A1 ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
      6 0
      این روزا سختتر از اونیه که باور کنی
  • بی نام A1 ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    6 0
    مرتضی سی سال و سه ماه و سه روز زندگی کرد و شب سوم بعد از فوتش به خاک سپرده شد در ماه محرم در حالی که ویزا و بلیط سفر به کربلا و زیارت امام سوم را داشت خدایا بین تو و مرتضی چی گذشت که اینقدر با شکوه بردیش ؟
  • بی نام A1 ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
    1 0
    وتعزوا من تشا وتذلوا من تشا طبق قران مجید عزت وذلت دست خداست نمیدونم مرتضی عزیز چی کار کرده بود که خدا انقدر عزتش داد شما رحلت امام رحمت الله را بامرگ صدام وقذافی مقایسه کنید مطمین باشید عزت مرتضی عزیز هم از خداست
  • شروق A1 ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 1
    یکی بود دیگه نیست روحت شاد مدتضی پاشایی