نامه نیوز نوشت:

وزیر دادگستری دولت یازدهم تاکید دارد تاکنون توافقی بین ایران و 5+1 منعقد نشده است و اگر دستاوردی حاصل شود تیم مذاکره کننده آن را به مردم اطلاع خواهند داد.

حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری با اشاره به اهمیت و جایگاه سیاست خارجی در دولت یازدهم، گفت: با توجه به شرایط ویژه و حساسی جهانی و تاریخی که در آن قرار گرفته‌ایم، دولت تدبیر و امید توانسته است فضای منفی گذشته را به فضای مثبت و سازنده در عرصه بین المللی تبدیل کند.

رئیس سابق سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه امیدوارم طرف‌های گفت‌وگو و مذاکره ایران در سطح جهانی از ادبیات سلطه گرایانه خود دست بکشند تا در مذاکرات به نتیجه برسیم، گفت: فارغ از هر نتیجه‌ای که مذاکرات هسته‌ای داشته باشد، دولت توانسته است جایگاه دیپلماتیک ایران را افزایش بدهد که این خود دستاورد مهمی برای جمهوری اسلامی است.

وزیر دادگستری گفت: ما موقعیت بالایی در عرصه بین المللی داریم، به همین علت برخی کشورها می‌خواهند با متشنج کردن فضا، طرح مسائل حاشیه‌ای و سیاهنمایی به این جایگاه لطمه وارد کنند.

پورمحمدی با بیان اینکه باید درچارچوب اصول و مبنایی جمهوری اسلامی این جایگاه بدست آمده را ارتقا دهیم، گفت: دولت در سیاست خارجی موفق بوده است و امیدوارم در مذاکرات هسته‌ای نیز به نتیجه مطلوب برسیم.

وزیر سابق کشور در پاسخ به این سوال که شایعاتی در مورد به توافق رسیدن ایران و 1+5 مطرح شده است، گفت: خیر، توافقی حاصل نشده است، قطعا اگر دستاوردی حاصل شود تیم مذاکره کننده آن را به اطلاع مردم خواهد رساند.

او با بیان اینکه دولت در مقابل نظارت تند و کند، نباید مسیر خود را گم کند گفت: راه دولت راه درستی است و امکان موفقیت در آن وجود دارد و هیچ انسان عاقلی هیچ امکانی را از خود سلب نمی‌کند. ما به عنوان حکومتی که بر عقلانیت استوار است، باید از فرصت‌ها به ویژه در عرصه سیاست خارجی استفاده کنیم و اجازه ندهیم فرصت‌ها از دست برود.

رئیس سابق سازمان بازرسی کل کشور گفت: معمولا دیدگاه‌های سیاسی با نگاهی افراطی و تند هستند که ایجاد تردید می‌کنند و می‌خواهند مانع پیشرفت شوند. ما و تیم مذاکره کننده باید حواسمان جمع باشد وارد بازی آنها نشویم.

وزیر سابق کشور در ادامه با اشاره به تغییرات صورت گرفته در ریاست سازمان صداوسیما، به جایگاه والای صداسیما در حوزه اجتماعی و اداری کشور تاکید کرد و گفت: من به تغییرات ایجاد شده در صداوسیما خوشبین هستم و معتقدم که جناب آقای سرافراز شخصیت حرفه‌ای و آشنا به تمام زوایای صداوسیماست.

او ادامه داد: امیدوارم رئیس جدید صداوسیما که یک روحانی زاده و جانباز است بتواند فضایی روشن و رو به جلو که مورد مطلوب رهبری است و برای مردم مورد قبول، را ترسیم و ایجاد کند.

پورمحمدی در خصوص تصویب لایحه افزایش اختیارات وزیر دادگستری گفت: بحث افزایش اختیارات نیست بلکه بحث تعیین و تکلیف است، ما به دنبال افزایش اختیارات نیستیم، ما یک وزارت فخیمه هستیم که در افق قوا حرکت می‌کنیم و می‌خواهیم برای این وزارت تعیین تکلیف شود. باید مشخص شود که وظیفه ما چیست کم و زیاد وظایف برای ما چندان مهم نیست.

وزیر دادگستری ادامه داد: ما به حدی که توان داریم به دولت و قوه قضائیه کمک می‌کنیم. وطیفه من کمک به قوه قضائیه است اما چون تعیین تگلیف نشده ابهام و ظرفیت خالی وجود دارد.

او با بیان اینکه این وزارت خانه یک اصل قانون اسا سی را به خود اختصاص داده است گفت: کار برای ما سخت و فشرده می‌شود اما ما باید به فکر مردم و نظام باشیم و سعی کنیم مصالح کشور را در دستور کار خود قرار دهیم.مقام معظم رهبری در تعیین سیاست‌های قضایی به استفاده از ظرفیـت‌های دادگستری تاکید داشتند ما یک وزارتی با یک سری اختیارات تمام هستیم و جایگاه فعالی در دولت داریم ضمن این که حضور ما در مجلس جدی است، بحث بر سر این است که باید از ظرفیت‌ها خوب استفاده شود بنابر این ما الان به دنبال تعیین تکلیف هستیم.

پورمحمدی در مورد حذف یارانه ثروتمندان از سوی دولت و اینکه چرا تاکنون اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است، گفت: آقای روحانی با توجه به حاشیه‌هایی که ممکن است این حذف ایجاد کند و امکان این معنا که شاید نتوانیم حذف کامل را انجام دهیم، کمی احتیاط کردند.

عضو جامعه روحانیت مبارز تهران ادامه داد: امیدواریم در لایحه بودجه سال آینده بتوانیم از این جهت هدفمندی را به شیوه مناسب خود اعمال کنیم.

او با بیان اینکه نظر دولت این است که افرادی که وضعیت مالی مناسبی دارند یارانه نگیرند و فقط در مورد نحوه اجرایی آن بحث وجود دارد گفت: برخی دوستان دولت می‌گویند راه اجرای درست این حذف مهیاست، برخی دیگر از دوستان در این زمینه شبهه دارند و همین شاید باعث می‌شود آقای رئیس جمهور به تصمیم نرسند.

او در پایان گفت: امیدوارم تا ابتدای سال آینده که بودجه اجرایی می‌شود به راهکاری عملی برسیم و این جداسازی و حذف انجام شود.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 385478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    4 1
    دولت باید سریعا به حذف ثروتمندان بپردازد چون عدم عدالت در جامعه را در پی دارد
  • بی نام IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    2 1
    آقای پور محمدی کدام جایگاه بالا را داریم قیمت نفت که دارد همین طور پایین میاید و اگر اینگونه پیش برود به جایگاه پایین تر نیز نزول میکنیم چاره ای بیاندیشید که این نشود