مذاکرات هسته ای ایران با کشورهای موسوم به 1+5 از سال 1382 آغاز شده است .

در دولتهای خاتمی و احمدی نژاد این مذاکرات انجام شد و از نخستین روزهای دولت روحانی نیز ادامه یافت. اخبار این مذاکرات مرتبا منتشر شده و هر تیم مذاکره کننده موافقان و مخالفانی داشته اند.

به نظر شما مذاکرات باید به چه نتیجه ای برسد و انتظاری که از تیم مذاکره کننده دارید چیست؟ پیشنهاد می شود از مطرح کردن انتظارات کلی پرهیز کنید و به صورت موردی اشاره کنید.

دیدگاه خود را به صورت کامنت مرقوم فرمایید.

 

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 385340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 185
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عرشیا A1 ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    انتظار یک توافق همه جانبه و عادلانه .رفع تحریمها و رفع نگرانیهای جامعه جهانی منجر به صلح و ارامش در منطقه و جهان میشود .
    • بی نام IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
      ممنون . کامل . جامع . مفید .
    • بی نام IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
      مذاكرات باخته اس.يعنى هنوز متوجه اين موضوع نشديد
    • احسان IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
      فقط تحت هرشرایطی توافق باید انجام بگیره این روشی که ما پیش گرفتم جز نابودی ایران چیزی برا ما نداره نباید به هیاهوی یه عده ای اندک که سودشون فقط درتحریمه گوش داد اوضاع اقتصادی کشور درحد وحشتناک خرابه فکر کنم هیچ ایرانی راضی نیست این همه هزینه بابت چیزی بکنه که الان باهزینه خیلی کمتر میشه تهیه اش کرد
    • بی نام IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
      نتیجه باید مشت محکم بر دهان آمریکا و اسرائیل و استکبار جهانی باشد
    • بی نام A1 ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
      همین که پذیرفتیم تا حالا اشتباه میکردیم 50 از مشکل رو حل کرده. حالا موقع ایجاد اعتماد در طرف های مذاکره کننده است که حالا باید انجامش بدیم......
    • صدای میهن... A1 ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
      انتظار ما:::::::: پراید 6 میلون تومانی و همه قیمتها مثل دوره خاتمی
    • خزاعي A1 ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
      163 8
      تفاهم و يا عدم تفاهم براي مردم ما زياد كارساز نخواهد بود چون همانقدر كه آنها تندرو ودلواپس براي به سرانجام رسيدن مداكرات و حتي بر عكس آن يعني به سرانجام نرسيدن آن دارند در داخل مملكت هم چنين چيزي وجود دارد حال به علت مسائل سياسي يا قدرت يا اقتصادي و يا ... اما فرق و نكته اصلي اين است كه بازنده واقعي مردم ما و قشر اعظمي از ملت هستند كه در حال حاضر شرايط زندگي و اقتصادي و رفاه نسبي آنها در تضاد و اختلاف فاحش با ديگر مردم اون كشورهاست ، در حاليكه در همين وضعيت حال و با اتوافق يا بدون توافق مردم و ملت اونا در فشار زندگي و اقتصادي نيستند
    • بی نام IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
      277 7
      مذاکره کافیست کارراتمام کنید
    • بی نام A1 ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
      94 2
      اگه منطقی باشیم باید بشه 6 البته اینجا ایرانه هر چی میتونه بشه ...
    • بی نام A1 ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
      168 3
      انتظارات من: تعامل بردبرد با جامعه جهانی رفع تحریمها افزایش سرمایه گذاری خارجی در کشور بازسازی زیرساخت ها تقویت پول ملی
    • محمد A1 ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
      واقعا فکر میکنید مشکل آمریکا انرژی هسته ای ماست؟ واقعا این شد دلیل که "احتمال داره شما بخواید بمب اتمی درست کنید برای همین شما رو تحریم کردیم"؟ هم قبل از بحث انرژی هسته ای تحریم بودیم هم بعد از توافق موقت به تحریما اضافه شده.
    • قلي IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
      انتظار من خروج كشور از شعب ابيطالب و پيوستن به جامعه جهانيه.
    • بی نام A1 ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
      78 3
      واقعیت اینه که در مورد هر اقدامی باید به هزینه و فایده اون توجه کرد ،به عبارت دیگه باید ببینیم چی بدست میاریم و چی از دست میدیم ، تا الان که صرفا همه چی از دست دادیم و چیزی هم بدست نیاوردیم ، یعنی غیر از این که مردم تحت فشار مضاعف قرار بگیرند و زندگیشون از گذشته سخت تر بشه چیز دیگه ای عاید نشده ، بنابراین بهتره که با یک روش عاقلانه ، نگرانی دنیا در مورد برنامه هسته ای ما برطرف بشه و به همه نشون بدیم که دنبال جنگ با کسی نیستیم و مثل هر کشور دیگه ای فقط منافع ملیمون رو جستجو می کنیم ، اینطوری بهانه رو از دست بهانه جویان میگریم نه اینکه مثل دولت قبل ، مشکلی به مشکلات اضافه کنیم
    • فیضیان IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
      7 59
      عجب... میگم برادرای آمریکایی یه نون اضافه و یه پپسی به حساب خودشون برات اضافه کنن
    • بی نام A1 ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
      3 0
      همه دوست دارن توافق بشه ولي اسراييل و داخليايي كه منافع دارن نميذارن چون اونا از ايران قدرتمند ميترسن اينا از حذف قاچاق و رانت.واقعن براي كشورم نگرانم.نگران
  • رضا قاسم زاده IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    انتظار روشن من این است که چرخ اقتصاد کشور بچرخد و رکود و بیکاری و گرانی فعلی تمام شود. ما هروقت بخواهیم می توانیم مسائل هسته ای را پیگیری کنیم ولی در باره مسائل اقتصادی زمان را ازدست می دهیم.
    • بی نام A1 ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
      با نظر آقا رضا کاملا موافقم. توافق و رفع تحریمها و بهبود اقتصاد. انشاله
    • ناظمی هرندی A1 ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
      با احترام به شما ، امریکا تو مذاکره گلوی مارا گرفته و شما هم میگید گفته که گرفته ما میخاهیم نفس بکشیم اونوقت شما چطور میخوای نفس بکشی آمریکا باید گلو که هیچ دسش را هم بندازه و بدونه با ایران متمدن وقدرتمند ودارای جوونای غیوری نه مثل من وشما بلکه ایثارگرا ومقاومها مذاکره کنه
    • محمد IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
      اتفاقا دوست عزیز 51 نمی خواهد چرخ اقتصاد بچرخد وکشور روز خوش به خود ببیند سلاح هسته ای همش بهانه است
    • بی نام GB ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
      کوتاه اومدن جلو امریکا ننگه و غارت منابع مشترک گاز و نفت ما توسط شیخ نشین ها عیبی نداره
    • ناصر هشترودی IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
      اقای ناظمی هرندی گلوی بنده را امریکا نگرفته بلکه شما افراطیها گرفته اید .اری با توافق کار و کاسبی شما اقایان بهم خواهد ریخت که برای ملت شیرین و برای شما دردناک خواهد بود.
    • علی IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
      29 4
      البته مشکلات اقتصادی ما بیشتر به خاطر سوء مدیریت 8 ساله اصول گرایانه تا تحریم. تحریم ها یه قسمت کوچیکتره واقعا
    • بی نام A1 ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
      66 4
      بنده شخصا بدون انرژی هسته ای میتونم زندگی کنم اما بدون شغل و درآمد خیر
  • بی نام A1 ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    همينكه ثابت كرديم توانايي داشتن انرژي هسته اي را داريم كافي است.كشورهاي پيشرفته همگي در حال جمع كردن نيروگاههاي هسته ايشان هستند و توجيه ندارد كه بيشتر ادامه دهيم.فكر مشكلات آتي باشيم كه اگر توافق نكنيم بر سر مردم بيچاره ناشي از تحريمها مي آيد.
    • بی نام IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
      پــــــــــــخ...... نترس بابا مشقی بود خدا را شکر زمان جنگ شما نبودی
    • بی نام GB ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
      161 8
      قطر یه وجبی داره سه برابر ما از ذخایر گازیه مشترک می بره و شما خیلی شجاع و جنگ دیده ای برو جلویش را بگیر
    • بی نام A1 ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
      89 2
      سه برابر؟ نخیر دوست عزیز هفت برابر میفهمی؟ هفت
  • محمد عظیمی A1 ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    باید هر چه زودتر به توافق برسیم. تامین انرژی هسته ای نیاز فوری کشور ما نیست. نیاز فوری ما فراهم ساختن زمینه سرمایه گذاری خارجی و به حرکت درآوردن چرخ اقتصاد و ایجاد اشتغال برای جوانان جویای کار است.
  • بی نام FI ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    انتظارمان توافق نهایی و لغو تحریمها و بازگشت اقتصاد و سیاست خارجی به مسیر عادی و نرمال است
  • محمد IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    به نظرمن برای داشتن این انرژی هسته ای که آن رامیتوان دردنیا تهیه نمود ارزش نداره که میلیلرد وتیلیارد هزینه کنیم شما ببینید این تحریم ها چقدربه اقتصاد کشور ضربه وخسارت زده وچه خسارت های دیگه ایی درآینده باید بخورد تاما بتوانیم انرژی هسته ای داشته باشیم
  • بی نام FI ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    انتظار امت اسلامی ایستادگی در مقابل زیاده خواهی های دشمن و نترسیدن از تحریمها و هارت و پورت دشمن است.
    • بی نام A1 ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
      100 7
      استراتژی دشمن دیگه فرق کرده اگه در دهه های گذشته هر کاری که می کردیم ودشمن ناراحت می شد وما مطمئن می شدیم کار درست را انجام می دهیم در زمان فعلی دشمن با دانستن این موضع با نقش بازی کردن مارا به گمراهی می کشد .مطمئن باشید اسرائیل خواهان این است که ما روی موضع خود پافشاری کنیم تا بیشتر وبیشتر ضرر واز جامعه جهانی عقب بمانیم .بنظر من ما باید با بصیرت وخواندن دست دشمن از اصرار بیهود دست برداریم و دشمن را ناکام کنیم.
    • بی نام A1 ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
      163 9
      عزیز شما که داری از همین تحریم ها پول در می اری و نمیدمنی ملت دارن تو این تحریم ها میمیرن پس خواهشن حرف مفت نزن البته اگه تحریمها برداشته بشه مطمنان کاسه کوزه خیلیا رو بهم میریزه که این خواسته 99 درصد ملته
    • بی نام IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
      43 14
      شما اول بیا اینجا بعد نظر بده.از اونور آب هارت و پورت نکن.
    • بی نام IR ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
      10 1
      شما تو خارج از كشور و معلوم نيست با چه رانتي داري زندگي ميكني اونوقت شعار بيخودي هم ميدي معلومه شكمت زيادي سيره
  • بی نام IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    237 9
    رفع تحریمها به صورت یکجا،کاهش سطح غنی سازی در حدی که طرف مقابل راضی بشه و اعتمادشون جلب بشه،جلوگیری از دخالت گروههایی که دخالت مستقیم در روند مذاکرات ندارن از هر دو طرف،تمام سعی بر این باشه که تا سوم اذر به توافق برسیم و تمدید نشه مذاکرات،این نکته رو هم مسولین مذاکرات کننده تو ذهن داشته باشن که همه ی امید ما به شماس که با دست پر برگردید،همه فکرو کارو ازدواج و درس خوندنمون گره خورده به این مذاکرات،با تشکر،مهرداد ۲۵ ساله،
  • بی نام A1 ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    امیدوارم هیچگونه توافقی حاصل نشود تا ببینیم ابر قدرتها چه غلطی می توانند بکنند ؟
    • ایرانی فکور A1 ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
      با همین طرز تفکر تحریمها را کاغذ پاره خواندیم حالا باید جان بکنیم تا کاغذ پاره ها برداشته شود چه لزومی به مدیریت جهان توسط رئیس جمهور سابق بود؟ بس نیست حرفهای بی منطق و زیانبار؟؟؟؟؟
    • بی نام A1 ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
      110 7
      اونها کاری نمکنند٬ ما خودمون را خواهیم خورد.... با این وضع اقتصاد و رفاه
    • بی نام IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
      110 6
      از کاسبان تحریمی؟؟
  • بی نام IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    انتظار و خواسته همه ايرانيا توافق است، اما واقعيت محتمل عدم توافق است
  • بی نام FI ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    انتظار مردم حفظ دستاوردهای هسته ای است و اگر توافقی نتوانست دستاوردها را حفظ کند آنگاه مجلس شورای اسلامی باید وارد عمل شود و از حقوق ملت دفاع کند و ظریف را برکنار کند و یک عنصر دلسوز را بر سر کار بیاورد تا امریکا بداند این ملت ذره ای از مواضعش عقب نخواهد رفت و با مشت بر دهان استکبار و بزرگتر از آن ضربات سخت خواهد زد و از چهار کاغذ پاره نخواهد بر خود لرزید.
    • بی نام A1 ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
      129 6
      معلوم هس که تو ایران زندگی نمیکنی تا بدبختی مردم را بخاطر کوته فکری کوته فکران و نابخردانی چون خودت ببینی.
    • بی نام A1 ۰۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
      27 2
      آرزوی تو هم مثل بعضی از مجلسیان که کار بلد نیستند همینه که ظریف بره کنار اما ظریف یکی از بهترین وزرای خارجه بعد از انقلاب است
  • بی نام IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    مگه به نظر مردم توجه میشه؟ آقایان دلواپس نظرشونو میخوان به مردم تحمیل کنند. مردم رفاه اقتصادی میخوان. حالا برق با انرژی هسته ای تولید بشه یا نه به حال ما فرقی نمیکنه
  • بی نام FI ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    226 6
    انتظار ما رسیدن به توافق جامع و رفع تحریمها است.
    • بی نام A1 ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
      3 35
      آخرش انتظار شما چیه؟سه بار نظر دادی تا حالا با این انتظار انتظار گفتنت
  • بی نام A1 ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    185 6
    توافق ،رفع تحریم ها، گشایش اقتصادی و راحتی مردم و آسایش
  • ايراندوست IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    173 2
    سياست بردبرد بهترين نتيجه است. واقعيت اينكه از تنش بايد پرهيز كرد واقتصاد را سامان بخشيد .كار ايجاد كرد تا جوانان بتوانند فعاليت كنند وبراي خود زندگي شرافتمندانه ي تشكيل بدهند . بهرحال تكنولوژي را بايد داشته باشيم تا توليد كنيم واين نيازمند ارتباطمنطقي باساير كشورهاست.
  • بهداد A1 ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    257 7
    با پنج بعلاوه یک به توافق عادلانه برسیم و به جامعه جهانی بپیوندیم. به خدا خسته شدیم.
  • حامد IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    171 6
    توافق حاصل بشه بهترهمسئولان باید به فکر معیشت مردم باشنداین که ما همه چیزمون رو فدای انرژی هسته ای کنیم نه با عقلانیت جور در میاد نه مردم می پذیرند
  • بی نام A1 ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    156 3
    رفع تحریم ها از سوی غرب و رفع نگرانی بی مورد غرب از سوی ایران
  • ایران A1 ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    89 4
    پیش بینی این است که دو طرف تا لحظه آخر چانه زنی خواهند کرد و سعی میکنند تا به اتکای حوادث ثانویه سیاسی در سطح کشورهایشان و نیز در منطقه از هم امتیاز بگیرند.منتها باید توجه نمود که در نهایت،همه چیز بصورت بینابین مورد تفاهم واقع میشود. یعنی چه روی تعداد سانتریفیوژ ها و چه در بحث لغو تحریمها، میانجیگری بگونه ای خواهد بود که طرفین در نهایت به یک شرایط متوسط رضایت خواهند داد. پیشبینی من از تعداد سانتریفیوژ ها ۶۰۰۰الی ۷۵۰۰عدد و لغو تحریمها بصورت پلکانی طی ۶الی ۱۲ماه است. طول مدت توافق هم به احتمال زیاد ۵ساله است و بعد از آن به ایران اجازه تحقیق و توسعه داده و غنی سازی در سطوح بالاتر انجام خواهد شد. بدهی است که اگر توقعات طرفین از چیزی که عرض کردم بیشتر باشد، امید به توافق دائمی بسیار کم خواهد بود.
  • بی نام IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    باید به سیاست رهبری و تدبیر دولت امید اعتماد کرد نتیجه عزت ایران است
  • آرمان A1 ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    144 4
    در کل به نظر من رفع تمام تحریم ها و وضع نشدن تحریم جدید اولویت است تا نگه داشتن برنامه هسته ای یکی از استاد های ما میگفت که اعضای هیئت علمی دانشگاه برای گرفتن مجوز تاسیس یک نیروگاه بادی 10 ساله دارن میدوند هنوز هم به نتیجه نرسیدند پس اگر هدف تولید برق است باید به سراغ نیروگاه های بادی برویم اگر هدف چیز دیگری است که ...
  • میلاد A1 ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    132 9
    آقایان روحانی.ظریف عراقچی و... زحمت خود را کشیده انداگر هم به توافق نرسیده اند وظیفه انسانی خود را به نحو احسنت انجام داده اند.بسیار سپاسگزاریم.اگر به توافق هم نرسند مقصر دیگرانند به خاطر زیاده خواهی
  • حیدرعلی فتحی IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    214 8
    به نظرمن نباید این مسئله رو کش داد .باید هر چه سریعتر به توافق برسیم وازقافله پیشرفت عقب نمونیم.
  • بی نام A1 ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    79 11
    انتظار این است که کلیه تحریم ها لغو شود ودر مقابل ایران تا مدت مشخصی تمامی فعالیت های اتمی را به حالت تعلیق در آورده وبا تعیین زمانبندی مشخص وبرنامه مشخص بصورت گام به گام ودر هر مرحله با جلب اعتماد جامعه جهانی به اوج برنامه قابل قبول طرفین برسد .در زمان فعلی که ما نیازی به حداکثر ظرفیت وپتانسیل هسته ای خود نداریم ،اصرار زیاد موجب بد بینی واز دست رفتن وسوختن فرصت ها خواهد شد.
  • بی نام A1 ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    64 4
    این که با کشورهای دنیا تعامل داشته باشیم، بتونیم با اخلاق خوش و آرامش اهداف خرد و کلان خودمون رو پیش ببریم. برای رسیدن به این هدف باید اول بتونیم به یه توافق برسیم. کشور از لحاظ اقتصادی بابت مشکلات ناشی از اختلاف نظرهای هسته ای خیلی ضربه خورده و اگر قرار باشه دستیابی به انرژی هسته ای در هر سطحی با این همه مشکلات اقتصادی و سیاسی همراه باشه، این پروژه دیگه توجیه پذیر نخواهد بود. کشوری که انرژی هسته ای داشته باشه ولی اقتصادش نابود باشه واقعا میتونه یک کشور موفق باشه؟ بنابراین گام اصلی به نظر من اینه که در کوتاه ترین زمان ممکن به یک توافق برسیم که بتونه بار تحریم ها رو از دوش مردم برداره. به نظر من در ازای این توافق امتیاز دادن هم ارزشش رو داره. رشد کشور فقط تو انرژی هسته ای خلاصه نشده.
  • اهوازی IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    49 7
    یک کنسرسیومی تشکیل شود در داخل ایران برای صنایع ایران سوخت هسته ای تولید کند و با هدایت و مدیریت ایران و از آن طرف تمام تحریم ها لغو شوند و ایران به بازار تجارت جهانی راه یابد
  • محمدی IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    ما بابت انرژی هسته ائی شهدای زیادی دادیم تا به اینجا رسیدیم بنا بر این باید تا آخر از حقوق مسلم خود که در ان پی تی آمده دفاع نمائیم تا روی مستکبران را کم کنیم چون اگر کوتاه بیائیم آنوقت آنها جسورتر شده وچیز دیگری را بهانه میکنند تا ما را به زانو درآورند
    • حامد IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
      56 10
      بحث رو كم كني نيست. مگه دارن بازي ميكنن؟ ايران بخاطر ندانم كاري هاي بعضي ها متاسفانه محور شرارت نام گرفت و اين باعث شده كه براي اثبات كوچكترين چيزي از ما دلايل و مدارك و مستندات محكم بخوان. حتي فتوا هم تاثيري در نظريه ي اونها نداره. تازه بعد از انرژي هسته اي قطعاً سراغ حقوق بشر ميان و متاسفانه چاره اي نداريم جز اينكه با جهان تعامل مثبت و سازنده داشته باشيم. همانطور كه ميدانيد ايران هميشه با ورود ديده بان حقوق بشر مخالفت ميكرد ولي الان مجبور شدن كه دو نفر رو به اين عنوان وارد خاك ايران كنن كه مسائل حقوق بشر رو بازرسي كنه متاسفانه فعلاً زور دست اونهاست. چشم ها رو بايد باز كرد ... ما نيازمند اين توافق هستيم نه اونها ...
    • بی نام A1 ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
      13 3
      چون شهدای زیادی دادیم باید ادامه بدیم تا هممون شهید بشی؟. بابا ما حریف دنیا نمیشیم. بفهمین تو رو خدا. دنیا اینجوری ما رو نمیخواد ما هم بدون دنیا قادر به ادامه حیات نیستیم.
  • تبریز A1 ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    87 4
    انشاءالله به امید تفکرات معقول تیم مذاکره کننده و نه عده ای تندرو در داخل بلکه با پشتوانه مردم شریف مظلوم عاقل و هوشمند بتوانیمنه می توانیم با دنیا دست دوستی و صداقت را پیوند داده و موجب شکوفایی افکار جوانان مستعد جامعه باشیم. 90 مردم توافق را می خواهند این جمله منتج شکایات مالی و روحی و جسمی مردم است.
  • علی A1 ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    توافقی که در آن همه تحریم ها رفع شود. در مقابل هر چه از هسته ای هم اتیاز بدهیم باز هم برنده ایم.
  • بی نام IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    درایران اوایل انقلاب سهمی از انرزی هسته ای نداشتن جنگ هشت ساله را صدام به پشتوانه آمریکاو کشورهای هم پیمانش را انداختن وقصد نابودی انقلاب کردن موفق نبودن واین تحریمها نیز دنباله همان راه است مذاکرات بهانه بیش نیست اینها هدفشان معلوم است مرگ بر نیرنگ آمریکا ماباید با هم اقتصاد خودمان را بسازیم واین اقصاد باید باتنظیم قوانین درست مهیا شود
  • سیاوش ب A1 ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    38 5
    همه دنیا دید اشتباهی به زندگی دارن . ما هنوز آنقدر هوشمند نشدیم که به هم صدمه نزنیم و همه از هم میترسیم . این توافق باید شروعی باشه برای آنکه نترسانیم و نترسانند .
  • بی نام A1 ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    74 5
    اعراب و اسرائیل از ایران قدرتمند می ترسند و به همین دلیل برای عدم حصول توافق تلاش می کنند چون می فهمند که قدرت ایران زیاد می شود . پس برای تو دهنی به آنها باید این توافق حاصل بشه تا ایران به جامعه جهانی برگردد و فقر اقتصادی مردم هم برطرف شود انشاء الله
  • ب A1 ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    40 34
    انتظار این است که کلیه تحریم ها لغو شود ودر مقابل ایران تا مدت مشخصی از بعضي از فعالیت های اتمی را به حالت تعلیق در آورده وبا تعیین زمانبندی مشخص وبرنامه مشخص بصورت گام به گام ودر هر مرحله با جلب اعتماد جامعه جهانی به اوج برنامه قابل قبول طرفین برسد .در زمان فعلی که ما نیازی به حداکثر ظرفیت وپتانسیل هسته ای خود نداریم ،اصرار زیاد موجب بد بینی واز دست رفتن وسوختن فرصت ها خواهد شد.
  • مهدي IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    13 77
    انتظار داريم اعضاي تيم مذاكره ايران در قدم اول خودشون رو باور كنند تا در قدم بعد 51 هم ايراني رو باور كنند و از زياده خواهي و حرف زورشون دست بردارن. در اين صورت اگر چه در ابتدا امتياز بديم اما در مجموع و در دراز مدت پيروزيم.
  • حسین سرباز فرگی IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    ختم کلام این است که در هر شرایتی ما نباید چیزی از دست بدهیم .
    • محمد IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
      52 6
      شرايتي؟
    • محمد IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
      34 3
      ثبت نام اکابر اغاز شد ...........
  • علي IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    بايد ايستادگي كرد وباج به شغال وروباه پير نداد اگر اسراييل بايد بمب اتم داشته باشد ماهم انرززي صلح آميز داشته باشيم چرا ما بايد به دولت كودك كش فلستين وتروريست اسراييل اعتماد كنيم واونا به ما اعتماد نداشته باشن
  • بی نام A1 ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    17 5
    البته باید گفت مذاکره با 5 به علاوه 1 از سال 82 آغاز نشد. سال 82 مذاکره با سه کشور اروپایی آغاز شد و در سال 84 هم این مذاکره با سه کشور اروپایی به اتمام رسید. پس از آن در تیم مذاکره کننده طی دولت نهم، مذاکره با گروه 5 به علاوه 1 آغاز شد.
  • بی نام IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    37 42
    رفع کامل تحریمها.طرف غربی باید به ماهیت ضدانسانی تحریمهایش پی ببرد.
  • على 2 A1 ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    49 7
    بايد بر اساس گفتگو كار را پيش برد و امتياز لغو تحريمها را گرفت. هر زمان لازم باشد، دانش هسته اى را هم رواج ميدهيم
  • علی IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    175 6
    یک نفر توضیح بده که کره شمالی و پاکستان که مثلا انرژی هسته ای و حتی سلاح هسته ای دارند در کجای معادلات جهانی واقع و چه نقشی دارند.
  • بی نام IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    37 5
    هر دو طرف به اندازه کافی زورآزمایی کرده اند از طرق مختلف لذا اکنون وقت وقت تمام کردن این دعوای طولانی برای هر دو طرف است. هم ایران و هم 51 بایستی فقط و فقط با واقع نگری به مساله نگاه کنند و از همین طریق مشکل را حل نمایند. اینکه مثلا اسرائیل چه میگوید اصلا اهمیتی ندارد لذا هر دو طرف بایستی با کنار گذاشتن آرمانها و ایده آلهای دست نیافتنی، با در نظر گرفتن مشکلات منطقه ای و همه محدودیتهایی که وجود دارد یک حد میانه را گرفته و همان را امضاء و به اجراء بگذارند، انشاء اله.....
  • امير A1 ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    34 4
    يه سر به بازار كار بزنيد تا ببينيد وضع اقتصادي مملكت تا چه اندازه داره نزول گرفتن و دادن رو زياد مي كنه.اوضاع كسب اصلا خوب نيست.به اميد خدا يه توافق خوب انجام بشه كه وضع اقتصاد مردم عوض بشه
  • بی نام A1 ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    178 9
    انتظار دارم برگرديم به دوره خاتمي چون بعيده همه تحريمها بسرعت و يكجا رفع شود .
    • بی نام A1 ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
      11 74
      بله ، به دوران فسخ و فجور و وادادگی به بیگانگان بازگردیم برای اصحاب فتنه بسی خوشایند است چرا که بجای اینکه تشریف شان را بردارند و بروند نزد اربابانشان در بی بی سی و وی او ای ، انها می آیند در ایران و با افتخار زیر چکمه های آنان نوکری می کنید ...... که صد البته مصداق این ضرب المثل هستید : شتر در خواب بیند پنبه دانه ....
  • احسان A1 ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    42 5
    كل تحريمها برداشته شود و همه چيز ارزان شود و قدرت خريد مردم هم بيشتر شود
  • بی نام A1 ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    21 8
    زیاده خواهان این طرف و آنطرف نخواهند گذاشت که توافق انجام شود
  • پوریا GB ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    36 3
    با امید خدا و با همت تیم مذاکره کننده قوی کشورمان ایشالا به توافق بردبرد خواهیم رسید.
  • بی نام IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    43 4
    چاره ای جز توافق وجود ندارد شرایط داخلی بیکاری و ..... راهی جز این را پیش رو نمی گذارد احمدی نژاد کاری کرد ما را چندین سال غقب برد بیکاری فساد اقتصادی همه در دوران احمدی نژاد شکل گرفت
  • محمد IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    26 4
    به نظر من باید هر چه سریعتر جهت برداشته شدن تمامی تحریمها با طرف مقابل به توافق برسیم ما باید تمامی مسایل خود را اولویت بندی بکنیم الان با توجه به اینکه دانش هسته ایی بومی شده لازم نیست که بیش از این برای ان هزینه بکنیم . الان شرایط جامعه ما طوری شده که باید جهت جذب سرمایه های خارجی و رونق تولید و اشتغال وفقرزدایی تمهیدات لازم را بیندیشیم فقراقتصادی روی تمامی زوایای زندگی مردم از جمله فرهنگ و نوع نگرش مردم به زندگی تاثیر بسیار منفی گذاشته و این شرایط باعث شده که متاسفانه الان در جامعه ما پول درآوردن به هر روشی زرنگی محسوب میشه دزدی و کلاه برداری کراهت خود را از دست داده و . . . امیدوارم با بهبود یافتن وضع اقتصادی کشور که روی زندگی مردم بسیار تاثیر گذار بوده شرایط زندگی مردم هم بهبود یابد
  • اشکان IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    6 66
    به نظر من احتمال حاصل شدن توافق کمه چون مشکل اینا با بحث انرژی هسته ای نیست که اینا به انقلاب مشکل دارن چه توافق حاصل بشه و چه نشه ما پیرو رهبری هستیم و پیشت ایشون رو خلی نمیکنیم.
    • بی نام A1 ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
      6 1
      مشکل اینا هرچی هست مشکل شما با توافق چیه معلومه خرید نمی ری یا می ری و نمی فهمی این گرونی های سرسام آور از کجا آب می خوره آخه شعار تاکی
  • بی نام IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    6 47
    ما برای حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی از گزند دشمنان غرض ورز بایستی ولو موقت نسبت به تعدیل فعالیتهایی که به زعم غربیها مشکوک است اقدام کنیم وبا همین کار به دنیا بفهمانیم فعالیت هسته ای ما صلح آمیز است .
  • حمید IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    64 1
    فرقی به حال من یکی که نمیکنه اصلا مهم نیست میخوان به توافق برسن یا نه مهم اینه که من با تمام وجودم دارم تقاص بی تدبیری اقایون رو میچشم شاید شما درک نکنید شب و روز استرس داشتن، حداقل 10 تا ازمون استخدامی دادن و رتبه یک شدن،حق رو ناحق کردن، 30 سال داشتن و روحاً پیر بودن و از درون پوسیدن. فقط از خودم میپرسم آیا سرنوشت من این بود؟ آیا خدا راضی هست تا بندگانش عذاب بکشند؟
  • sara IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    42 4
    اگر توافقی صورت گیرد هرچه باشد به نفع ایران است.
  • علی آستارا IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    38 5
    سلامتی ظریف
  • هاشم IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    13 98
    تا آخر ایستادیم. عدم توافق بهتر از توافق ذلیلانه
    • بی نام A1 ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
      46 5
      منظورت چیه تا اخر ایستادی تا کجا ...تا اینکه دزدیهای رققا بیشتر بشهجیبشون پر پول بعد بگن کار دشمنه
    • بی نام A1 ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
      2 2
      تا آخر کجا؟؟
    • بی نام IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
      2 1
      شما وایستا داداش ما خسته شدیمگرسنه ایم ،میفهمی؟
  • علی IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    23 3
    توافق جامع با حفظ حداکثری منافع ومصالح ملی .
  • بی نام A1 ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    19 35
    مذاکرات هیچگاه به نتیجه نخواهد رسید
  • بی نام A1 ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    11 96
    بقول رهبر عزیزمان که نتیجه این مذاکره فایده ندارد.
  • علی IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    15 2
    توافق جامع با حفظ حداکثری منافع و مصالح ملی .
  • ناشناس IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    34 4
    توافق و لغو تحریم ها
  • بی نام IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    31 5
    مابه دولت روحانی ومذاکره کنندگان اعتماد کامل داریم.پس توافق آنهامورد موافقت ملت ایران خواهد بود.
  • بی نام A1 ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    20 4
    انتظار دارم تحریم بر طرف وجامعه جهانی از حسن نیت ایران مطلع بشه
  • بی نام IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    6 18
    هنر اونه که درعین حالی که باعث عادی شدن روابط ولغو تحریمهابشیم در رابطه با فناوری هسته ای هم در جا نزنیم.دیرو زود داشته باشه ولی سوخت سوز نداشته باشه
  • بی نام A1 ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    7 14
    با توجه به نگاه برتربینانه آمریکا و اطمینان این کشور در اثرگذار بودن تحریم ها و روی کار بودن و روی کار آمدن مجلس های تندرو در هر دو کشور، حصول یک توافق بدون عبور خط از قرمزهای ترسیم شده بعید و دور از ذهن به نظر می رسد.
  • بی نام A1 ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    24 4
    انتظار این است که بجای پافشاری روی غنی سازی اروانیوم با درصدهای بالا، مذاکره کنندگان به منافع واقعی ایران یعنی پیشرفت اقتصاد ، صنعت و همینطور در زمینه انرژی هسته ای به ساخت نیروگاههای هسته ای و پیشرفت در زمینه پزشکی هسته ای توجه نمایند و مقدمات رسیدن به توافق را با هدف حصول منافع فوق الذکر فراهم آورده و مذاکرات را به نتیجه برسانند. ماندن در شرایط تحریم و ایجاد دعواهای جدید واقعا به ضرر کشور بوده و خسارات جبران ناپذیری را به همراه دارد کما اینکه تابحال نیز چنین بوده است.
  • بی نام A1 ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    8 70
    ایران کوتاه نیاید والسلام
  • بی نام A1 ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    10 69
    آنها نظام ايران را نمي خواهند وهمه اينها بهانه است ما تا آخر ايستاده ايم
  • علی GB ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    8 55
    آمریکا بخاطر اسراییل وبه علت خصومت های زمان انقلاب به بعد با نظام کنار نمی آید ودنبال بهانه های واهی است
  • نادر IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    9 4
    باید به طور کامل یک طرفه شود یا رومی رومی یا زنگی زنگی باید به حق خود برسیم و اگر در دنیا کسانی هستند که در ارزیابی هسته ای ما دچار شک وتردید ونگران بمب هسته ای هستند نگرانی وشک وتردید انها را برطرف کنیم ولی اگر بهانه تراشی کردند وحق ما را به ما ندادند باید موشکهای اتمی را بسازیم بعد با انها وارد مذاکره شویم وبرنامه ای داشته باشیم که مشکلات اقتصادی مردم زیاد نشود وبا قدرت هر چه تمام تر در مقابل زیاده خواهان بایستیم تا دیگر برای ما قلدری نکنند ولی تا جاممکن باید به توافق برسیم که هر کس به حق خودش برسد
  • بی نام IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    32 3
    رفع تحریمها بطور منطقی نه بسبک کره شمالی.
  • امیر IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    11 9
    انتظاری بیهوده و طولانی
  • حاج مهدی IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    22 2
    انتظار یک توافق همه جانبه و عادلانه .رفع تحریمها و رفع نگرانیهای جامعه و یک صلح پایدار در منطقه و جهان میشود به امید آنروز..آقای ظریف خسته نباشید..
  • بی نام IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    4 25
    از مذاکرات توقع داریم طبق منافع ملی کشور به پایان برسه ، نتیجه ش هرچی میخواد باشه
  • بی نام IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    10 29
    انشالله به حول و قو الهی و با درایت تیم مذاکره کننده هسته ای و پشتوانه ای رهبری صد در صد به نتیجه خواهد رسید .
  • بی نام IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    20 13
    حرف زور را قبول نداریم، اما باید این پرونده مختومه بشه با چانه‌زنی
  • آرمین IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    24 1
    مهمترین مسئله به نظر من، مکانیزمی برای رفع تمامی تحریم ها در تمامی مسائل و عادی سازی تمامی روایط تجاری و حتی نظامی می باشد که کمی غیر ممکن به نظر می رسد. خود انرژی هسته ای زیاد مهم نیست مهم این هست که راهکار و مکانیزمی دفاعی در نظر گرفته شود که به بهانه های دیگر تحریم صورت نگیرد
  • عبدالعلی IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    4 81
    با استکبار هرگز به توافق نخواهیم رسید مگر اینکه همه امتیازاتی را که انها میخواهند به آنها بدهیم و ظاهرا دولت روحانی در پی انست چرا که : 1 محتوای مذاکرات در ایران منتشر نمی شود و حتی از نمایندگان مجلس نیز مخفی نگهداشته میشود در حالیکه رژیم صهیونیستی کاملا با خبر است 2 مذاکرات باید با 5 1 انجام شود ولی در پشت در های بسته فقط با آمریکا انجام میشود 3 از اخبار بدست آمده امتیازاتی که تا کنون تیم مذاکره کننده داده است همانست که آمریکا طالب آن بود 4 به اعتراف صالحی اکثر وشاید تمامی دانشمندان هسته ای خراج شدهاند و ... البته آقای روحانی که در این زمینه دارای سوئ سابقه است
  • بی نام IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    44 3
    واقعیت اینست که در صد جمعیت زیر خط فقر ما بسیار بالا رفته و ما نیاز مبرم به برداشتن تحریمها داریم . از طرفی با هزینه ی هنگفتی که ایران در زمینه ی هسته ای و پرسنل آن نموده نمیتوان این برنامه به حال تعلیق یا حتی نیمه تعلیق درآورد . پس بهترین توافق اینست که کنسرسیومی با مشارکت کشورهای 51 ایجاد و عملیات غنی سازی در خاک ایران با کمترین محدودیت ادامه یابد . تا هم اعتماد آنها جلب شود وهم اینکه ما بتوانیم زمان و سرمایه ی از دست رفته را جبران کرده و به وضع اقتصادی بیشتر مردم سر و سامان بخشید. به امید خدا
  • سعید خان A1 ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    7 37
    همه اینها و طولانی شدن مذاکرات نشان دهنده این است که طرف مقابل حاضر به پذیرش حق ایران نیست و خیلی هم سخت رضایت خواهد داد . با ایجاد و اجرای برنامه ای منسجم و کامل با فرض اینکه اینکه اصلا تحریم ها بر طرف نخواهد شد موجب می شود کشور بتواند بزرگترین ضعف اقتصادیش را درمان کند . خواه یا ناخواه تحریم ها روز به روز کمتر خواهد شد و به این راهبرد قوت بیشتری خواهد بخشید و بحران را پشت سر خواهیم گذاشت . به شرط دوری از ناامیدی و جهل .
  • بی نام IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    7 73
    کسایی که میگن انرژی هسته ای چه به درد میخوره بی اطلاع و سطحی نگرن .دوما این امریکا هست داره زور میگه و ظلم میکنه سوما موضوع حقه چرا باید زیر بار تبعیض علمی بریم کسایی که مدعی ازادی بیان و دموکراسی و حقوق بشرن و ژست روشنفکر میگیرن مگه نمیدونن حق پیشرفت علمی جز موارد حقوق بشری مردم ایرانه.این ظلمه که اقتصاد رو با علم پیوند بزنمیم چهارما به فرض کل فعالیت هسته ایی رو متوقف کنیم ایا همه چی درست میشه.اینا که میگن یک چهارم تحریمها بخاطر هسته ایه حالا همون یک چهارم رو راحت به ما میدن؟همین حالا دارن زیر توافق میزنن که
  • ايراني ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    55 5
    به روحاني راي داده ايم موافق سياستش در قبال حل مشكلات هستيم توافق هسته ايي به نفع ايران رفع كامل تحريم ها
  • افسانه IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    45 2
    وقتي علم ودانشش را داريم ديگر نگران چه چيزي هستيم. توافق ورفع كامل تحريم ها بهتر است.اميدوارم زحمات اقاي روحاني وتلاشهاي بي وقفه وخستگي ناپذيراقاي ظريف وهمكارانشان به ثمر برسدوبا تشكر از خبر انلاين به خاطر نظرسنجي هاي خوبش.
  • رسول A1 ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    31 4
    حتما مثبت باشد
  • رضا A1 ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    3 15
    به نظر من این یه توافق برد برده،چه به نتیجه برسه یا نرسه،چون در صورت به نتیجه رسیدن آثار آن بر همه واضح است،ودر صورت به نتیجه نرسیدن آن هم چهره واقعی آنها بر جهانیان عیانتر خواهد گردید و نقاب از چهره کنار خواهد رفت.علی ایحال به توافق رسیدن بسیار با ارزشتر و گرانبها تر برای ما خواهد بود.
  • علی A1 ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    31 3
    در این مرحله باید تمام شود گذشت زمان به ضرر ایران است
  • بی نام A1 ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    16 2
    وضعیت از انچه فکر میکنین بدتره. .توافق از قبل تمام شده است. . . .
  • بی نام A1 ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    17 6
    به نتیجه نمیرسه.
  • بی نام A1 ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    16 27
    اول بگیم باشه بعدش که پول دار شدیم بمب بسازیم بزنیم تو سرشون
  • علی از میانه A1 ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    22 2
    با توافق برد برد اعتماد طرفین نسبت به هم بیشتر میشود بهانه تندروها کمرنگ میشود ملت ایران از تحریمهای ظالمانه رهایی مییابد. در هرصورت تعامل با دنیا باعث شکوفایی کشور از هر جهت میشود.
  • ناشناس A1 ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    27 1
    به خداوندی خدا هرچه زودتر به یک توافق عادلانه برسیم خیلی عالی است و ملت ایران ازاین همه گرانی و بی سامانی ونگرانی ها و تشویش ها خلاصی پیدا می کنند چو ن بقول ان دوستمان که گفت پاکستان و........ که انرزی هسته ای دارن به کجارسیده اند که ما میخواهیم برسیم ترا به خدا و امام زمان این کش و قوس را رهاکنید.
  • وحید IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    58 5
    دیگه خسته شدیم از این مذاکرات چند ساله و بی نتیجه . هر چی که میخواد بشه فقط تموم بشه . انتظار من اینه
  • باران A1 ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    53 9
    دیگر از تحریم و گرانی و بالا رفتن قیمتها خسته شده ایم توافق عادلانه بهترین راه حل است
  • مقیمی A1 ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    28 7
    پیامبرمکرم با کفار مکه صلح کرد . امام حسن ع با معاویه صلح کرد . بعداز قیام سرور شهیدان سایر ائمه بخاطر جو موجود بطور علنی بر روی کفر و الحاد شمشیر نکشیدند . چرا که صلح را بهتر از جنگی می دانستند که امکان پیروزی در آن کم بود.در حال حاضر هر توافقی که حداقل خواسته های ما را تامین کنه قابل قبوله همانطور که برای بزرگان دین ما قابل قبول بود. در ثانی در دنیای امروز برنده در میدان نبرد مشخص نمی شه بلکه در علاقه قلبی مردم آن کشور به دولتشان و مقبولیت آن دولت در جهان تبلور پیدامی کنه .
    • بی نام A1 ۰۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
      3 15
      صلح رسول خدا و امام معصوم رو با این چنین مذاکراتی مقایسه میکنید؟ انسان اول باید مقبول خداوند باشه و برای خشنودی او گام برداره نه برای مردم و مخلوق..
  • بی نام EU ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    4 31
    از نظر من تحمیل بازرگان از اول اشتباه بود و باید روحانیت میومد جلو انحرافو میگرفت.
    • بی نام A1 ۰۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
      9 1
      مطمئن هستید متن رو خوندین؟
  • رضا ک IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    1 12
    جنگ
  • احمدی RO ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    8 3
    با این نتیجه شصت شصت ملت منتظر روزهای سختر از این هم باشند
  • سعید A1 ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    7 1
    انتظار ما اینکه همه دولت ها بیخیالب مردم بشن دست ازین سیاست بازی ها بردارن بزارن مردم راحت زندگی کنن.
  • حمید EU ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    2 7
    به توافق نخواهند رسید تندروهای هر دو طرف این اجازه را نمیدهند
  • سعید A1 ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    3 2
    باید توافق کنیم البته باید شرافت واستقلال ما حفظ شود که در اینجا شرافت ما داشتن حق غنی سازیست.
  • بی نام A1 ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    5 0
    به نظر بنده اکنون زمان ان است که کشور مان بعد از این که شرایط سیاسی خود را بر جهان ثابت کرد بتواند حتی با اندکی کوتاه امدن روابط خود را با دیگر کشورهای صاحب قدرت در اقتصاد هموار کند واین مسئله لازمه این است که در مذاکرات به نتیجه برسنداما اگر ما به نتیجه برسیم چه می شود اموال کشور که بلوکه شده است وبسیار چشمگیر وارد اقتصاد کشور می شود صنعت کشور رونق عجیبی خواهد گرفت نیاز نداریم برای دور زدن تحریم ها به کشوری مثل روسیه باج بدهیم وهزینه خرید وفروش برای کشور چند برابر باشد درامدهای جانبی از قبیل گردشگری براقتصاد کشور تاثیر زیادی خواهد داشت ودیگر موارد که بشیار هستند اما اگر نتوانیم به نتیجه برسیم مطمئنا با متحد بودن کشورهای غربی وامریکا ما توان مبارزه با قدرتهای اقتصادی جهان را نخواهیم داشت
  • بی نام A1 ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    1 11
    امضای این قرارداد به ضرر ایرا ن . چون انها هیچوقت به تعهدا تشون عمل نمیکنند به خاطر جمهوری خواهان و این خیلی ساده لوهانه است که بعضیا فکر میکنند اگر توافق بشه ارزانی میاد بدتر نشه بهتر نخاهد شد
    • بی نام A1 ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
      4 1
      جنابعالی املای ساده لوح را درست بنویس.تحریم فقط ما رعیت را از پا درآورده وگرنه شما که مشکلی ندارین
  • حبه انگور A1 ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    5 1
    انتظار خاصی ندارم.فقط تفاهم داشته باشیم.خخخخ
  • جلال A1 ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    5 0
    باید توافق کرده وبه دنیا ثابت کنیم اسلام صلح وارامش برای جهان میخواهد تا کی باید به شیپورجنگ نواخته شود تاسودجویان داخلی خون مردم مکیده گرگی بدتراز دشمنان باشند دشمن تاوقتی حمله نکند دشمن نیست نترسید دست دوستی به دنیادهید که خواست اسلام این است نه جنگ جنگ
  • یاشار IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    8 2
    به نام او. انتظار بنده مثل انتظار 90 درصد آحاد مردم بخصوص قشر فقیر و اسیب پذیره یعنی یک تفاهم و سازش برد برد به نفع مردم ایران که اگر بعضی ها بگذارند ممکنه.یک سوال دارم یک نفر در صدا و سیما بیاید و به امثال من مخاطب عام دست آورد انرزی هسته ای از ابتدا تا حال را توضیح دهد .یعنی ما در قبال این همه خرج برای کیک زرد و سانتریفیوژ برای مملکت چکار کرده ایم. روحانی خدا پشت و پناهت
  • ايرانمهر IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    7 0
    در كل با نظر اكثريت موافقم و از تلاشهاي واقعا سخت و نفسگير جناب آقاي ظريف و عراقچي و كادرشون بي نهايت تشكر مي كنيم . و همينطور از همه كساني كه از آنها حمايت مي كنند.قطعا با اين شرايط مذاكره و حل اختلافات و گرفتن امتياز و از همه مهمتر ندادن امتياز كار بسيار سختي است. به لطف ايزد منان فرزندان غيور ما و ايران عزيز ما در اين مذاكره سربلند ميشوند.
  • علی IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    2 1
    سلام به نظر من فایده نداره فقط افکارعمومی داخلی رو سر کار گذاشتن همه چی رو دادیم بهشون اخرشم هیچی نمیشه اگه سازمان ملل تحریم هاشو برداره که احتمالش کمه بعد نوبت امریکاس که اکثرنفرات کنکره طر ف صهیونیسم هستن و نمیزارن تحریمی برداشته بشه خودمم خسته شدم از این بازی تازه اگه برداشته بشه هیچ چیز ارزون ننیشه.الانم قیمت ها رو به بالا حرکت میکنه چند تاقلم که تو چشه مردمه ثابته بقیه اجناس عوضشو در میارن
  • بی نام IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    3 14
    تا آمریکا نابود نشه ما می جنگیم....
  • احمد IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    6 0
    توافق ورفع کامل تحریمها وگردش چرخه اقتصاد مملکت وروابط با جهان بجز اسراییل درکمال احترام متقابل
  • رضا A1 ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    7 1
    أين دلواپسان كإسبان تحريم نستند كه از تحريم ها. صاحب پول هاي كلان شده اند
  • ديده بان A1 ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    2 3
    هميشه اين کشور کهن رقيبانى داشته در پادشاهى هخامنشيان و اشکانيان وساسانيان با روم مشکل داشتيم و قراردادها يى بسته شد .در روزگارمعاصرقجر بدترين قراردادهاى ننگين گلستان و ترکمانچاى با روسها بسته شد و خاک ميهن از دست رفت. امير کبير قرارداد ارزروم را با عثمانى بست که عالى بودو دکتر مصدق که با همه فقر مالى و فنى ايرانيان سال 1329نفت را از چنگال بريتانيا بيرون کشيد .که معجزه بود. امروز ما وايران و قضاوت آيندگان.اگر رستم و رخش و فردوسى بود .مى گفت چو ايران نباشد تن من مباد .بياتا در اين شيوه چالشکنيم ,سرخصم را سنگ بالش کنيم.زنده باد مرگ در راه سر بلندى وطن
  • رضا A1 ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    6 1
    آقا به نظرم ۱۲ سال داریم با ۵۱ کشمکش میکنیم هیچ نتیجه ای نگرفتیم اینجور مسائل کلان کشور باید به رفراندوم گذاشته بشه نظر اکثریت هر چی بشه همه تمکین کنند .به خدا ملت خسته شده ا ند
  • بی نام A1 ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    13 2
    لطفا جلوي دهن اين كيهانو بگيريد خود به خود همه چيز هله
  • سیاوش IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    16 2
    آمریکا مثل یه گاو شیر ده بزرگه.همه ی دنیا دارن باهاش کنار میان و شیرشو میدوشن و سود میبرن.متاسفانه ما به شاخش چسبیدیم و میخواهیم شاخ گاوو بشکنیم.کاری که اخرعاقبت نداره جز لت ووپار شدن اقتصاد و سیاست جامعه.من سی و دو سالمه.ارشد عمران از دانشگاه دولتی دارم، تو سی و دو سالگی یک ریال درامد ندارم زن ندارم امید ندارم تفریح ندارم و فقط دارم مثل انگل از پدر بازنشستم پول میگیرم.من چند سال زنده هستم؟ خوبه شانس بیارم سی سال دیگه بمونم ؟ نمیخوام مثل نیمه اول عمرم تو نیمه دومم زجر بکشم.من نه هسته میخوام نه انرژی هسته .من رفاه میخوام.زن میخوام.کار میخوام.بگذرید از این شعار دادنا.اقتصاد ما در استانه ی نابودیه.عمرمون به هدر رفت با این انرژی کوفتی.نامردی اگه تایید نکنی خبر آنلاین.
  • پویا IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    9 1
    تو روخدا فقط بیاید واقع بین باشیم.....نگاه کنید به این عربها....تا 30 سال پیش اصن نمیدونستن ساختمون چیه..ولی الان به لطف وضعیت ما چه جوری واسه خودشون شخصیت خریدن....چه جوری دارن واسه خودشون هویت جعلی و اعتبار الکی درست میکنن.....بیایم واقعیت ایرانوبه دنیا بفهمونیم....بیاید ثابت کنیم که ایران مهد صلح جهانیه
  • بی نام A1 ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    2 10
    51 و مخصوصا امریکا زیاده خواه است
  • محمدي RO ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    12 1
    برداشتن تحريم ها،نجات مردم از فقر
  • بی نام A1 ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    11 1
    اونهايي که مخالف توافق هستند بيشترشون کاسبان تحريم هستند
  • بی نام A1 ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    9 0
    از سر گرفتن ارتباط دوستانه و برپایه احترام متقابل با دنیا و بیرون آمدن از انزوای بین المللی.
  • حسن A1 ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    8 0
    باور کنید که بهترین فرصت برای پیشرفت و سربلندی ایران عزیز بوجود امده توافق ما را سر افراز خواهد کرد
  • آزاده IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    10 1
    کل تحريمها برداشته شود و همه چيز ارزان شود و قدرت خريد مردم هم بيشتر شود
  • ایرانی A1 ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    12 1
    انشالله که با قدری بالا و پایین توافقی شرافتمندانه حاصل میشه .تا جایی که من فهمیدم فقط کاسبان فتنه ورانت خواران و دلواپسان داخلی دوست دارن مردم در سختی و تنگنا زندگی کنند .اینها بقایای کسانی هستند که شعار نفت سر سفره مردم رو دادن اما سفره های مردم رو از نان خالی کردن. در خارج هم کشورهایی مثل کشورهای حاشیه خلیج فارس و ترکیه و روسیه نفعشون در عدم توافق ایرانه دوست دارن ایران در سختی و مشقت باشه
  • r US ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    3 4
    بنظره من مذاکرات بهانه است او فکر میکند ما ماننده عراق و افغانستان وسوریه و بحرین و غیرو ضعیف هستیم
  • دلاور US ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    8 1
    هرچه زودتر مذاکرات به نتیجه برسد به نفع ایران است و باید به شیوه برد برد این مذاکرات به اتمام برسد . اگرچه این مذاکرات در دولت اقای روحانی و توانایی اقای ظریف به درستی و روش دیپلماتیک پیش رفته اما در اینده با روی کار امدن جمهوریخواه ها کار مذاکرات دشوار می شود . بنابراین باید زودتر به نتیجه رسید . اگرچه برخی از زالو صفت های داخلی با وجود تحریم ها خوب خون مردم بی گتاه را مکیدند . اما دیگر نباید اجازه داد این روند ادامه یابد. از سوی دیگر کشورهای عرب منطقه به مدد سرمایه گذاران خارجی تاکنون از تمام فرصت ها و منابع مشترک با ایران بهره بردند و سهم ایران را تاراج کردند . از این پس نباید فرصت داد . باید هوشیار تر از قبل عمل کرد . زمان را از دست نداد .
  • بی نام IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    22 1
    خسته شديم، فشار گراني و بيكاري ... نتيجه انرژي هسته اي، عطاش رو به لقاش بديد بره جون ماها در اومد
  • بی نام A1 ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    17 0
    هر جوری می خواد تموم بشه من یکی که خسته شدم.
  • مونا IR ۰۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    13 1
    اینکه هزینه بیخود کافیست
  • علي IR ۰۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    31 1
    مذكرات بايستي هرچه سريعتر به نتيجه برسد و توافق صورت گيريد و ايران از انزواي جهاني خارج و روابط ايران با ديگر كشورها حتي امريكا عادي شود.
  • nasim IR ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    4 32
    از حقوق خو کوتاه نیاییم تا پیروز شویم مرگ بر آمریکا و اسرائیل و حامیانشان
  • م US ۰۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    22 0
    کشور ما دشمن زیاد داره تا مثل لیبی نشده ایم باید عاقلانه فکر کنیم و خطرات را از کشور دور کنیم و...
  • ای کاش IR ۰۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    26 0
    خسته ایم خیلی خسته ...
  • حمید A1 ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    3 0
    امیدوارم نتیجه مذاکرات به نفع نظام و مردم باشد...
  • علی A1 ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    1 3
    ما به توافق خواهیم رسید نه از نوع امریکایی بلکه در آینده نه چندان دور مانند زمان صدام که نامه نوشت و اظهار داشت : ما آنچه را شما دنبالش بودیم می پذیریم ،
  • بی نام A1 ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    1 0
    هر چی آقای ظریف بگه قبوله.
  • خودم IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    5 0
    یه بندی تو توافق باشه که همه یه سفر بریم امریکا
  • علی A1 ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    4 0
    یه عدهای که زمان جنگ احتکار میکردن حالا تحریم ها را دور میزنن هم جنگ برایشان نعمت بود و هم تحریم حالا نگران منافع شخصی خودشانن و برایشان مهم نیست این مملکت ممکن است دچار قحطی جنگهای داخلی و چند پارگی بشود ...برای رسیدن به ثبات و صلح فقط توافق همین وبس.
  • سرجيو A1 ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    2 0
    مگه چه اهميتى داره ما چى فكر ميكنيم؟ ما تجارت، صلح، رفاه، آزادى، كار و پليس مودب ميخوايم لطفاً دست از اين نمايش هاى عامه پسند كه آخرش مشخصه برداريد.
  • کاظم ازخوزستان A1 ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    0 0
    وقتی کوچک بویم جنگ بود ویک لحظه ارامش نداشتیم بعد ازجنگ گفتن دوران سازندگی است وضع بهتر میشه بعد که هم تحریم تحریم تحریم خداشاهده دیگه بریدیم
  • بهلول FI ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    0 3
    اونهایی که خسته اند بدانند که امریکاوصهیونیزم و پشتیبانانشان جز به نابودی شما و غارت منافعتان راضی نیستند و اگر این قدم را به عقب بگذارید قدم بعدی را پیش خواهند گذاشت مگر مردم عراق و افغانستان و سوریه و بحرین و...دیگر مسلمانان کاری به امریکاو صهیونیزم داشتند که مورد انواع تهاجم و غارت واقع شدند در ضمن انهایی که بدنبال قبول ذلت برای اسایش دنیوی هستند بدانند که به این اسایش در دنیا نخواهند رسید واگر هم برسند عمرخویش را به بهایی اندک فروخته اند
  • بی نام EU ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    2 0
    انتظار دارم تیم مذاکره کننده منفعت مردم رو در رفاه، ارزونی،قدرت خرید بالا و ایچنین مسائل بینند نه ساتریفیوژ