۰ نفر
۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۶

تسنیم نوشت:

نشریه فلسطینی المنار نوشت که دستگاه اطلاعاتی قطر یک طرح برای کودتا علیه خاندان حاکم در این کشور را خنثی کرده است.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسینم، نشریه فلسطینی المنار نوشت که دستگاه اطلاعاتی قطر یک طرح برای کودتا علیه خاندان حاکم در این کشور را خنثی کرده است.

یک منبع مطلع در کشورهای حوزه خلیج فارس به نشریه المنار گفت که دستگاه محافظان ویژه شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر 17 نفر از خاندان حاکم را به اتهام تهیه طرحی برای کودتا در قطر و سرنگونی امیر این کشور بازداشت کرد.
به گفته این منبع، این دستگیری بنا به دستور شخص امیر قطر صورت گرفته است.

این منبع افزود که حاکم قطر برای مقابله با نزیکان خود از عشیره المسند کمک گرفته است. خویشاوندان تمیم بن حمد از به قدرت رسیدن وی خرسند نیستند. مادر امیر کنونی قطر از عشیره المسند است.
بنابر این گزارش، دستگاه امنیتی قطر منازل اعضای قبیله آل ثانی را زیر نظر گرفته و تعداد زیادی از آنها را از سفر به خارج منع کرده است.
این منبع مطلع افزود که تعیین جانشین برای امیر قطر با کشمکش روزافزون در خاندان آل ثانی در ارتباط است.
از سوی دیگر برخی رسانه‌ها نیز در این ارتباط نوشتند که قبایل المره، القحاطین، الهواجر علیه خاندان حاکم قطر کودتا کرده‌اند و قطر برای جلوگیری از فرار سران کودتا مرزهای خود را به عربستان بسته است.
همچنین این منابع خبر دادند که 6 نفر از اعضای خاندان حاکم توسط کودتاگران به گروگان گرفته شده‌اند و ارتش در خیابان ها حضور دارد و برخی اخبار نیز از تیراندازی حکایت دارد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 385288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =