فارس نوشت:

معاون وزیر خارجه روسیه می‌گوید که گروه ۱+۵ پیشنهادات برای حل و فصل موضوع هسته‌ای ایران را افزایش داده‌اند.

به نقل از اسپوتنیک، معاون وزیر خارجه روسیه می‌گوید که گروه 1+5 پیشنهادات برای حل و فصل موضوع هسته‌ای ایران را افزایش داده‌اند.

او گفت: شانس رسیدن به توافق جامع در مذاکرات وین(18-24 نوامبر) بسیار بالا است.

او درباره روابط مسکو و واشنگتن نیز یادآور شد که روابط آمریکا و روسیه بعد از دیدار «ولادیمیر پوتین» و «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری دو کشو در پکن هیچ بهبودی پیدا نکرده است.

ریابکوف در پاسخ به سئوالی در این مورد که آیا این دیدار نتیجه موثری در روابط دو کشور داشته، گفت: «خیر. چنین اتفاقی نیافتاده است. هر نوع دیدار رهبران و هر نوع مذاکراتی در بالاترین سطح، به خودی خود حائز اهمیت بسیار زیادی است. تا آنجا که من درک کردم، رئیس‌جمهوری روسیه در حاشیه نشست سران پکن با همتای آمریکایی خود برخی مسائل مهم بین المللی را مورد بررسی قرار داده است، ولی چنین اتفاقی نیفتاده که بعد از این دیدار دورنمای تازه‌ای بوجود آمده باشد و روابط دوجانبه با آمریکا به سمت عادی شدن حرکتی کرده باشد».

معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: «چنین انگیزه‌ای برای بهبود روابط روسیه و آمریکا وجود ندارد و البته باید بگویم که مسئولیت این تیرگی روابط در مجموع بر عهده طرف آمریکایی است.»

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه دوبار در حاشیه نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا و اقیانوس آرام در پکن، پایتخت چین، با همتای آمریکایی خود دیدار کرد. به گفته «دمیتری پسکوف» سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه، رهبران دو کشور در جریان مذاکراتی کوتاه اوضاع سوریه، بحران اوکراین و روند اوضاع پیرامون مذاکرات مربوط به برنامه هسته‌ای ایران را مورد بررسی قرار دادند.

ملاقات مقامات بلندپایه روسیه و آمریکا در شرایطی که روابط دو کشور به دلیل بحران داخلی در اوکراین و همچنین اعمال تحریم‌های غرب علیه مسکو تیره شده، صورت گرفته است.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 385283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =