۰ نفر
۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۶:۴۵

فارس نوشت:

به گزارش خبرگزاری فارس، «مشیر المصری» از رهبران ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» در سخنانی اعلام کرد که نبرد بعدی با رژیم صهیونیستی در دفاع از مسجدالاقصی خواهد بود.

بنا به گزارش وبگاه خبری «فلسطین الیوم»، المصری در خلال جشنواره تکریم شهدا در روز جمعه (دیروز) افزود: عملیات «العصف الماکول» (عملیات حماس در جنگ اخیر غزه) آغاز ورود مقاومت به مرحله جدیدی بود و نبرد بعدی جز در قدس و در ورودی‌های مسجدالاقصی برای دفاع از آن نخواهد بود.

از سوی دیگر خبرگزاری فلسطینی «سما» گزارش داد که رژیم صهیونیستی دیروز پس از 5 هفته محدودیت سنی و تدابیر ویژه و منع ورد زنان به مسجدالاقصی را لغو کرد و حدود 40 هزار فلسطینی برای اولین بار در آزادی کامل و بدون هیچ محدودیتی نماز جمعه خود را به جا آرودند.

صحن مسجدالاقصی پر از جمعیت زن و مرد و کودک و در سنین مختلف بود. نماز جمعه به امامت شیخ «سلیم محمد علی» اقامه شد و وی در خطبه نماز بر وحدت ملی و اهمیت مسجدالاقصی تاکید کرد.

در همین راستا شیخ «عزام خطیب» مدیر اوقاف قدس و امور مسجدالاقصی از میانجیگری اردن برای پایان محاصره و تدابیر ویژه در مسجدالاقصی تشکر کرد.

پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد که محدودیت‌ها در مسجدالاقصی را لغو کرده و همه مسلمانان در هر سنی اجازه عبادت در این مکان مقدس را دارند.

به گزارش «سی‌ان‌ان»، پلیس رژیم صهیونیستی با بیان این خبر اظهار داشت، کماکان در مسجدالاقصی گوش به زنگ خواهد بود. بر اساس این گزارش، محدودیت‌ها در مسجدالاقصی بعد از دیدار سه‌جانبه شب پنج‌شنبه میان ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل و «جان کری» وزیر خارجه آمریکا لغو شد.

پیش از این، به خاطر درگیری‌ها در بیت‌المقدس، نیروهای رژیم صهیونیستی به مردان زیر 35 سال اجازه مشارکت در نماز جمعه در مسجدالاقصی را نمی‌دادند و حالت آماده‌باش را در شهر قدس و سایر مناطق کرانه باختری اعلام کرده بودند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 385281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =